Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo:

Ik heb op mijn computer een Intel SSD Series 330 180 GB geinstalleerd en daar mijn besturingsprogramma op gezet.
Dit werkt goed,maar het schijfje word aangegeven als PATA,terwijl het een SATA schijfje is.
Nu is mijn moederbord een Gigabyte F2A85X-UP4 voor socket FM2 met een AMD K10 processor.
De bios staat ingesteld op AHCI,wanneer ik deze verander in IDE,dan geeft hij de schijf aan als SATA in 300 modus,terwijl hij eigenlijk zou moeten werken in 600 modus.
Op de site van Intel word aangegeven dat voor deze schijf de bios het beste ingesteld kan staan in AHCI MODUS,maar als ik die weer terugzet dan word het schijfje weer aangegeven als PATA.
Heeft er iemand ervaring mee met zo een probleem en zou mij uit kunnen leggen wat ik eraan moet doen?
Graag verneem ik van U.

Grts: liawi
 
hallo qtex,er staat bij mij in apparaatbeheer onder Opslagcontroller de volgende controller:
A6KRS98Z IDE Controller,en die is niet geinstalleerd,er staat bij als je weet wie de fabrikant is om daar de laatste driver er van af te halen.
Maar ik weet niet welke fabrikant het is en of deze controller ook voor het ssd schijfje is,ik weet het niet,als ik Windows laat zoeken kan hij niets vinden.
 
Hallo DDragon80,ik heb het programma Harddisk Inspector op mijn computer staan en die geeft dat aan.
Die geeft ook het volgende aan: Uw HDD werkt in Onbekend,terwijl zijn optimale mode is PIO mode 2(8,3 mb/s)Dit komt wellicht door afgenomen HDD Performance.
En dat is voor mij abakadabra,met andere woorden daar snap ik helemaal niets van wat ze daarmee bedoelen.
 
JA,DRAGON,dat dacht ik ook,maar die drivers heb ik allemaal op cd staan en geinstalleerd,maar daar staat alleen een AHCI/RAID driver in en geen IDE driver.
Dit moederbord is pas een maand oud en volgens de site vab Gigabyte en de cd die erbij zit is de cd nog up to date,dus ik weet niet waar ik de IDE driver vandaan moet halen.
 
Toch gaan niet alle drivers geïnstalleerd zijn van je moederbord, als daar de schijf op geconnecteerd is tenminste. Je mag er ook niet vanuit gaan als je een driver/beschrijving ziet, dat je dat niet hebt... alles installeren wat aangeboden wordt.
En indien de betreffende driver er echt niet bijzit (wat waarschijnlijk niet zo is), dan is het de bedoeling dat Windows deze zelf gaat herkennen. Maar aangezien dit laatste ook niet het geval is moeten we terug naar lijn 1 -> installeer ALLE drivers.

Ik zie net dat dit drivers zijn om tijdens de Windows installatie te installeren (F6). Ik vermoed dat je dit niet gedaan hebt. Het is me dan ook een raadsel hoe Windows tijdens de installatie uberhaubt je SSD herkent heeft...
 
Dus met andere woorden,het zal wel op een nieuwe herinstallatie van Windows uitdraaien.
Maar het is Windows 7 Ultimate en wanneer kan ik dan op F6 drukken om datgene te installeren?
Bij XP word dat aangegeven maar bij Windows 7 toch niet?

Ik zie net dat dit drivers zijn om tijdens de Windows installatie te installeren (F6). Ik vermoed dat je dit niet gedaan hebt. Het is me dan ook een raadsel hoe Windows tijdens de installatie uberhaubt je SSD herkent heeft...

Die zag hij ook niet,ik heb toen mijn andere harde schijf losgekoppeld en toen Windows 7 op de SSD schijf geinstalleerd.
 
Een herinstallatie is niet nodig normaal gezien. Download de volgende drivers van de site opgegeven door Pluis;
AMD RAID Driver (Preinstall driver, press F6 during Windows* setup to read from floppy)
AMD AHCI Driver (Preinstall driver, press F6 during Windows* setup to read from floppy)

Dit zijn 2 self executable ZIP bestanden -> Voer deze beiden uit en selecteer elk een individuele folder waar je de inhoud zet.
Ga dan terug naar de onbekende driver(s) in je apparaatbeheer en selecteer stuurprogramma vernieuwen. Laat dan in beide folders zoeken welke je net voorzien hebt met de uitgepakte drivers. Dan gaat hij deze in die folders zeker vinden.
 
Je hebt geen floppy nodig. Download de 2 bestanden;
Code:
mb_driver_amd_sataraid_ahci_hseries_fm2_w7.exe
mb_driver_amd_sataraid_raid_hseries_fm2_w7.exe
voor deze beiden uit, ze gaan een folder voorstellen om hun archief in uit te pakken.
Ga daarna naar apparaatbeheer en laat de driver updates zoeken in de folder waar je bovenstaande archieven uitgepakt hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan