Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik wilde graag een backup maken op mijn harde schijf. Ik heb hier bij mijn weten nog geen backup op gemaakt. Enkel mappen met muziek, foto's etc...
Ik heb dit gisteren al geprobeerd en kreeg bij 50% telkens de foutmelding 0x81000032 zoals je hier kunt zien:

Foutmelding 0x81000032.PNG

Mijn harde schijf is NTFS. dit heb ik zelf nagekeken. Ik heb het enkele keren geprobeerd, maar omdat het telkens bleef mislukken checkte ik mijn harde schijf met foutcontrole (linkermuisknop harde schijf, eigenschappen, extra). De foutcontrole gaf aan dat er niks mis was.
En wat online betreft.. Dit wil toch zeggen dat je moet kijken of je harde schijf aangesloten is? Dit is het geval. Het vreemde is dat ik er dus wel gewoon bestanden op kan zetten zoals mappen..

Vandaag heb ik het geprobeerd met de harde schijf van mijn zus en ook hier dezelfde fout.. Op haar schijf staat wel een backup van haar. Haar schijf is ook NTFS.
Enig idee wat ik nog kan doen?

Alvast bedankt.
 
bekijk dit filmpje eens ...

denk dus dat je eerst de betreffende schijf waar je de backup naartoe wilt schrijven dient toe te voegen ... met online bedoeld men dus het toevoegen van deze schijf !
 
bekijk dit filmpje eens ...

denk dus dat je eerst de betreffende schijf waar je de backup naartoe wilt schrijven dient toe te voegen ... met online bedoeld men dus het toevoegen van deze schijf !

Qtex,

Hartelijk bedankt. Ik heb het filmpje bekeken, maar kan nergens bij backup (Windows 7) "Een station toevoegen" vinden.
Is dit in Windows 7 dan ergens anders terug te vinden? Bij schijfbeheer (My book) is hij wel te zien:

Schijfbeheer.PNG

Maar dit is niet wat je bedoelde?
 
sorry de Windows 7 gebruik ik dus niet meer het filmpje werd dan ook aangemaakt onder de Windows 10

het betreft dus de G schijf welke je wenst te gebruiken om een backup te bewaren ..
is er de mogelijkheid om deze G schijf op te splitsen zodat je een partitie kunt gebruiken enkel voor deze backup
 
bekijk dit filmpje dan eens ... het geluid valt soms wel weg !


Dit heb ik dus op dezelfde manier gedaan en kreeg toch kan die fout bij 50%.
Zoals ik al eerder had vermeld heb ik het ook geprobeerd met een andere harde schijf.

Update: wat ik niet heb vermeld is dat ik enkele dagen geleden +- 4 dagen voor ik deze discussie startte had ik mijn Windows 7 naar Windows 10 gezet.. Dit beviel me niet echt.. En wilde toch weer naar Windows 7 dus heb ik een herinstallatie gedaan met een dvd.. Waar ik zelf het systeem op gebrand heb.. Kan het hier aan liggen? (Weet dat ik dit eerder had moeten vermelden... Foutje.. -m-. Dat opsplitsen zal ik even proberen.
 
toen je terug er de Win7 heb opgezet had jij dan enkel een format gedaan zodat de Win10 weg was ...heb hier zelf al ondervonden dat een gewoon format achteraf voor problemen gaf ... op de systemen die hier telkens werden binnen gebracht die ik dan terug diende te voorzien van de Win7 heb ik nooit een format gedaan maar koos er telkens voor om van de C (ook de partitie er voor en en de herstel partitie er na ) om deze te verwijderen zodat men een niet-toegewezen-ruimte kreeg en dan pas startte ik de instal Win7 op .
 
Qtex,

Bij het scherm "Waar wilt u Windows installeren" heb ik niet op formateren geklikt... Ik heb op de C schijf geklikt waar Windows normaal op wordt geïnstalleerd en daarna op volgende.
Ik kreeg een popup met de zeg dat er Windows.old werd gemaakt en verder ging het gewoon normaal.. Windows werkt ook normaal, geen problemen mee.. enkel backup lukt niet... Heb Windows.old na Installatie verwijderd..
 
wat jij daar beweerd dat er dan eerder een Windows 10 aanwezig was klopt dan niet .. namelijk laat Windows 10 het niet toe dat je zonder de Windows 10 te verwijderen een verse installatie kunt doen van de Windows 7 ( dit zou dan de eerste keer zijn dat zo iets kan ) de reden hier voor is dat Windows 10 hoger is dan Win7 zodus zal Windows 10 dit nooit toelaten .
 
wat jij daar beweerd dat er dan eerder een Windows 10 aanwezig was klopt dan niet .. namelijk laat Windows 10 het niet toe dat je zonder de Windows 10 te verwijderen een verse installatie kunt doen van de Windows 7 ( dit zou dan de eerste keer zijn dat zo iets kan ) de reden hier voor is dat Windows 10 hoger is dan Win7 zodus zal Windows 10 dit nooit toelaten .

Wel... Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik hem heb geformatteerd... en had een Iso Win10 van microsoft zelf... Hij ging van Win7 Home Premium sp1 naar Win10 Home.

Update:
Door de G schijf te splitsen kreeg ik nog steeds dezelfde foutcode op 50%.
 
dat hij van de Win7 naar de Windows 10 ging is dan ook normaal maar jij beweerde dat je van de Windows 10 naar de Win7 bent gegaan zonder eerst de Windows 10 te verwijderen ..dit kan enkel indien jij binnen 1 maand de rollback gedaan heb echter beweerde je dat je de Win7 heb geinstalleerd vanaf een dvd zodoende betreft dit een verse installatie en dit zonder dat je de Windows 10 verwijderd had !

je krijgt nog steeds de foutmelding ... heb je er al eens een externe schijf aan gehangen om de backup te doen .. dit lees ik nergens ..je spreekt wel over een harde schijf van je zus bedoel je hiermee dan een externe schijf !

de Win7 heb je deze ook van ergens gedownload ...
 
Het probleem is denk ik deze.. Windows 7 maakt automatisch een systeemkopie zodat je als er iets misgaat het systeem Windows 7 ook nog hebt als je de backup terugzet. Maar bij mij neemt hij niet alleen C schijf mee, maar ook RECOVERY F schijf zoals je ziet:

Recovery F.PNG

Die F schijf is FAT32 en denk dat ik daarom de fout krijg, want ik heb het net uitgeprobeerd door "Systeemkopie opnemen van stations RECOVERY (F), (C)" uit te vinken en de backup werd voltooid.
Ik heb al geprobeerd op de F schijf te converteren naar NTFS, maar dan krijg ik een melding....

cmd.PNG

Ik kan enkel J of N ingeven.. Ik denk wel dat ik J moet ingeven, maar dan wordt dit volume ongeldig...

Het is inderdaad een externe harde schijf en op die harde schijf is nog 895,10 GB over van de 931 GB.
De externe harde schijf is 1TB.
 
je begaat hier een grove fout ...het gaat hier wel degelijk om een backup ...en met backup bedoeld men hier dus dat jezelf kunt aangeven welke mappen er meegenomen dienen te worden of je kiest voor een automatische backup .... dit is geen systeemkopie .!

*om een systeemkopie aan te maken dien jij specifiek op de vermelding "systeem kopie aanmaken " te klikken en als deze bijna klaar is met het aanmaken van de systeemkopie dan krijg je ook de vraag om een systeemkopie herstelschijfje aan te maken ... de systeemkopie zelf bewaar je bij voorkeur op een externe schijf de systeemkopie herstel schijfje heb je dan nodig om op te starten en om zodoende de systeemkopie te benaderen op de externe schijf .... bewaar je echter de systeem kopie op een 2de interne schijf dan bestaat de kans dat deze dus niet te benaderen valt ook al start je op vanaf de systeemkopie herstel schijfje ..
 
ik zie echter wel dat je de optie heb om dus de recovery partitie F niet mee te nemen in het aanmaken van de backup ... de backup maakt ook een systeemkopie aan maar deze kun je niet vergelijken met de optie Systeemkopie aanmaken omwille dat deze toch weer iets anders tewerk gaat maar voornamelijk dient deze backup functie om je bestanden te vrijwaren indien deze optie dus zo ingesteld is dat hij om het uur een backup dient aan te maken ...je mag deze vergelijken met een bestandsgeschiedenis backup die je in staat stelt om je systeem te herstellen indien je bezig was aan een belangrijk stuk en de pc viel onverwachts uit ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan