Smartphone inspreken bestemming android route planner werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede middag,

Als ik mijn alcatel S1 smartphone ( 2019-2020) aansluit in de auto ...krijg ik de android koppeling en maps te zien op het scherm ( auto scherm ) in de auto .Als ik op het stuur op het microfoon knopje druk ...spreek ik de bestemming in , mijn bestemming wordt herhaald /gesproken door een stem en ingevoerd en we kunnen vertrekken .
Vorige week werkte het nog en nu niet meer ...ik hoor dan een stem,dacht ... something is going wrong .Dus het werkt niet meer.
Vandaag getest met de smartphone van de kleinzoon een samsung ,wel een recentere dan die van mij ...en dan werkt het wel ...zowel op maps als waze .
heb al gezocht of ik iets kan vinden in mijn smartphone instellingen , en op het internet ...maar nog geen oplossing gevonden .De versie van mijn Alcatel S1 is android 9.Misschien is er een update gebeurd van t'een of t'ander of van de route apps , ik weet het niet .

groeten,

françois
 
Ik heb daar geen ervaring mee, maar Android 9 is inderdaad wel achterhaald.
Momenteel gebruikt zeker Android Auto eerder versie 13 of zelfs al 14.
 
Patrick....als ik het manueel ingeef op het scherm in de auto , dan werkt de route planner google map hoor en ook de Waze planner ....maar als ik het inspreek na indrukken van het micro knopje op het stuur van de auto , dan werkt het niet ... met de kleinzoon zijn samsung geen probleem ...en zoals ik schreef , vorige week werkte het nog .
 
Android 6.0 en hoger staat uw locatie aan
achterhaald ... sedert 2022 is het al minimum versie 8 en aangekondigd eind 2023 dat het nog ging verschuiven naar recentere versies Android.

"... Net als met Chrome en Agenda moeten gebruikers hierdoor minimaal op Android 8.0 Oreo draaien ..."
 
Zou dan denken dat het ergens aan de taal instellingen licht van uw smartphone



IMG_0029.png
 
Heb het artikel gelezen dat gepost is geweest door PhilipV op post 3 en daar staat dat je minimaal Android 8 moet hebben en versie 11 van Android auto. U Android versie is nog goed dus, juist ff zien of je Android Auto op versie 11 staat. Ikzelf heb een auto die van uit de prehistorie(2006) komt en dus geen weg weet met Android Auto of iets dergelijks. Dus zelf geen ervaring ermee. Ik gebruik mijn smartphone aan het raam om te navigeren.
 
hoi cve ...gisteren en vandaag nog mee bezig geweest en geen oplossing gevonden ! mijn auto is recent ...een nieuwe MG ZS van April vorig jaar ...welke android versie hij heeft weet ik niet ...ga eens zoeken .
MAAR zoals reeds geschreven mijn smartphone heeft android versie 9 . en tot een goede week geleden werkte het nog ..zowel de android google Map en ook de Waze planner app . En op de samsung van de kleinzoon doet hij het wel ...m.a.w. spraaksturing na indrukken knopje op het stuur .
Heb nu wel gevonden ( tenminste als het correct is ) dat google map een update zou hebben gedaan op 5 feb . maar dan snap ik nog altijd niet waarom dan niet meer op mijn smartphone en wel perfect op de samsung .
 
Dag Patrick,

zal de " Here we go " app ook eens installeren ...maar nog eens ...tot over een dikke week geleden werkte het nog op mijn alcatel met android 9 , en ben vrij zeker dat de kleinzoon geen android 14 heeft hoor ...als ik de tijd heb , breng ik hem morgen een bezoek en vraag even om te zien welke versie het is.
 
Ik vermoed dat er iets verkeerd is ingesteld of hoe is uw telefoon verbonden met uw auto als het via Bluetooth is dan zou ik de verbinding opnieuw eens maken met een kabel zou ik een andere kabel proberen zelf heb ik geen auto maar wel een smartphone
het zou kunnen dat een update iets veranderd heeft
Kijk ook eens in de Play store of er een update is voor de Android auto app

Google Maps instellingen -> Navigatie instellingen-> daar kan er iets verkeerd staan bij mij staat het zo

IMG_0031.png
 
Laatst bewerkt:
Goede avond,

dank voor de tips die ik kreeg ....

vandaag nog geruime tijd mee bezig geweest ...de smartphone is verbonden met een kabeltje , dan pas krijg je contact met het scherm in de auto die aangeeft auto android . ook ander kabeltje gebruikt ...geen oplossing ...trouwens op de samsung deed hij het wel ...
de smartphone is wel verbonden via blue tooth om te bellen en gebeld te worden .
op de smarthone kon ik wel de bestemming inspreken ...maar via het knopje op het stuur niet.Melding >>oeps there is something wrong en dat was het dan .

dan op de smartphone zelf naar maps gegaan ...rechts boven aangeraakt ...dus mijn account en maar wat zitten rommelen ...naar instellingen gegaan ..vastzetten reizen verwijderen ...mapgeschiedenis verwijderen ....locatie geschiedenis verwijderen .....en hij doet het weer ...ik zou zeggen ik snap er niets meer van .Ik kan de bestemming inspreken na indrukken toets op het stuur en we kunnen bij wijze van spreken vertrekken ....

groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan