kan geen pagina openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb laptop van mijn dochter met wifi en lan verbinding.
De verbinding met internet is uitstekend. maar sinds van morgen kan zij geen pagina meer openen. Webpagina is verplaatst of heeft andere naam gekregen.
Dit doet hij bij chrome en bij Explorer; heb al systeemherstel gedaan maar helpt niet.
Als ik bij icoon verbinding kijk staan streepjes volledig en krijg ik melding uitstekend.
Als ik chrome open krijg ik melding DEZE WEBPAGINA IS NIET BESCHIKBAAR.

Dit krijg ik ook met explorer.

Raar probleem wat ik nog nooit heb gehad.

Iemand een idee?
 
Hoe weet je dat de verbinding met internet uitstekend is als je geen enkele pagina kunt openen.
Of bedoel je hiermee dat de wifi verbinding uitstekend is ???
Doe eens een ping naar een locatie ergens op internet.

Heb je met een andere PC wel internetverbinding via dezelfde modem / router ?
 
Beetje tegenstrijdig: Geen webpagina kunnen openen en "de verbinding met internet is uitstekend".
Hoe kom je tot die bevinding dat de verbinding met internet uitstekend is? Het is niet vanzelfsprekend dat je netwerkverbinding van de client tot de AP goed is, dat je verbinding tot het internet goed is.

Komt dit probleem met zowel bedraad als draadloos voor?
 
Internet verbinding op desktop is uitstekend; heb daarna kabel aangesloten op laptop en verbing geeft aan dat het uitstekend is.
Als ik webpagina wil openen krijg ik melding dat de pagina niet beschikbaar is;

Wifi verbinding is ook uitstekend;
Op icoontje staan al streepjes aan;

heb verbinding met andere pc . Heb kabel van deze pc al geprobeerd op laptop .Er is verbinding van het net maar kan geen pagina openen;

Hoe kan ik pingen?
Ben een leek op dit gebied sorry.
 
Internet verbinding op desktop is uitstekend; heb daarna kabel aangesloten op laptop en verbing geeft aan dat het uitstekend is.

Waar kun je dat zien dan dat de bedraade verbinding uitstekend is ?? Ik denk dat je hier toch de wifi verbinding bedoeld.

Ik zou eerst eens kijken op de laptop een IP adres krijgt van de router. Of als alles statisch is, kijken of alles in dezelfde range zit.
 
Zowel bedraad ( bedrading van deze pc in in laptop gestoken) als wifi krijg ik melding van verbinding;
Kijk bij eigenschappen van de wifi verbinding heb ik IP adres staan en ook dns.
Er staat bij activiteit 129.514 ontvangen bytes en 174373 ontvangen; Dus er is verbinding. maar desondanks kan ik geen enkele internetpagina openen.
 
Ik heb de indruk dat de laptop gekaapt word, en verbinding maakt met een proxyserver.
Als het lukt probeer eens de laptop te starten in veilige modus met netwerkmogelijkheden. en voer eens combofix uit.

Downlod hier of
hier ComboFix naar je bureaublad. Zeer belangrijk omdat ComboFix vanop het bureaublad moet uitgevoerd worden !!!

Lees hier hoe ComboFix te gebruiken.

4de6eab6867f3-Combofix.JPG


Bij het gebruik van ComboFix schakel eerst je antivirus en antispyware software tijdelijk uit, daar deze conflicten kunnen veroorzaken
bij het gebruik van ComboFix.
Het kan gebeuren dat de computer meerdere malen opnieuw zal opstarten, dit is normaal.
Dubbelklik op Combofix.exe om de tool te starten.
Tijdens het gebruik van ComboFix mag er niets uitgevoerd worden met de computer. Ga ook nergens klikken met de muisknoppen, daar dit ComboFix kan laten vastlopen.


Noot !!! Als er een error verschijnt met de melding Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion. herstart dan de computer.

Als ComboFix klaar is , zal het het een logbestand maken. Voeg de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in een nieuw antwoord ,
 
Dit is laptop van dochter en schoonzoon. Bij haar thuis op ziggo netwerk deed het vanmorgen nog alles. Om 10 uur vanmorgen geen verbinding meer;
Nu heb ik op mijn ziggo verbinding geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Ik kan op haar laptop ook niets downloaden omdat ik geen verbinding met pagina krijg
Hoe kan ik zien of er met proxyserver verbinding wordt gemaakt.
 
Ik heb de indruk dat de laptop gekaapt word, en verbinding maakt met een proxyserver.

Zou kunnen ja.

Maar het kan ook zijn dat de IP adressen niet goed staan. Dit is iets wat niet zomaar vanzelf veranderd !
Het netwerk werkt dus met vaste IP adressen, dat zou kunnen, zoiets heb ik ook liever, maar meestal is dat standaard niet zo en deelt de router via DHCP de IP adressen uit. In dat geval is het het beste om alle netwerkadapter op automatisch te zetten. Om er achter te komen of DHCP aan of uit staat in de router zal je naar het configuratiescherm moeten via het IP adres van de router. Dit adres is in dit geval het Gateway adres dat bij de instellingen van de netwerkadapter te vinden is.

Zeker zou ik dus de lokale IP adressen met subnetmask en gateway adressen eens controleren en eventueel een keer op automatisch proberen. Noteer dan wel eerst even de oude instellingen.
Staat dit allemaal goed dan is er iets anders aan de hand.
 
Dit is laptop van dochter en schoonzoon. Bij haar thuis op ziggo netwerk deed het vanmorgen nog alles. Om 10 uur vanmorgen geen verbinding meer;
Nu heb ik op mijn ziggo verbinding geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Ik kan op haar laptop ook niets downloaden omdat ik geen verbinding met pagina krijg
Hoe kan ik zien of er met proxyserver verbinding wordt gemaakt.

Ah kijk hier hebben we misschien het probleem.
je zegt bij haar thuis op het ziggo netwerk deed alles het nog. En nu probeer je het bij je thuis op uw eigen ziggo netwerk.
Het ziggo netwerk heeft hier in principe niets mee te maken.

Waarschijnlijk worden hier verschillende lokale netwerk adressen gebruikt.

Kijk nou eerst eens of DHCP op uw router aanstaat.
 
Hoe kan ik zien of er met proxyserver verbinding wordt gemaakt.

Open Internet explorer en kies voor Extra > Internetopties
Klik op tabbladje Verbindingen
Bij Lan instellingen klik op het vakje Lan instellingen
Bij Automatische configuratie , wat is daar aangevinkt?
Bij proxyserver , als daar het vakje is aangevinkt "Een proxyserver voor het Lan netwerk gebruiken" haal je het vinkje weg.

Klik op OK en in het volgende scherm op Toepassen > OK
Sluit Internet Explorer af , en herstart Internet Explorer. Welke problemen doen er zich dan nog voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan