Ervaring met Kingston geheugen KVR1333D3E9S (server) in desktop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met dit type geheugen in een desktop? De verkoper beweert dat het in een desktop werkt maar op het internet zie ik tegenstrijdige info.
 
Ik denk inderdaad dat dit het probleem was. Maar de verkoper heeft het geld inmiddels geretourneerd en ik heb de modules terug gestuurd. Dus in zoverre is dat opgelost, maar ik ben nog steeds op zoek naar geheugen, bij voorkeur een 8 gb module. Deze zou, als ik naar de specs kijk moeten werken.
 
Zal tweedehands inderdaad niet meevallen om dat te vinden. Misschien een faillissement van een computerwinkel met nog voldoende reepjes op voorraad.
Komt omdat in die tijd een 64 bits besturing niet gebruikelijk was.
De meeste kant en klare pc's die toen verkocht werden in nagenoeg alle witgoed zaken en andere elektro winkels waren 32 bits en dus max 2 reepjes van 2GB hadden.

Ik denk zelfs dat een reepje van 4GB een zeldzaamheid is om tweedehands te vinden.
 
en dan mag het geheugen ook max. 1333 zijn, neem ik aan?

De meeste oudere moederborden hebben geen problemen met hogere kloksnelheden, maar soms gaat de timing toch de mist in.
En en BIOS update zal je daar niet voor vinden omdat de spec's niet hoger gaan dan een 1333 kloksnelheid max. voor het geheugen.

Om helemaal op safe te gaan zou ik die 1333 MHz dus wel aanhouden. Maar wie weet werkt alles probleemloos met geheugen van een hogere snelheid. Hier kan ik je het antwoord niet op geven, dit is gokken.
 
spijtig dat de TS de ddr3 moet hebben anders had hij 2x4gb ddr2 kunnen over kopen voor 45€ heb deze hier nog liggen !
*verzend kosten waren niet inbegrepen !
 
spijtig dat de TS de ddr3 moet hebben anders had hij 2x4gb ddr2 kunnen over kopen voor 45€ heb deze hier nog liggen !
*verzend kosten waren niet inbegrepen !

Dat niet alleen, hij wil een 8GB geheugenmodule hebben.

Hier een tweedehands 4 Gb module met een klok van 1600 voor 20 euro http://www.marktplaats.nl/a/compute...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=13
Veel meer is er op dit moment tweedehands niet te vinden. Misschien op eBay en dan wereldwijd zoeken, maar daar zal je veel nieuwer geheugen op hogere snelheden vinden.
Meestal werkt geheugen met een hogere klok goed, maar dan wel op de max wat het moederbord ondersteund natuurlijk. Maar soms werkt geheugen met een te hoge klok niet goed. Waar dit aan ligt is moeilijk te bepalen, soms is dit de verkeerde match tussen verschillende fabrikanten of merknamen. Maar soms werkt een type van fabrikant A wel goed en een ander type van fabrikant A dan weer niet goed, terwijl de spec's hetzelfde kunnen zijn.
 
Ik heb er 2 liggen van 4GB PC3

PC3 4GB 001.jpg

Voor en achterkant.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan