Hardware HUB

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Heeft er iemand een idee van een goed merk van een HUB met 4 of 5 aansluitpunten.

Dankje

Ed
 
zoals dit bv

1710532275788.png
 
Een netwerk hub zou ik niet kopen. Zoiets verkopen ze bijna ook nietmeer denk ik. Wat je bedoeld (of nodig hebt) is een netwerk switch.
Voor thuisgebruik heb je keuze zat. Ik prefereer HP enterprise level switchen, betere stabiliteit. Maar die zijn wel wat duurder. Ook de reden dat ik ze 2de hands koop.

 
Laatst bewerkt:
Zit nu niet op pc, maar ik zoek gewoon een device om mijn USB's en 2 EHD aan te sluiten. Had zelf niet door dat ik een netwerk hub had getoond op de foto, is daar zo veel verschil met een switch

Het is maar dat bij mijn Dell AIO de USB aansluitingen achteraan zitten.
Moet ik dan ook zien naar switch 3.0 of hoger.

Vind je die hier tweede hands op het forum of heb jij een goede site. Thanks D.
 
USB hubs zijn redelijk standaard, zijn wrs maar een paar veel gebruikte controllers die je telkens bij verschillende fabrikanten terugvind.
De meeste zijn ok, vooral de hier reeds genoemde merken.

Zelf heb ik een een paar TP-Link 7 port + 2x 2,4A laadpoort aan de zijkant, wordt geleverd met voedingsadapter (belangrijk).
Staat ook een aan/uit schakelaar op de hub (niet echt belangrijk).

Hier nog een selectie van USB 3 hubs, je hebt er bv ook met een schakelaar per poort, kan je elke USB poort apart aan of uit schakelen.

Let er vooral op je een neemt met aparte voeding !!!
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van wat je op die USB hub wil aansluiten moet je een hub nemen met externe voeding, zodat je usb poort van de PC niet overbelast wordt en uitvalt of in het ergste geval gewoon doorbrandt.
De externe voeding neemt de stroomvoorziening voor de hub-poorten over van de PC.
(Zie ook bericht van Deus hierboven.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan