Kingston flashdrive schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb iets raar voor: de usb drive van Kingston model DTSEG9 G2 van 128GB heb ik enige tijd geleden even geformatteerd als bootable medium met een windows 10 erop. Ik wil deze stick nu ook gebruiken om wat extra data op te zetten, maar mijn beide computers geven aan dat er slechts 32 GB beschikbaar is op de drive. het is een nieuwe stick die 70 eurookes gekost heeft en een zeer solide behuizing heeft in 1 stuk gegoten aluminium.

Zou deze nu al defect zijn?

hij is usb3 en geformatteerd in FAT32

zou een nieuwe format de andere ruimte weer kunnen vrijmaken?
 
Normaliter gebruik ik voor USB mediums terug in orde te zetten volgende tool: BOOTICE.
Je kan deze hier downloaden: http://www.ipauly.com/2015/11/15/bootice/

Destination Disk moet uiteraard je USB drive zijn.
klik vervolgens op "Parts Manage" en dan "Re-Partitioning".
Selecteer dan de gewenste parameters. Gebruik voor 128GB drive; NTFS en single partition. Dat is ook de reden waarom je maar 32GB ziet op FAT32.
 
Antwanneke;n229874 zei:
Ik heb iets raar voor: de usb drive van Kingston model DTSEG9 G2 van 128GB heb ik enige tijd geleden even geformatteerd als bootable medium met een windows 10 erop. Ik wil deze stick nu ook gebruiken om wat extra data op te zetten, maar mijn beide computers geven aan dat er slechts 32 GB beschikbaar is op de drive. het is een nieuwe stick die 70 eurookes gekost heeft en een zeer solide behuizing heeft in 1 stuk gegoten aluminium.

Zou deze nu al defect zijn?

hij is usb3 en geformatteerd in FAT32

zou een nieuwe format de andere ruimte weer kunnen vrijmaken?

En wat geeft schijfbeheer aan?
 
lange pier;n229876 zei:
Eerst de partitie(s) verwijderen en nieuwe aanmaken, in W7 kun je niets groter maken dan 32GB in FAT32 als ik het goed heb onthouden, maak er exFat of NTFS van.

Of gebruik een third party format tool, die kunnen meestal wel grotere drives aan. EaseUS is wel een aardige.
 
bedankt allemaal, ik had al wat gezocht via cmd diskpart en die zag de 128 GB wel staan. heb erna inderdaad een omzetting gedaan naar exFAT en ik heb nu de volledige schijfruimte terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan