Windows 11 Kan pincode niet invoeren bij W11

Ik heb een HP pc pavilion 17 met intel core i5-4210 voorzien van een SSD en er W11 25H2 26200.6584 opgezet ISO van MS gedownload en met rufus geinstalleerd. MS account toegevoegd en pincode aangemaakt. Na heropstart kan ik de pincode niet invullen alsof toetsenbord niet werkt.
Ondertussen wel een oplossing gevonden:
1é methode: aan-uit schakelaar 5 sec indrukken tot de computer volledig uit is. Terug opstarten en men kan de pin code invoeren
2é methode: wanneer men de pincode niet kan invullen, pincode vergeten en daarna kan men wel zijn pincode invullen en start de computer verder op.
Iemand raad wat de oorzaak kan zijn of een oplossing?

uit ervaring dat je kijkt eens of er een bios update is, maar als je deze uitvoert wel zie dat hij op netstroom is aangesloten de laptop
soms kan het hiermee opgelos geraken toch bij HP.
in verleden heb dit ook al voorgehad na update van de bios was het probleeem verholpen.

Misschien eens helemaal van voorafaan terug beginnen. Pincode verwijderen, opstarten met wachtwoord? Of beter nog switchen naar een lokaal account en opstarten zonder al dat gedoe en ook zonder wachtwoord/pincode, tenzij er natuurlijk staatsgeheimen op je laptop staan.

Ik heb ondertussen ook de bios gecontroleerd via HP support assistent en volgens hp is dit de laatste versie.
Denk dat ik het zal houden met mijn 2de oplossing, op pincode vergeten klikken, na 10 seconden vraagt men om. In te loggen, weg klikken en men kan nu wel zijn pincode invullen.

Terug
Bovenaan