Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een compleet kale, nieuwe geassembleerde computer. Daar staat dus niets op. Online kan ik WIN10 pro kopen maar hoe kom ik daar....zonder enig besturingssysteem, programma of webbrowser? Altijd praat iedereen over herinstalleren, updates, upgrade, recovery enz. maar nergens over een nieuwe installatie op een compleet nieuwe computer zonder verbinding naar buiten...!
Hoe krijg ik nu win10 pro daarop geïnstalleerd? Is daar een stappenplan voor?
 
Je moet minstens een installatiemedium hebben op USB of DVD. Anders ga je niet ver komen. Dus best even langs een computerwinkel hiervoor gaan... Of iemand deze laten aanmaken en je bezorgen.
Er bestaat wel zoiets als booten over een netwerkverbinding (PXE boot). Maar dit gaat niet via het internet. Dit is enkel voor private netwerken gemaakt.
 
je maakt momenteel toch gebruik van een computer ..
gebruik dan deze om je vervolgens het Media Creation Tool1903.exe op te halen en maak je dan een installatie media aan hetzijnde een usb stick of een dvd voor een installatie op een andere pc .. hierbij neem je dan de bit versie welke voor de andere ( nieuwe geassembleerde computer) geschikt is *waarschijnlijk is dit dan ook 64 bit ..
start vervolgens op vanaf deze installatie medium... let op je dient dus over een licentie te beschikken van de Windows10 welke je wenst te gaan gebruiken .

**de te gebruiken HDD of SSD dien je niet zelf te gaan formateren .. dit doet het installatieproces voor u .. je start dus de installatie op vanaf een niet toegewezenruimte ..
ene er werden wel degelijk topics gewijd aan een verse installatie .. ga je voor een installatie zonder verbinding dan bekom je het Lokaal account ..
je dient dan nadat de installatie gedaan is en je verbinding maakt van het Lokaal account over te gaan naar het Microsoft account indien jij deze wenst te gebruiken ..
ook dien jij dan deze Microsoft account te bevestigen zodat dit systeem gekoppeld kan worden aan je Microsoft account ..
 
Klopt allemaal, maaar...
bij dat hulpprogramma Media Creation Tool 1903 is er iets vreselijk misgegaan waardoor mijn Bureaublad met alle bestanden en snelkoppelingen niet meer gevonden kan worden. Ik kan dit bericht nog sturen omdat ik alleen nog naar C-partitie- Program files- Mozilla - Firefox kan komen om internet te krijgen. Ook mijn interne D:-schijf is niet beschikbaar en dat geldt voor alles wat ik probeer te bereiken. Telkens de melding:

"(naam) .is niet beschikbaar. Als de locatie op deze pc is, zorg er dan voor dat het apparaat of station is verbonden of de schijf is geplaatst en probeer het vervolgens opnieuw. Als de locatie zich in het netwerk bevindt, zorg er dan voor dat...."enz.enz.

Ik zit dus nu met een pc die niet meer toegankelijk is en een nieuwe pc die geen besturingssysteem heeft.

Hoofdzaak: Hoe krijg ik mijn Bureaublad weer terug.
 
wat jij daar beschrijft is het eerste dat ik nu te horen krijgt ..
ik vermoed dan ook dat je het Media creation tool heb gestart maar dat je op nu bijwerken heb geklikt waardoor je systeem vermoedelijk bijgewerkt werd ..
dat was dan een verkeerde keuze van je ..ik zei eerder dat je een dvd of een usb stick diende aan te maken voor een andere pc ...

*was jij in het bezit van een herstelpunt dan zou je je vergissing ongedaan kunnen maken door via start>instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemhersel >geavanceerde opstart opties te kiezen en vervolgens herstart je systeem door op naar de herstel omgeving en hier kies je voor problemen oplossen en vervolgens voor de geavanceerde herstel opties … in de geavanceerde herstel opties kies je dan voor systeemherstel "Windows herstellen met een herstelpunt dat op uw pc opgeslagen is "
 
Door alles vandaag weet ik niet meer wat er gebeurd is, maar wat ik wel weet dat ik bewust voor optie 2 heb gekozen: een installatie van WIN10 Pro op een nieuwe computer en dan eerst opslaan op een nieuwe USB-stick die in de huidige computer stak. Toen is alles begonnen. Ik zie op internet dat veel mensen is overkomen dat hun Bureaublad ineens niet meer beschikbaar was na een WIN 10 update (zie: https://www.techpulse.be/nieuws/224864/windows-10-april-2018-update-laat-soms-bureaublad-verdwijnen/)

Ik was echter bezig om een betaalde en via a-mail ontvangen WIN10 Pro versie te installeren op die usb-stick via dat Creation Tool Windows 1903 en toen ging alles fout...geen idee waardoor! Ik heb toen uiteindelijk een systeemherstel, de laatste van 24 oktober (windows update (!) ) gedaan en toen lag Bureaublad er dus uit. Ben ik nu ook slachtoffer van die update...?
 
je zegt " Ik was echter bezig om een betaalde en via a-mail ontvangen WIN10 Pro versie te installeren op die usb-stick via dat Creation Tool Windows 1903 " bedoel je nu dat je via een mail een downloadlink verkreeg naar een Windows 10 pro en dat je vervolgens het Media creation tool 1903 heb gebruikt om deze iso op een usb stick te zetten .. dat kan dus al helemaal niet .. jij diende de iso via Rufus op een usb stick te zetten .
 
Ja, dat zal allemaal waar zijn maar die informatie had ik niet. Ik moest gewoon een aantal stappen volgen bij die installatie naar een USB en daar zal ik beslist wel iets over het hoofd gezien hebben maar volgens mij is het door dat systeemherstel allemaal veel erger geworden. Ik kon echter niet anders want ik kreeg die installatie niet voor elkaar en heb dus in wanhoop maar een systeemherstel gedaan om dingen ongedaan te maken en opnieuw te kunnen beginnen...
Is het mogelijk om die "schade" ongedaan te maken. Alles staat nog op de HD schijf (volgens mij ook Bureaublad) maar bij alle handelingen krijg ik dus "....is niet beschikbaar..." Is dat nog te herstellen?
 
je zegt dus dat je systeemherstel heb toegepast vermits een eerder herstelpunt terug te zetten maar dat dit niet het gewenste resultaat gaf ..
mogelijk dien je 3x een hard reset toe te passen waarbij je dus de stroom toevoer verbreekt tijdens het opstarten van Windows ..gebruik je een laptop dien je de batterij er uit te halen en de adapter aan te sluiten ..deze adapter trek je dan telkens er uit ...gebruik je een desktop dien je de stroomkabel los te trekken ..na de derde keer herstart je je systeem gewoon op en zal het systeem zichzelf herstellen .. als dit ook niet het gewenste resultaat geeft dan vrees ik dat je huidige gebruikers account beschadigd is ..
 
Helaas, niet dus. Of ik moet tijdens het opstarten op her verkeerde moment de stekker eruit hebben getrokken....
Na de 3e keer kreeg ik de melding of ik de pc gewoon wilde opstarten of via geavanceerd. Ik heb toen "gewoon" gekozen.
En toen kreeg ik weer dezelfde situatie als eerst...
Moet ik het nog een keer proberen?
- Zo ja, wat is dan het juiste moment om de stekker eruit te trekken?
- En is het 3 keer de stekker opstarten en dan de 4e keer echt weer opstarten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan