Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo:

Ik heb op mijn computer een Intel SSD Series 330 180 GB geinstalleerd en daar mijn besturingsprogramma op gezet.
Dit werkt goed,maar het schijfje word aangegeven als PATA,terwijl het een SATA schijfje is.
Nu is mijn moederbord een Gigabyte F2A85X-UP4 voor socket FM2 met een AMD K10 processor.
De bios staat ingesteld op AHCI,wanneer ik deze verander in IDE,dan geeft hij de schijf aan als SATA in 300 modus,terwijl hij eigenlijk zou moeten werken in 600 modus.
Op de site van Intel word aangegeven dat voor deze schijf de bios het beste ingesteld kan staan in AHCI MODUS,maar als ik die weer terugzet dan word het schijfje weer aangegeven als PATA.
Heeft er iemand ervaring mee met zo een probleem en zou mij uit kunnen leggen wat ik eraan moet doen?
Graag verneem ik van U.

Grts: liawi
 
Hoi DDragon,ik heb het gedaan zoals je zei,maar het helpt niet,hij geeft de schijf nog steeds aan als PATA SCSI Drive.
Ik kreeg iedere keer de melding dat er geen nieuwer of beter stuurprogramma beschikbaar was.
Ik heb ook nog de chipset driver gedownload en geinstalleerd en ook dat helpt niet,ik kan de Opslagcontroller ANO6F6Z5 IDE Controller nog steeds niet installeren,hij kan geen stuurprogramma vinden.
En ik weet ook niet waar ik dat stuurprogramma moet gaan zoeken.
 
hallo qtex,ik kan de driver niet gevonden krijgen,iedere keer als ik opnieuw opstart veranderd die IDE driver van naam,krijgt iedere keer andere letters.
Als ik in de bios de AHCI VERANDER in Native IDE dan word de ssd schijf wel aangegeven als SATAschijf,maar dan werkt hij in SATA2 300,terwijl zijn optimale modus is SATA3 600.
Dus het is voor mij een raadsel,en je word er zo moedeloos van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan