Smartphone Kan men vermijden om de pincode (simkaart) telkenmale te moeten invoeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik moet al te vaak de pincode van mijn simkaart opnieuw ingeven op mijn PocoX3 nfc Android smartphone.
Het display afzetten gebeurt 1 korte druk op de powerknop.
Ik doe het automatisch elke keer na kort of lang gebruik.

Telkens nadat ik het display afzet moet ik de pincode opnieuw ingeven. Het is heel irritant !
Bestaat er een mogelijkheid om de pincode niet te moeten ingeven, zolang de gsm blijft aanstaan ?

Het helpforum van Xiaomi is waardeloos voor dit soort vragen.
 
men kan inderdaad het systeem instellen dat er géén pincode gevraagd word bij het opstarten van deze smartphone ...
deze pincode stelt men in op je simkaart (heb dit zelf ook )... *zodoende hoef ik nooit mijn pincode in te geven .. risico is dat men deze vergeet en dat mocht de smartphone ontvreemd worden dan kunnen anderen er misbruik van maken ..
**hoe dit ooit door mij is ingesteld weet ik niet meer want dit was eerder al zo op mijn oude Nokia gsm
 
instellingen - beveiliging - schermvergrendeling pincode - klik op het tandwieltje - aan/uit-knop vergrendelt direct uitzetten - vergrendelen van scherm na timeout van scherm (tijd zelf aangeven).
 
@J.W. jij heb het over een schermbeveiliging de TS heeft het over de pincode bij het opstarten of het opnieuw opstarten van zijn smartphone .
ik weet nergens in mijn smartphone deze optie te vinden om je simkaart lockvrij te maken ..destijds ( minstens7 jaar geleden ) was deze optie aanwezig op mijn gsm .. gebruik deze simkaart nog steeds alhoewel de gsm simkaart omgeruild werd voor een kleinere simkaart werden de gegevens overgezet naar deze smartphone simkaart met al de instellingen ...
*dit werd door de Telenet Winkel gratis gedaan ..
 
Eenmaal dat de schermvergrendeling aangaat (zwart scherm) moet men de pincode terug ingeven om op te starten.
Bij mij staat die op 30 minuten inactiviteit.
Bij het volledig uitschakelen en "terug opstarten" moet ik 2 pincodes ingeven. Eén om de telefoon te ontgrendelen en één voor de simkaart.
De pincode die de poster steeds moet ingeven zal wel die van de telefoon zijn.


Men kan natuurlijk ook "vingerafdruk" of "gezichtsherkenning" gebruiken.
Bij de poster staat waarschijnlijk ingesteld: "aan/uit-knop vergrendelt direct"

Zolang dat dit is ingesteld zal het scherm steeds vergrendeld worden bij gebruik van de "uit-knop" en moet men daarna de pincode ingeven bij het terug opstarten.
 
in het openingsbericht van de TS word duidelijk de pincode van mijn simkaart vermeld ..
Dat zou mij heel erg verbazen als dat zo moest zijn. Als men de telefoon gewoon met de uitknop afzet kan men nog altijd berichten ontvangen en kan men opgebeld worden. Als ge uw simkaart afsluit, wat gebeurt bij het volledig afsluiten van de telefoon, kan men geen berichten ontvangen of opgebeld worden.

Als ik mijn telefoon volledig afsluit en daarna terug opstart, wat wel een tijdje duurt, krijg ik bij de eerste pincode die ik moet ingeven de afbeelding van de chip van de simkaart.

1649614698296.png


Daar moet ik dan de pincode van de simkaart ingeven.


Als dat gedaan is moet ik de pincode van de telefoon ingeven.

Als ik gewoon afsluit en terug opstart krijg ik die afbeelding niet en moet ik de pincode van de telefoon ingeven.
De telefoon is dan dadelijk startklaar.
 
Waarschijnlijk vergist de TS zich gewoon en vraagt de smartphone gewoon naar de pincode voor het ontgrendelen van het toestel na een lock, tgv. zwart scherm.
 
wel J.W. Als ik mijn telefoon volledig afsluit en daarna terug opstart dien ik dus geen pincode in te geven om mijn simkaart vrij te geven en aangezien ik ook geen schermbeveiliging ingesteld heb dien ik ook bij het opstarten niets te doen ..
 
wel J.W. Als ik mijn telefoon volledig afsluit en daarna terug opstart dien ik dus geen pincode in te geven om mijn simkaart vrij te geven en aangezien ik ook geen schermbeveiliging ingesteld heb dien ik ook bij het opstarten niets te doen ..
Het is te hopen dat u uw telefoon nooit kwijt speelt want dat zou wel eens een dure grap kunnen worden. Iedereen die uw telefoon in handen krijgt kan dan gewoon bellen naar waar hij/zij wenst. Als dat het "verre" buitenland is zou de rekening nogal kunnen oplopen. En zeker naar betaalnummers.
 
Onder settings vind ik dit.
Die blauwe tegel geeft de indruk dat het er iets mee te maken heeft. Maar daarmee kan men het paswoord niet eens ingeven of veranderen. Ik wil gewoon als Qtex in #10
 

Bijlagen

  • 1649622314299.png
    1649622314299.png
    62.8 KB · Weergaven: 87
Ik wil gewoon als Qtex in #10
wel zoals ik eerder zei heb ik deze optie al jaren geleden ingesteld via een doodgewone gsm ... althans heb ik deze nog niet gevonden of gezien ..
**opmerking in voorgaande link bericht #14 optie 7 van Patje staat Sim kaart vergrendelen aan hier bij mij staat deze optie uit , mogelijk dat ook deze bij de TS aan staat !

indien deze optie aan staat word er om een pin code gevraagd !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan