kan een bestand niet verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@qtex,

Bedankt voor je aanvulling, maar leek mij evident.

Voor lastige gevallen kun je ook nog gaan naar:
Start, alle programma's, bureaublad accessoires.
Klik daar met rechts op Windows verkenner en kies uitvoeren als administrator.
 
Blijft nog steeds het feit overeind dat Unlocker niet via de gebruikelijke manier te installeren is.
 
ik heb zojuist ook de unlocker die eerder door antwanneke werd aangeboden en door u (pluis) ook hier werd aangeraden getracht te installeren.....
echter gaf de download manager al een waarschuwing !!! deze toch genegeerd maar toen gaf malwarebijtespro een melding ....
zie afbeelding !!Bekijk bijlage 8620
zouw de eerder geplaatste link nu besmet zijn !!!
 
Raar maar waar, maar dit document heeft geen extensie.

Ga eens naar Configuratiescherm > mapopties
Klik daar bij weergave.
Bij Geavanceerde instellingen: Extensies voor bekende bestandstypes verbergen > Als dit aangevinkt is, haal het vinkje eens weg.
Klik op Toepassen > OK

Sluit configuratiescherm
Word de extensie nu weergegeven? Indien nee denk ik net hetzelfde als Pluis.

Er moet iets anders aan de hand zijn.

Heel vreemd vind ik dat je unlocker niet op een normale manier kunt installeren.

Ik denk dat je besmet bent met iets.
Voer dan eens het stappenplan uit.
http://www.pctuts.be/f70/stappenplan-vermoeden-gea-nfecteerde-computer-41193/
 
Zo moeilijk is het niet hoor.
Unlocker is net als KillBits voor het verwijderen van Locked Files.
Die van jou is er niet, kan dus ook niet verwijderd worden.
Wat is er dan wel?
Dat is een verwijzing naar een bestand dat niet meer bestaat.
Ik vermoed dat als je C:\gebruikers\gebruiker\bureaublad opent deze link er wel staat.
Zoniet even bij openbaar en default zoeken.
Wel even bij mapopties kiezen voor verborgen weergeven 2X, mag je daarna weer terugzetten.

Waar en hoe ik ook zoek 'via start,alle programma's, verkenner of C:\gebruikers\gebruiker\bureaublad). Het bestand wordt steeds weergegeven maar daar kan verder niets mee gedaan worden omdat het niet bestaat, maar toch aanwezig is.
De optie "bestandtypes verbergen" is niet aangevinkt.
Opgestart met een ander account met ook administrator rechten om trachten unlocker aan de praat te krijgen. Lukt ook niet.
Als ik nog eens veel tijd heb, misschien in het weekend, ga ik "het stappenplan bij vermoeden van geinfecteerde computer" eens uitproberen".
Een grondige scan met mijn virusprogramma was negatief (Avast)

Indien ik unlocker tracht te downloaden via de link op deze site dan geeft mijn virusscanner ook een waarschuwing.
bedreiging van unlocker.jpg
 
Waar en hoe ik ook zoek 'via start,alle programma's, verkenner of C:\gebruikers\gebruiker\bureaublad). Het bestand wordt steeds weergegeven maar daar kan verder niets mee gedaan worden omdat het niet bestaat, maar toch aanwezig is.

klik start ..
vervolgens klik je op computer..
je klikt verder op de C schijf..
klik verder op de map " gebruikers"..
klik verder op de map " openbaar "..
klik nu op de map " openbaar buraeublad "
zie je hier het verdacht bestandje staan klik je met rechts daar op en verwijder je deze
 
Waar en hoe ik ook zoek 'via start,alle programma's, verkenner of C:\gebruikers\gebruiker\bureaublad). Het bestand wordt steeds weergegeven maar daar kan verder niets mee gedaan worden omdat het niet bestaat, maar toch aanwezig is.

klik start ..
vervolgens klik je op computer..
je klikt verder op de C schijf..
klik verder op de map " gebruikers"..
klik verder op de map " openbaar "..
klik nu op de map " openbaar buraeublad "
zie je hier het verdacht bestandje staan klik je met rechts daar op en verwijder je deze
Op c-schijf, gebruikers , openbaar, "openbaar bureaublad", staat het bestand niet tussen. Enkel onder mijn account.
 
Als ik nog eens veel tijd heb, misschien in het weekend, ga ik "het stappenplan bij vermoeden van geinfecteerde computer" eens uitproberen".

Ik zou daarmee niet te lang wachten. Start Firefox eens in veilige modus .
 
Klik bovenaan in FF op Help en kies voor herstarten met uitgeschakelde add-ons.
Ik ben eens benieuwd of Avast dan ook een melding gaat geven.
 
In veilige modus is het mogelijk dat ge het bestand wel op de normale manier kunt verwijderen. Ik zou zeggen probeer zeker eens.
Ook al eens geprobeerd om het bestand te overschrijven? Maak eens een tekstbestandje. Geef het de naam en extentie van het te verwijderen bestand. Zet het op Uw bureaublad. Mogelijks gaat het overschreven worden. Daarna verwijderen.
 
Ook al eens geprobeerd om het bestand te overschrijven? Maak eens een tekstbestandje. Geef het de naam en extentie van het te verwijderen bestand. Zet het op Uw bureaublad. Mogelijks gaat het overschreven worden. Daarna verwijderen.
Ik kan perfect een tweede zelfde bestand aanmaken. Hij overschrijft de andere niet of geeft geen waarschuwing dat de bestandsnaam reeds bestaat. Indien ik dan de 2 bestanden naar de prullenmand sleep kan enkel het nieuwe aangemaakte bestand verwijderd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan