Windows 10 Ik zou Corel Paintshop pro willen verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik zou Corel Paintshop pro willen verwijderen. Vind echter nergens een uninstal of mogelijkheid om te verwijderen. Het gaat om Corel PaintShop Pro 2020 v22.1.0.43 x64 Portable.
Heb dit ergens als proef opgehaald maar kan het niet verwijderen. Staat niet bij programma's en ook nergens anders te vinden.
Wie weet een mogelijkheid om dit volledig te verwijderen?
 
Ik wou de Graphics Suite er op zetten om deze te proberen maar kreeg de melding dat er al een versie op stond. Nochtans nergens geen spoor van Corel te vinden.
 
Maar je zegt: Het gaat om Corel PaintShop Pro 2020 v22.1.0.43 x64 Portable

Een portable versie kun je niet installeren. Een portable versie kun je bijvoorbeeld op een USB stick zetten en dan het programma draaien. Of vanuit een map op de PC.
Als je voor de eerste keer het exe of programma bestand gebruikt zal het in dezelfde map een map aanmaken met bestanden om het programma te kunnen gebruiken.
Ik heb het even voor je uitgezocht, het gaat bij een portable versie van PaintShop Pro om de map Data.
Verwijder deze map Data maar eens een keer en start het programma daarna opnieuw. Je zal zien dat hierna de map Data weer opnieuw wordt aangemaakt.

Er wordt dus verder niets op de PC geinstalleerd. Alles staat in de map Data.

Image2.png
 
Maar je zegt: Het gaat om Corel PaintShop Pro 2020 v22.1.0.43 x64 Portable

Een portable versie kun je niet installeren. Een portable versie kun je bijvoorbeeld op een USB stick zetten en dan het programma draaien. Of vanuit een map op de PC.
Als je voor de eerste keer het exe of programma bestand gebruikt zal het in dezelfde map een map aanmaken met bestanden om het programma te kunnen gebruiken.
Ik heb het even voor je uitgezocht, het gaat bij een portable versie van PaintShop Pro om de map Data.
Verwijder deze map Data maar eens een keer en start het programma daarna opnieuw. Je zal zien dat hierna de map Data weer opnieuw wordt aangemaakt.

Er wordt dus verder niets op de PC geinstalleerd. Alles staat in de map Data.

Bekijk bijlage 241233
Ja, dat klopt. Ik heb verleden jaar bij een upgrade van Windows 10 problemen gekregen met een oudere versie. Die heb ik toen maar verwijderd wegens beperkt gebruik. Normaal verwijder ik met Revo. Dus alle sporen zouden moeten verdwenen zijn. Blijkbaar dus niet.
Temp file was leeg.
 
Maar een portable versie kijkt niet naar eerdere versies. Het is een soort van standalone versie.
Zojuist geprobeerd hier, de portable versie start normaal op hier naast de geïnstalleerde Paintshop pro

Probeer het ook eens met de cleanup tool voor de juiste versie van Corel https://forum.corel.com/EN/viewtopic.php?f=56&t=52337
Ja, het moet over een eerdere versie gaan. Denk dat het om de Corelsuite X8 of zo ging.
In elk geval, de verwijderaars hier aangetroffen doen het niet om te kunnen installeren.
 
Sporen van eerdere installaties vind je op deze plekken.
Alleen sporen in register nog gevonden en verwijderd. Na heropstarten, zelfde resultaat. Zegt dat er nog altijd een vorige versie is.
 
zoek dan eens in de Program Files als ook in de (x86) map naar de Corel map en kijk vervolgens naar deze onderliggende mappen of er niets vermeld word van Paintshop of eender vorige installaties ..verwijder deze dan hier .. nadat deze verwijderd zijn zou je ook vervolgens de Corel Paintshop pro alhoewel deze een portable versie blijkt te zijn nu !
 
Ik gebruik voor alles wat ik verwijder Revo uninstaller.
Haalt alles weg. Rudimentaire bestanden en achtergebleven zaken in het register.
Nooit problemen mee gehad dat er te veel weggehaald is.
In jou specifiek geval zou je moeten kiezen voor geforceerd de-installeren.
De eerste keren goed lezen wat er in de menu's staat. Uiteindelijk wil je niets anders meer.
Succes er mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan