internet verliest kort zijn verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Situatieschets : ik zit met een trage internetverbinding (132 kB) en heb het probleem dat als ik een redelijke file wil downloaden van bepaalde rapidshares, Crocko's , megauploads dat dit een tijdje duurt. Dikwijls krijg ik de melding dat hij het contact met de host verloren is en mijn download gestopt is, voor mij zeer spijtig wegens de trage verbinding. (werk via academic broadband ADSL met modemrouter)
Bestaat een programmatje die de verbiidng met internet permanent monitort zodat bvb kan achterhaald worden wanneer de verbiinding is uitgevallen, bvb iedere dag op dat uur of willekeurig. Alvast bedankt.
 
er bestaat zoiets als netmeter ...
wat is netmeter :

Bekijk bijlage 8040

download vanaf hier de : NetMeter

NetMeter geeft aan hoe snel data via de verbinding heen en weer worden gestuurd.
Met het kleine programmaatje NetMeter zie je in een oogopslag hoeveel je netwerkverbinding op dit moment belast wordt.
Daarbij toont NetMeter ook de recente historie in een grafiekje.

Omdat het venster van NetMeter zo klein is, is het verstandig om het met de muis op te rekken naar twee of drie keer zijn oorspronkelijke formaat.
De rode lijn geeft aan hoe snel je downloadt, de groene geeft aan hoe snel je uploadt.
Op de x-as geeft NetMeter de tijd aan, op de y-as staat de snelheid. Als standaardeenheid geeft het programma de snelheid in »KiB/s« aan, dus in kibibyte per seconde.
Een kibibyte bestaat uit 1024 bytes, terwijl een kilobyte uit 1000 bytes bestaat.
Omdat de snelheid van breedbandverbindingen in Mbit/s of in Kbit/s wordt gerekend, verander je de standaard eenheid.
Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van NetMeter in de taakbalk en kies »Options«.
Open het tabblad »Graph«, zet een vinkje voor »Show UL / DL totals« en verander de drie velden onder »Display unit« elk in »Kilobit (1 kB = 1000 Bit)«.
Open het tabblad »Totals + Reports« en verander de waarde onder »Totals display unit« eveneens in »Kilobit«.

dit tool is zelfs gratis en werkt op xp,vista en waarschijnlijk ook op windows7
de setup uitvoeren als administrator en onder de windows7 in de compabiliteits modus xp sp2 uitvoeren
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Qtex voor je snelle reactie,

Maar denk dat netmeter enkel de snelheid meet terwijl je een file downloadt. Eigenlijk wil ik enkel weten of mijn internetverbinding er is of niet en vooral op welk moment die verbinding uitvalt en of daar een systematiek in zit.

Groetjes
 
Je kant dit vrij eenvoudig opvolgen dmv een ping.
Download volgende tool: Fping for windows: fast ping with great options
Unpack deze tool en maak een batch bestand met volgende inhoud of voer dit uit op je command prompt.
fping www.google.be -T -c -t 10000 >> pingtest.txt

Dit voert elke 10sec een ping uit met een timestamp vooraan en schrijft dit weg in het bestand pingtest.txt
Hierin kan je dan zien wanneer je verbinding uitvalt en voor hoelang. Tijd en parameters kan je natuurlijk naar behoeven aanpassen.
 
Hallo,

Situatieschets : ik zit met een trage internetverbinding (132 kB) en heb het probleem dat als ik een redelijke file wil downloaden van bepaalde rapidshares, Crocko's , megauploads dat dit een tijdje duurt. Dikwijls krijg ik de melding dat hij het contact met de host verloren is en mijn download gestopt is, voor mij zeer spijtig wegens de trage verbinding. (werk via academic broadband ADSL met modemrouter)
Bestaat een programmatje die de verbiidng met internet permanent monitort zodat bvb kan achterhaald worden wanneer de verbiinding is uitgevallen, bvb iedere dag op dat uur of willekeurig. Alvast bedankt.

van welke provider is dit produkt, is dit een rechtstreekse lijn of wordt dit gedeeld?
 
Je kant dit vrij eenvoudig opvolgen dmv een ping.
Download volgende tool: Fping for windows: fast ping with great options
Unpack deze tool en maak een batch bestand met volgende inhoud of voer dit uit op je command prompt.
fping www.google.be -T -c -t 10000 >> pingtest.txt

Dit voert elke 10sec een ping uit met een timestamp vooraan en schrijft dit weg in het bestand pingtest.txt
Hierin kan je dan zien wanneer je verbinding uitvalt en voor hoelang. Tijd en parameters kan je natuurlijk naar behoeven aanpassen.

Bedankt Dragon, zal hem volgend weekend een laten lopen en hopen dat er iets uitkomt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan