Hyper-V ...de nieuwe virtuele optie in de win8 - 8.1 pro 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
Zoals de titel het al laat vermoeden kan men indien men dus de Windows 8 pro 64 bit draait gebruik maken van Hyper-V
wat is Hyper-V ?
dit is vergelijkbaar met Virtualbox of VMware maar met uitzondering dat Hyper-v nergens te downloaden valt .
je kan dus met Hyper-V meerdere systemen gebruiken op een virtuele disk
ook is deze standaard niet aanwezig op het OS
deze dien je eerst te laten installeren ...
druk de Windowstoets+X en open je Configuratiescherm...neem de optie " grootte pictogrammen "
klik verder op "programm's en onderdelen " selecteer nu "Windows onderdelen toevoegen of verwijderen " en zet het vinkje aan bij de vermelding Hyper-V
druk daarna op ok
een herstart is nadien vereist ( je krijgt daar ook een melding van )

ik heb er ook een filmpje over gevonden ..
 
Hyper-V werd al in Windows 2008 geïntroduceerd en is eigenlijk niet zo nieuw dus. Hyper-V heeft dus ondertussen al wel een hele weg afgelegd en is zeer sterke concurentie voor de (marktleider) VMWare hypervizor. Hyper-V is ook standaard aanwezig in Windows Server OS (vanaf 2008) en heeft daarom een zeer sterke prijs vergeleken met de betalende licenties van VMWare. Daarentegen heeft VMWare ook een gratis versie van hun ESXi vSphere hypervizor, welke vrijwel weinig of geen limitaties bevat voor de meeste standaard toepassingen. Gaat het al iets professioneler te werk, dan bied Hyper-V geweldige functionaliteiten aan; zoals Live Migration (Windows Failover Cluster), Disk failover in SAN's, VM replication in WAN en LAN omgevingen, ...
VMWare bied gelijkaardige functionaliteiten aan en zelfs enkele meer geavanceerde, maar de kloof tussen Hyper-V en VMWare wordt steeds kleiner.

En ondertussen hebben ze het dus ook naar hun client Pro OS gebracht. Helaas kent de presentator in bovenstaand filmpje het product niet echt, want hij slaagt hier en daar de bal redelijk mis. (kopiëren van bestanden direct van en naar de VM client is wel mogelijk mits installatie van de Hyper-V Integration Services)

Ik werk al 5 jaar dagelijks met dit product. Virtualizatie is een onmisbaar element geworden in de huidige bedrijfsomgevingen.
 
er gaan verschillende filmpjes rond op youtube dat ik eigenlijk maar het eerste nam ..
zelf kan ik de Hyper-V niet gebruiken op mijn Win8.1 pro 64bit en dit omdat mijn proccessor geen mogelijkheid bied voor adresomzetting op het tweede niveau . ( s.l.a.t.) (Second Level Address Translation)
jij Ddragon kent er blijkbaar meer van ..
 
Hyper-V vraagt inderdaad wel enige minimum systeemeisen betreffende CPU. Virtualisatie mogelijkheden met je CPU zijn vereist. En zeker wat extra RAM en snelle schijftoegang (bij voorkeur SSD) zijn aangeraden. Maar dit geld vrijwel voor alle hypervizors.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan