kan geen pagina openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb laptop van mijn dochter met wifi en lan verbinding.
De verbinding met internet is uitstekend. maar sinds van morgen kan zij geen pagina meer openen. Webpagina is verplaatst of heeft andere naam gekregen.
Dit doet hij bij chrome en bij Explorer; heb al systeemherstel gedaan maar helpt niet.
Als ik bij icoon verbinding kijk staan streepjes volledig en krijg ik melding uitstekend.
Als ik chrome open krijg ik melding DEZE WEBPAGINA IS NIET BESCHIKBAAR.

Dit krijg ik ook met explorer.

Raar probleem wat ik nog nooit heb gehad.

Iemand een idee?
 
Probeer dit eens.
Om ip adres uit je computer te verwijderen doe je dit.

Ga naar start en typ cmd, nu zal er een dos venster tevoorschijn komen.
Typ ipconfig /release en druk enter nu zal je ip adres uit je computer gewist worden.
Vraag nu weer een ipadres op door ipconfig /renew te typen en druk enter.
 
Probeer dit eens.
Om ip adres uit je computer te verwijderen doe je dit.

Ga naar start en typ cmd, nu zal er een dos venster tevoorschijn komen.
Typ ipconfig /release en druk enter nu zal je ip adres uit je computer gewist worden.
Vraag nu weer een ipadres op door ipconfig /renew te typen en druk enter.

Als DHCP uit staat in de router krijg je hiermee geen IP adres toegewezen en werkt het nog niet. Dan zal je toch alles handmatig weer moeten instellen en de juiste adressen invullen.
 
Check eens via CMD of de DHCP server aan of uit staat in de router.

Ga linksonder naar start en dan CMD intikken en op Enter klikken.
Je krijgt een zwart Dosschermpje te zien en tik de volgende opdracht in, precies zoals ik geef dus met spatie tussen de g en de / ipconfig /all

Maak daar eens een printscreen van en plaats dit eens hier. Dit kan geen kwaad omdat er alleen lokale adressen gegeven worden.
 
ben al eens geholpen geweest met winsockfix maar durf geen download pagina aanraden!

Da's inderdaad ook nog een optie om eventuele registerbeschadigingen te verhelpen.

Ga naar Start linksonder en daarna Alle Programma's. Dan Assessoires. Hier zie je Command Prompt staan.
Ga hier met rechtermuisklik op staan en kies nu voor als administrator uitvoeren.
CMD wordt nu dus als administrator geopend.
Voor nu de volgende opdracht in: netsh winsock reset
Start daarna de computer opnieuw op.

Ik heb even gezocht via Google en hiervan een 2 afbeeldingen gevonden.

cmd-admin.png


image002.gif
 
Kan je de resultaten van volgende opdrachten eens laten weten aub? Uit te voeren in een command prompt.
Eerste test je een standaard ping naar Google's DNS server. 2de vraagt dns op van google.be bij je "ingestelde" DNS server. 3de vraagt dns op van google.be bij de Goolge dns server.

Code:
ping 8.8.8.8
nslookup www.google.be
nslookup www.google.be 8.8.8.8

Als dit allemaal in orde is moet er gekeken worden naar de proxy instellingen van je webbrowser.
 
Probleem is opgelost. Ik hb AVG geblokkeerd en difender geactiveed. Daarna een systeemherstel naar twee weken eerder gedaan en het werkt weer.
Kan gesloten worden.

Allemaal bedankt voor de aangeboden suggesties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan