KB4100347: Intel-microcode-updates >Update Intel processors

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
vandaag word er de KB4100347: Intel-microcode-updates aangeleverd ...men dient voor deze update het systeem te herstarten …
doordat ikzelf ondervonden heb dat dit herstarten van het systeem wat moeilijk ging geef ik hier een melding van … wees dus gewaarschuwd en wees geduldig de processor het heeft zijne tijd nodig betreffende deze aanpassing ..
lees in het volgende artikel er meer over …
intel-microcode-updates-for-windows-10-version-1803
 
Mijne netbook is bezig met de update binnen te halen, dus ben ik heel erg blij met deze waarschuwing. (y)
 
hier op terug komende werd er ook de KB4346084 uitgebracht en deze word dus niet aangeboden via de Windows update op oudere pc's … deze kan wel via de Microsoft update cataloog opgehaald worden !
maar denk hier maar eerst eens goed over na …
de reden dat ik deze update ten sprake brengt is dat ik deze dus wel opgehaald heb en een enorme vertraging bemerkt bij het opstarten van het systeem en vervolgens ook tijdens het gebruik ..
zo erg dat ik vandaag besloot om via programma's en onderdelen >geinstalleerde update's weergeven de genoemde KB4346084 te verwijderen ….en na een herstart van het systeem vast stelde dat het systeem terug aan snelheid gewonnen heeft ..
mijn besluit : is indien de update niet via de normale weg aangeboden word , deze dan waarschijnlijk ook niet geschikt is voor oudere computers ...
 
Mijn laatste update was KB 4346783, maar diegene dat jij aangeeft vind ik in mijn lijstje niet terug hoor beste Qtex. Wat mij wel opvalt is dat mijn laatste update KB wel een hoger nummer heeft als die KB die jij daar aangeeft.
 
diegene ik nu vermeld komt dan ook niet vanzelf binnen indien je processor niet in de lijst voorkomt … dat was de reden dat ik deze dus zelf opgehaald had via de Microsoft update cataloog maar stelde na een dag vast dat deze dus niet geschikt bleek te zijn voor mijn systeem en dat is de reden dat ik er een melding van geef ...immers een gewaarschuwd mens is er 2 waard .
 
Qtex;n234495 zei:
diegene ik nu vermeld komt dan ook niet vanzelf binnen indien je processor niet in de lijst voorkomt … dat was de reden dat ik deze dus zelf opgehaald had via de Microsoft update cataloog maar stelde na een dag vast dat deze dus niet geschikt bleek te zijn voor mijn systeem en dat is de reden dat ik er een melding van geef ...immers een gewaarschuwd mens is er 2 waard .

Kan je dan ook ergens die lijst terug vinden welke Intel processoren er wel geschikt zijn voor deze KB update? Ik heb namelijk ook een Intel processor in mijn netbookje steken.
 
klik de link aan in bericht #3 en controleer oj je processor voor komt in de lijst ...
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Qtex;n234498 zei:
klik de link aan in bericht #3 en controleer of je processor voor komt in de lijst ...

Ik zal daar ook best vanaf blijven, want die van mij staat er ook niet tussen. Ga geen onnodige problemen op mijn hals halen. Daar ik geen herstelpunten kan aanmaken omdat mijn C drive te klein is en mijn D drive durf ik sinds de problemen deze zomer met foto's had ook niet voor zulke dingen gebruiken. Dus eens proberen en dan terug gaan indien het niet werkt zal hier dus niet lukken. Mijn netbookje draait nu mooi, ga het ook zo trachten te houden ook, al is het verdomd moeilijk om de vrije ruimte voldoende te houden. Daar zou minimaal 64 GB of nog beter 128 GB in moeten steken, maar ja. Ik zat krap bij kas en mijn vorige had het begeven. Dus ik heb deze dan maar gekocht. Op zicht wel blij mee, maar die opslagruimte is gewoonweg veel te krap. Daar er slechts 1 USB poort aanwezig is, is het dus ook niet mogelijk om er een externe SSD of HDD aan te hangen, want dan kan ik mijn muis niet meer gebruiken. Een hub ervoor zie ik niet zitten, omdat ik alles na afsluiten voor het slapen gaan terug in de schuif steek. Als daar naast de SSD of HDD nog een hub ook mee gesleurd moet worden iedere keer, zie ik dit niet zitten
 
terug gaan ...hier ben je al ergens verkeerd afgeslagen ...stel dat je deze had geinstalleerd en je bemerkte dus dat alles veel stroefer draaide ..dan diende je enkel maar via het oude configuratiescherm programma's en onderdelen >geinstalleerde updates weergeven de betreffende update te verwijderen … (werd eerder al in bericht#3 vermeld ) ...
 
Mijn systeempje draait en ik zal het zo trachten te laten. Ben al lang blij dat ik schijfruimte over hou. Alle een klein beetje toch, genoeg om als er een nieuwe build komt aankloppen dat ik die kan installeren.
 
de nieuwe versie 1809 is pas voor volgende maand ..hoeveel ruimte heb je nu nog over !
 
Je gaat die update niet zomaar kunnen installeren als die niet bedoeld is voor jou systeem. Deze updates bevatten onderandere microcode (firmware) updates voor je CPU. Die patch gaat niet zomaar niet ondersteunde processoren kunnen aanpassen, zou de dood betekenen voor je CPU.
Dit is ook niet een update die je zomaar even kan verwijderen achteraf. Je kan het "Windows deel" wel terug ongedaan maken, maar je CPU update gaat wel blijven. Een deel van die patch bestaat uit een Windows aanpassing en een ander deel is de CPU firmware update. Die laatste is waarschijnlijk niet terug te draaien.
 
ik ga het niet betwisten.. ik zeg enkel dat ik nu vast stel na het verwijderen van deze update ( wellicht dus enkel het Windows gedeelte ) dat mijn systeem terug aan snelheid heeft gewonnen dat hij eerder dus kwijt was ….
 
Best mogelijk... zijn twee kanten aan de update. zal niet volledig functioneel zijn zonder de 2 delen actief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan