Windows 10 Internet Explorer verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Ik zie hier in verkenner nog internet explorer staan.Ik dacht die eens rap te verwijderen maar dat valt dik tegen.Krijg het niet weg.
Bij eigenschappen>> verwijderen krijg ik dit venster Knipsel.JPG
I.E staat ook niet in configuratiescherm.Zou het willen verwijderen ,heb het normaal toch niet meer nodig.
mvg.
 
Als dat over de oude internet explorer gaat, kan je deze volgens mij niet verwijderen. Net dat het onverstandig is om de nieuwe te verwijderen is dit met de oude ook het geval. Heb jij meer ruimte nodig misschien dat je hem wil verwijderen? Ik zou dan eerder kiezen om zelf geinstalleerde apps te verwijderen, wel apps die je niet meteen nodig hebt. Indien dit niet voldoende is, zou ik opteren om een SSD of HDD te kopen met meer geheugen op. Indien een desktop kan je je huidige schijf gerust laten zitten en er een HDD bij kopen om die erbij in je desktop te stoppen. Maar Microsoft gerelateerde apps zou ik nu niet meteen verwijderen.
 
Via apps en onderdelen en dan optionele onderdelen kon ik hem verwijderen, volgens deze site kan het ook zo.

Is niet meer geïntegreerd zoals bij W7, daar kon je hem niet uit verwijderen.
 
Een vast onderdeel van w10 deleten geeft vroeg of laat problemen.

What's in a name ? een onderdeel deleten is inderdaad om problemen vragen maar de werkwijze gebruiken om het als 'feature' te desactiveren zoals hierboven aangegeven kan zonder problemen ... Je zal als je die lijst bekijkt overigens zien dat er een pak 'optionele onderdelen' gewoon standaard inaktief staan.
 
Internet Exlorer gaat er zowiezo uit. Is vervangen door Edge. Dus ik zou er geen moeite insteken om brokken te maken.
Als het er nu nog niet uit is(?), gaat dat zeker met één van de komende updates gebeuren.
 
indien de TS zijn systeem up2date is dan is en geen IE (Explorer) meer aanwezig .. althans draai ik de Windows 11 build 22000.795 en hier is deze al verdwenen ..
 
Nee, @lange pier - je hebt hem niet verwijderd, enkel gedesactiveerd. De titel van het document dat je doorlinkte is inderdaad even zo misleidend. Maar alles van Internet Explorer blijft wel nog ingebakken zitten in je systeem, maar inactief.

Maar ik volg je 100 % dat niet niet interessant is : who cares ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan