Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
ik heb een nieuwe laptop gekocht waar Win 8 op stond. Nu zou ik willen downgraden en er Win 7 opzetten maar ik krijg steeds de melding dat WIN 7 niet op die partitie lan worden geïnstalleerd omdat het een GPT-partitie is.
Kan iemand me helpen?
mvg,
Gui
 
Heb je eraan gedacht om een volledige schijfkopie (image) te maken van je harde schijf voor je begon met de installatie van Windows 7? In geval van problemen met de laptop binnen de garantieperiode zal er bijna altijd gevraagd worden om terug te keren naar de fabriekstoestand en dan komt die schijfkopie meer dan van pas.
 
opmerking :
waarom wil je terug naar de Win7 is het geen optie om Classis Shell te installeren zodat je terug het Windows 7 start menu verkrijgt .
dit is zeker het overwegen waard ...

wil je toch naar de Win7 adviseer ik je om eerst een image aan te maken van deze Windows8 want anders kan je niet meer terug naar de Win8 indien je er de Win7 opzet ...

**je dient de GPT om te zetten naar een MBR schijf en dit kan enkel als de schijf leeg is ...lees dit er op na ...Een GPT-schijf (GUID Partition Table) converteren naar een MBR-schijf (Master Boot Record, hoofdopstartrecord)


**terwijl ik bezig was met op het opzoeken hoe je de GPT omzet naar een MBR werd de oplossing en het advies al meegedeeld om ook een image aan te maken ...
 
Downgraden van Windows 8 naar Windows 7 voor OEM gaat niet. Je gaat een nieuwe Windows 7 licentie moeten kopen dan. En dat wordt uiteindelijk wel ongeveer 100 EUR duurder dan. Denk daaraan vooraleer je alles overboord gooit!
 
Valt op zich (denk ik) allemaal nog best mee: een OEM-Win 7 Professional 64-bit kan je momenteel voor net geen €40 (+ verzendingskosten) op de kop tikken. Drie - vier weken geleden stonden ze in promo voor net geen €20.
 
Wat is de juiste definitie van downgraden
Downgraden is terug naar een lagere versie . Ik upgrade W7 naar W8 en daarna voer ik een downgrade uit terug naar W7
In dit geval is dus een downgrade niet mogelijk.

**je dient de GPT om te zetten naar een MBR schijf en dit kan enkel als de schijf leeg is ...lees dit er op na ...Een GPT-schijf (GUID Partition Table) converteren naar een MBR-schijf (Master Boot Record, hoofdopstartrecord)

Dat klopt niet hoor. Om GPT te converteren naar MBR mag de schijf niet in meerdere partities verdeeld zijn. Is er op de schijf een tweede partitie aangemaakt , waar zich al data op bevind , zal men hier eerst een backup moeten van maken, en daarna de partitie verwijderen.

Wat eventueel wel mogelijk is, met de nodige kennis , is een multibootsysteem windows7/windows8
 
Persoonlijk zou ik de aanwezige harde schijf uitbouwen en deze vervangen door een nieuwe (hybride) harde schijf of (beter nog) een SSD waar je dan je Windows 7 op installeert. Na het verstrijken van de garantieperiode formateer je originele harde schijf, je stopt ze in een behuizing en je gebruikt ze als externe harde schijf.

Check ook de website van de laptop fabrikant: zijn er drivers voor Windows 7 aanwezig ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan