Internet Algemeen Internet op 1e verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb op de eerste verdieping van mijn huis een wat oudere maar prima werkende computer staan met WIN10. In die kamer heb ik echter geen internetaansluiting. Een kabel trekken vanuit de meterkast beneden en dan op de trap naar boven leggen lijkt me geen oplossing :)
Het zal dus draadloos (WIFI?) moeten, door diverse muren... Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? Wat heb ik dan nodig?
 
Het wegvallen van je verbinding met de extender erin en het terugkomen zonder de extender duidt op een IP-conflict.
Het IP-adres van de extender zou je eens moeten opzoeken in de DHCP-tabel op je router-interface van Ziggo. Ken die bak niet, maar je zou ergens een overzicht moeten hebben van alle aangesloten apparaten met het hen toegekende IP-adres. Terwijl je dat doet zul je dus geen internet hebben, heb ik begrepen, maar het netwerk lokaal zal wel werken. Daarna extender eruit en internet komt terug zodat je hier het antwoord kunt geven ...
 
Ik wil je gerust verder helpen, maar dan moet je dit soort zottigheden achterwege laten en eens goed in je arm knijpen !
Het is onmogelijk dit soort zaken op afstand te regelen als je niet probeert to-the-point te zijn en te blijven ...
 
in bericht 114 staat ook hier geen bijlage vermeld echter in bericht 116 word de bijlage wel vermeld dat aan Skippy gericht is ..

let op de genoemde extender van de TS kan op 2 manieren verbonden worden ..hij wilt echter draadloos gaan en dan dient hij de WPS setup te volgen .. ik denk echter dat hij de Web setup aan het volgen is ..
begrijp tevens niet waarom hij het filmpje niet volgt dat in bericht 107 vermeld werd ..dit gaat uitsluitend over de WPS setup .
 
Dat het netwerk open is, is normaal aangezien je nog niet aan de configuratie en beveiliging toe bent gekomen ... dat is dus tijdelijk...
Kan je eens op het linkje eigenschappen klikken van het screenshot nr. 2 uit je Word en dat hier posten aub ?
Ik had alles weer afgesloten...
Opnieuw! (Dan ben ik wel weer mijn internetverbinding een tijd kwijt..)

Netwerkstatus: eigenschappen: u bent verbonden met een onbeveiligd draadloos netwerk
 

Bijlagen

  • eigenschappen.png
    eigenschappen.png
    17.6 KB · Weergaven: 111
Ik wil je gerust verder helpen, maar dan moet je dit soort zottigheden achterwege laten en eens goed in je arm knijpen !
Het is onmogelijk dit soort zaken op afstand te regelen als je niet probeert to-the-point te zijn en te blijven ...
Waar heb je het in hemelsnaam over? Zottigheden? Ik heb geen idee wat je bedoelt. Op deze manier heb ik er geen zin meer in! Ik laat wel iemand aan huis komen om het te regeln.. Dank je voor je bijdragen!
Einde!
 
Je zei : "Ik zie nu dat post 114 ook weg is... (na 5 minuten kun je niet meer aanpassen...) "

Ik heb het over je eigen posts : in #117 zeg je dat die #114 weg is, In post #120 herhaal je nog eens dat hij weg is, maar je voegt een screenshot bij waar hij te zien is !!!

En als ik daar niet mee kan lachen, weet je zogezegd niet waar ik het over heb ...
 
Wat de screenshot toont is dat de DNS-server die je Ziggo modem gebruikt hetzelfde IP-adres heeft als de standaard die op die extender staat en daarom werkt het dus niet ... bij conflict valt de netwerkverbinding met Internet weg : logisch...

Dat wil zeggen dat je voor de setup van je extender de WPS-routine zult moeten gebruiken en dat de Web Setup (die je nu probeerde) steeds tegen dat conflict opbotst.

Geef die informatie mee aan wie je zal komen helpen ... de WPS routine werd ook al door één van mijn collega's als filmpje doorgestuurd dus die kan je ook terugvinden.

Succes ermee !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan