Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan sinds kort de jumplists niet meer gebruiken.
Ik zie ze nog wel, kan zelfs nieuwe vastpinnen, of zie nieuwe recente files
maar als dan op een item in een list klik gebeurd er niets.

Heb al google geraadpleegd, ook hier in het forum gezocht,
maar nog geen oplossing gevonden.
wie weet er raad?
 
Ik heb windows verkenner afgesloten via taakbeheer, alles zwart, afmelden en terug aanmelden.
Maar jumplist werkt nog niet.

Nu heb wel vastgesteld dat enkel de jumplist van de verkenner niet werkt, al de andere blijkbaar wel (exel, word ea)
 
dat alles zwart werd bij u is al niet juist ..dit zou al niet mogen zijn .. het scherm flitst wel effe op zwart maar het beeld zou aanstonds terug normaal moeten zijn .. afmelden /terug aanmelden diende ik hier dus nooit te doen .
het betreft enkel om de verkenner te gaan lees ik hier nu ..wel open dan eens de opties voor verkenner >tap "algemeen " >standaard instellingen herstellen ..bevestigen met toepassen en ok

**ik zei eerder wel om de verkenner af te sluiten maar eigenlijk is het de bedoeling om deze gewoon opnieuw te starten .
 
word er een foutmelding vermeld ...indien zo mag je deze vermelden ..anders dien je geduld te hebben en moet ik achter het probleem zien te komen .. heb jij iets van cleaners gebruikt op je systeem of is het probleem zomaar komen opdagen .
 
bij opstarten krijg ik de fout dat prg242u niet gevonden kan worden, kan ik gewoon wegklikken.
Ik hier brengt google niet veel raad, buiten betalende "cleaners"
Als cleaner gebruik ik enkel ccleaner, en die loopt zo af en toe eens, ook register word hier mee nagekeken.

Sorry dat ik je dit niet sneller vertelde, geen idee of de twee zaken met elkaar te maken hebben.
Alvast bedankt voor je moeite en tijd
 
klikt eens op start >instellingen >persoonlijke instellingen >start
bij start zie je nu een aantal opties die ja aan/uit kunt zetten ...wel "recente toegevoegde apps dient hier dus aan te staan !
 
in feite is het helemaal niet nodig om ook maar 1 cleaner te gebruiken ... je doet er meer verkeerd mee dan dat het goed is ... de schijfopruiming die standaard aanwezig is is meer dan voldoende ..
 
betreffende " prg242u " er is dus iets mis met je Windows systeembestanden wellicht iets te ijverig geweest met de ccleaner ..
prg242u is een DLL bestand dat een onderdeel is dat zorgt dat de juiste configuratie betreffende de Windows systeembestanden geladen word ...
daarom adviseer ik je nu om eerst een opdrachtprompt (administrator ) op te starten met de opdracht sfc /scannow
deel het resultaat mee van deze scannow ( je dient het log zelf niet te plaatsen enkel dus het resultaat melden )
 
Microsoft Windows [Version 10.0.15063]
(c) 2017 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>sfc/scannow

Beginning system scan. This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

C:\WINDOWS\system32>


Dit is wat ik kreeg na de scan
 
ok doe het volgende ...
Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


**Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..Er dient immers niets hersteld te worden !
****Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..
5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png

In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

*************************************************************************
indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..


*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan