Windows 10 icoontje van Bluetooth verdwenen uit taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

ik merk nu, dat het bluetooth-icoontje op de taakbalk is verdwenen, dus ik kan o.a. mijn bluetooth muis ook niet meer gebruiken. Ik heb zelf al van alles geprobeerd, om het icoontje ( en dus ook de werking hiervan) terug te krijgen. Dat is helaas niet gelukt en nu is mijn hoop dus op dit Forum gevestigd en goed advies om het icoontje weer terug te krijgen, zal door mij zeer op prijs worden gesteld. Ik ben benieuwd en ik hoor het graag,

Vriendelijke groet,
truus22
 
klik eens op start >instellingen>netwerk en internet >klik vervolgens links op "vliegtuigstand" (deze niet aanzetten ) maar bij de draadloze apparaten dient bluetooth wel aan te staan ook bij "apparaten" dient bluetooth aan te staan ...>staan één der beiden uit verdwijnt ook het bluetooth icoontje in de taakbalk .
 
Check ook eens Instellingen en dan apparaten, ga dan op Bluetooth en andere apparaten staan en kijk of dit aan staat.

Bluetooth.jpg
 
Hallo beste mensen,
Bedankt voor jullie hulp allemaal. Het probleem is inmiddels (uit zichzelf) opgelost. De vorige keer was dit probleem na een Systeemherstel opgelost, nu na een herstart. Omdat dit probleem zich nu al voor de 2e keer heeft voorgedaan, vraag ik mij toch af, wat de oorzaak zou kunnen zijn...
Nog zeer bedankt en met vriendelijke groet,
truus22
 
gebruik je soms ook wifi ...zoals het soms kan gebeuren bij een smartphone kan ook de bluetooth uitvallen op de pc indien gelijktijdig ook wifi gebruikt word.
 
Bedankt voor jouw reactie Qtex. Ik gebruik inderdaad ook Wifi op mijn Smartphone en ik gebruik ook vaak gelijktijdig Wifi op beide apparaten, maar zover ik weet, nooit gelijktijdig Bluetooth....
Groet,
truus22
 
het probleem doet zich nu voor op je laptop waar je dus draadloos verbonden ben via wifi ..gebruik je daar dan ook bluetooth dan kan het soms gebeuren dat de wifi de bluetooth verdringt .. dit gebeurt namelijk ook op een smartphone ook al gebruik je dus op je smartphone de wifi niet maar staat deze wel aan .
 
Dat zou dan een verklaring kunnen zijn Qtex. Wat mij daarbij dan ook opvalt is, dat het op de Laptop dan lijkt alsof Bluetooth dan helemaal weg is, incl. de Hardware en absoluut niet meer te benaderen. Toch merkwaardig vind ik...
Groet,
truus22
 
Hallo beste mensen,
Bedankt voor jullie hulp allemaal. Het probleem is inmiddels (uit zichzelf) opgelost. De vorige keer was dit probleem na een Systeemherstel opgelost, nu na een herstart. Omdat dit probleem zich nu al voor de 2e keer heeft voorgedaan, vraag ik mij toch af, wat de oorzaak zou kunnen zijn...
Nog zeer bedankt en met vriendelijke groet,
truus22
In mijn ervaring, maar zonder dat ik het kan bewijzen of hard maken, meen ik dit ook op andere vlakken soms te zien... nl. als een update uit Windows Update aan het installeren is, maar de herstart nog niet is doorgevoerd. Soms zijn dan blijkbaar funktionaliteiten die geraakt worden door de update in de war of werken ze helemaal niet meer.
Na de herstart is het dan in orde.

@truus22 Kan je je nog herinneren of bij de herstart die hier je Bluetooth heeft hersteld het een herstart betrof waar je op het fameuze blauwe scherm de updates zag installeren van 30 % tot 100 % en dan door ? Zo ja, dan mag je het daar gaan zoeken ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan