kan een bestand niet verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik zit met een bestand op mijn bureaublad dat ik niet kan verwijderen. De grootte van het bestand is 0 bytes. Indien ik dit naar de prullenbak sleep of op de delete knop druk dan komt er een scherm met de mededeling: "Kan item niet vinden. Dit item bevindt zich niet langer in C:\gebruikers\gebruiker\bureaublad. Kontroleer de locatie en probeer opnieuw".
Computer opstarten helpt ook niet. Bestand blijft zichtbaar op bureaublad terwijl dit er eigenlijk niet is. Dit van plaats verslepen gaat wel, maar ik kan het iet in een ander map slepen.

Het bestand een andere naam geven gaat ook niet met de reden dat dit bestand niet bestaat zegt mijn computer.
Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lukt om dit bestand te verwijderen. Heeft er iemand een idee hoe ik dit bestand alsnog van mijn computer kan verwijderen.

Ik had al zitten zoeken in het forum maar ik kan geen gelijknamige zaken vinden die mij zouden kunnen helpen tot het vinden van een oplossing.

Hoe er dit is opgekomen? Door het downloaden van enkele documenten via NZB.

Wie heeft nog enig idee hoe ik bestand toch van mijn computer kan verwijderen.
 

Heb unlocker juist geinstalleerd. Het icoontje van de "unlocker assistant" staat in de taakbalk rechts bij de opstartbestanden. IK heb computer reeds herstart maar als ik rechst klik op de file dan komt de geen mogelijkheid zichtbaar om de unlockertool te activeren maw ik heb de indruk dat unlocker niet werkt.
Doe ik misschien iets verkeerds?
 
Heb unlocker juist geinstalleerd. Het icoontje van de "unlocker assistant" staat in de taakbalk rechts bij de opstartbestanden. IK heb computer reeds herstart maar als ik rechst klik op de file dan komt de geen mogelijkheid zichtbaar om de unlockertool te activeren maw ik heb de indruk dat unlocker niet werkt.
Doe ik misschien iets verkeerds?

Maak zelf eens een map met een bestand erin aan en probeer dit te verwijderen met unlocker.
Dan weet je direct of unlocker werkt of niet.
 
Neen, met een nieuwe map met een bestand erin gebeurd er ook niets. Ik heb mijn virusscanner even uitgeschakeld maar ook geen resultaat.
 
Na installatie zou het er met de rechtermuis ongeveer zo uit moeten zien.

Unlocker.jpg
 
Je weet zeker dat je het geinstalleerd hebt?
Probeer het anders nog eens Download Unlocker 1.9.1 - FileHippo.com linkje rechtsboven voor de laatste versie.

Als dit niet lukt, vrees ik dat je een besmetting hebt opgelopen en dan is het even wachten op onze medewerker swake die daar erg goed in is om dit op te lossen.
 
Ja recentste versie is geinstalleerd. Zie bijlagen.
startmenu.jpg Taakbalk.jpg

Nogmaals een installatie gedaan, maar zelfde resultaat, maar alvast bedankt voor de hulp, maar wat denken jullie indien ik dit zou proberen vanuit een veilige modus of zou dit ook niet helpen?
 
Dit zal het probleem niet oplossen denk ik, Unlocker moet gewoon geinstalleerd zijn onder een normale opstart.
 
Er moet iets anders aan de hand zijn.

Heel vreemd vind ik dat je unlocker niet op een normale manier kunt installeren.

Ik denk dat je besmet bent met iets.
 
Link verwijderen

Link verwijderen

Zo moeilijk is het niet hoor.
Unlocker is net als KillBits voor het verwijderen van Locked Files.
Die van jou is er niet, kan dus ook niet verwijderd worden.
Wat is er dan wel?
Dat is een verwijzing naar een bestand dat niet meer bestaat.
Ik vermoed dat als je C:\gebruikers\gebruiker\bureaublad opent deze link er wel staat.
Zoniet even bij openbaar en default zoeken.
Wel even bij mapopties kiezen voor verborgen weergeven 2X, mag je daarna weer terugzetten.
 
effe verder op ingaan op het bericht hier boven geplaatst door Wisperbird..

in dien je de enige gebruiker bent en tevens ook de administrator dan zoek je in ...
C:\ gebruikers>openbaar>openbaar bureaublad
zie je dan hier het verdacht bestandje staan verwijder je hem uit deze lijst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan