Opgelost Hoge toon op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds maandag geeft mijn laptop een hoge toon.
Begint bij het opstarten en is niet regelmatig.
Soms enkele keren na elkaar dan weer langere tijd tussen en verschikkelijk irritant.
Ik zou echt niet weten wat dit geluid veroorzaakt.
Wie kan mij op weg helpen om dit te "herstellen"

Hier onder het geluid.
 
welk merk van pc heb je
ik hoor in het geluid fragment 2 geluiden ,een opstart geluid vermoet ik en een melding geluid, en het geklik van uw muis of toetsenbord !

als dat geluid komt staat het opstartlogo er al of is het er nog voor ( tot hoe ver is de pc opgestart dan ? , dat is niet duidelijk. wand dat belangrijk

krijg je ook een tekst melding
 
ga naar Configuratiescherm ( om te open toetsen combinatie Win + R daar type je CONTROL in en dan enter, kies dan bovenaan bij weergaven pictogrammen ) dan geluid

en ergens hier in de lijst zou dat geluid moeten staan dat je hoort , je kan het haren door eerst aan te klikken en dan op afspelen te klikken
klik het aan dan zie je zoals op de afbeelding kan je " geen" selecteren
daarna op toepassen klikken
daarna zou het moeten weg zijn het geluid bij het opstarten

1651143617030.png
 
Het is een feedback van een opstartende app, programma of proces maar het is niet makkelijk om te achterhalen welk als je niets 'ziet' op dat moment...

Er bestaan mogelijkheden om opstartprocessen te loggen in een logbestand, maar ben er zelf niet in thuis.
Maar heb je al eens in de 'Event Viewer' logs gekeken ?
 
Het is een feedback van een opstartende app, programma of proces maar het is niet makkelijk om te achterhalen welk als je niets 'ziet' op dat moment...

Er bestaan mogelijkheden om opstartprocessen te loggen in een logbestand, maar ben er zelf niet in thuis.
Maar heb je al eens in de 'Event Viewer' logs gekeken ?
en waar vind hij dat logbestand of dat logboek dat interesseer me ook dat weet ik niet
 
Ik ken enkel die standaard logs hé ... er zijn programma's die het allemaal wat toegankelijker maken maar die heb ik nooit verkend.
Je moet weten dat Windows zelf ongeveer ALLES wat op je PC gebeurt logt in bestanden.

Hoe het in NL versie noemt weet ik niet maar moet je wel vinden.
Tik in je search gewoon 'Event Viewer' en het komt tevoorschijn.

1651145185601.png

En na start (en enig wachten !) krijg je dan dit :

1651145210074.png


PS : screenshot is willekeurig hé - maar ik zie vb. dat Windows Defrag een trim probeert op mijn schijf en in de fout vliegt. Tja, logisch : in dit toestel zit géén SSD maar een HD. Toch ontluisterend dat Windows het dan bij de opstart toch probeert en onmiddellijk een fout genereert. Die je niet ziet en mag negeren, maar zo zitten er wel meer in.

Vergt wel enig verkenwerk en ervaring in gebruik maar je vindt er een schat van informatie over wat er omgaat op je PC.
 
Er zijn 2 divices aan met USB verbonden: een harde schijf en de dongel van de draadloze muis, die allebij werken.
Ik heb ze al eens verwijderd en het geluid blijft.
De meldingdie weergegeven wordt is: Check the remaining resource budget. Module exceeds resource budget, failed to AllocateFwCps, STATUS = Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de API te voltooien..
 
Heb je toch liever die HD altijd aangesloten dan kan dat ook, maar dan moet je de USB in je BIOS/UEFI zodanig verplaatsen in de opstartvolgorde dat die NA de HDD/SSD komt te staan.
Dat is sowieso veiliger want als een opstart van USB mogelijk is voor je harde schijf wordt aangesproken kan iedereen met slechte bedoelingen hem opstarten door er een bootable stick in te steken.

De klank die je hoort kwam van de foutmelding die je kreeg omdat de HD die in de USB stak waarschijnlijk niet bootable is en dan gaat de startprocedure na 3x proberen ofzo over naar de volgende in het lijstje van opstartapparaten en dat was dan waarschijnlijk je HDD.
Je zal dus merken dat niet alleen de irritante klank weg is maar ook dat de opstart een tikkeltje sneller verloopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan