Social Media IP-Block Fortnite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Mijn kleinzoon heeft een IP-Block gekregen bij Fortnite (zie afbeelding).
Hoe dit kan verwijderd worden is één probleem maar ik stel me hierbij wel de volgende vraag:
Ik ga er vanuit dat elke computer een identiek IP-adres heeft. Wanneer je dan deze computer doorverkoopt aan iemand die hierop Fortnite wil spelen, zal die ook automatisch geblokkeerd worden?
Op een andere computer kan mijn kleinzoon nog wel inloggen met zijn gegevens en gewoon het spel spelen.
Bedankt.
Ludo
 

Bijlagen

  • IMG_0328.jpeg
    IMG_0328.jpeg
    63.1 KB · Weergaven: 83
Elke modem/router krijgt een uniek IP-adres van de provider. De PC's krijgen dan een lokaal IP-adres van de router.
Als de koper de PC dus op een andere modem/router gebruikt heeft hij een ander extern IP-adres : geen probleem dus...
 
Een ban van Fortnite is nooit permanent. 1 van mijn zonen heeft ook eens een ban gekregen in Fortnite en dat heeft denk ik een weekje of 2 geduurd voor hij terug kon spelen. Je kan dit ook omzeilen door een ip release te doen en dan terug een ip aan te vragen. Dan krijg je normaal gezien een ander IP.
 
@cve Niet meer, een release geeft je bij nagenoeg alle providers meteen hetzelfde IP terug. Was vroeger wel zo.
Je hebt gelijk nu ik erover nadenk. Ik moest dit regelmatig doen op school, maar als we een ander IP was, was het omdat we allemaal tergelijk samen geen IP meer hadden en was je sneller dan een ander, kreeg je dan wel af en toe eens een ander adres, maar wel eentje die in de klas aanwezig was. De kans dat je thuis met meer dan 10 tergelijk je IP lost is zo goed als onbestaand he.
 
klopt toch niet hoor @cve, ook niet de 'verklaring' die je hier probeert te geven.
Als je in de klas op een netwerk zit, zal dat op het lokale netwerk zijn van de school. Dat zijn dus lokale IP's (192.168.x.x)
De school heeft voor zijn netwerk één (of enkele) externe IP's nl. eentje per router die zij met hun provider hebben staan. Bij een particulier is dat er standaard ééntje en daar kunnen dan tot 254 interne PC's langs gerouteerd worden. De buitenwereld ziet echter enkel het externe IP adres.

Als nu in een klas een 10-tal mensen tegelijk hun IP verliezen dan is dat om een aantal redenen die met de router te maken hebben : beperkte leasingperiode / fout in de DHCP-functie / drops wifi etc...
Als de ganse school tegelijk zijn IP en netwerktoegang even verliest dan is het dat externe IP-adres dat gereleased werd, gewild of ongewild.

Bij herconnecteren met de provider is het enkel dat externe dat dan wordt uitgereikt en sedert de wet op het bewaren van gegevens van de providers proberen ze zolang en zoveel mogelijk voor een klant altijd hetzelfde te gebruiken : dat vergemakkelijkt hun dataregistratie. Ze zijn immers bij wet verplicht de connectie van klanten traceerbaar te maken en bij te houden.

Voor de lokale IP-adressen is het net iets anders : een router houdt zijn toewijzing van IP's standaard NIET bij, tenminste niet als je met DHCP werkt voor die PC. Het kan wel maar dan moet je dat opgeven en spreken we van fixed IP. De router reikt lokale IP's uit op basis van beschikbaarheid. Dat maakt dat als je een uurtje bezig bent samen met anderen en jij en enkel jij, dan eventjes je IP lost (drop of logoff netwerk) de kans heel erg groot is dat het pas geloste IP voor de router ook het eerste beschikbare is en het dus lijkt alsof jezelfde IP voor jou gereserveerd was, maar dat is dan toeval en efficiëntie van de DHCP funktie.

Zit je dus met 10 in de klas en de ene is merkbaar sneller om terug aan het netwerk te komen dat de andere dan kan het inderdaad voorvallen dat iemand anders het IP adres krijgt dat jij tot kort daarvoor gebruikte. Maar bij PC's heeft dat geen enkele relevantie, behalve indien je met port forwarding werkt naar bepaalde PC's maar dan zou je toch al voor fixed IP gekozen hebben en die worden altijd gereserveerd gehouden.
 
inderdaad Philip, we hadden enkele nummers tot onze klas ter beschikking. Via de router ingesteld he makker. Maar ik kreeg niet steeds hetzelfde interne IP, vandaar dat ik mij vergist had en een release van je IP had voorgesteld, ik was totaal misdacht. Dit werkt inderdaad niet in een thuis configuratie of je moet met statisch IP werken en dat is voor thuis omgeving niet iets wat je nodig hebt.
 
je extern IP, hetgeen dat Fortnite ziet dus, is juist wél permanent omdat je provider dat beslist en steeds hetzelfde teruggeeft, zolang je achter dezelfde modem/router zit dus.
Conclusie : als je het toestel verkoopt en dus verplaatst is er geen blokkering meer.
De duur van de blokkering op je thuisnetwerk met jouw modem (of die waar je kleinzoon op zit) kan ik niet inschatten. Fortnite bepaalt dat, maar ik kan me niet voorstellen dat die blokkering permanent zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan