Krijg Windows.old met geen stokken helemaal weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Vanalles heb ik al geprobeerd om 'windows.old' weg te krijgen. Een deel is weg, maar de rest krijg ik met Unlocker ook niet weg.

Wat valt er hier mee te doen?

WW
 
ik heb al eens vermeld dat deze na een maand automatisch verwijderd zal worden als de optie verdwenen is om je Windows 10 terug te zetten naar je vorig besturingssysteem ...

Ashampoo_Snap_2015.08.03_15h50m58s_001_.jpg
 
Juist, maar met mijn kleine C:-drive wil ik dat weg hebben. Als ik terug wil naar 8.1 heb ik een Systeemkopie en zelfs een Image van Paragon. Dus die Old mag weg. Nu werkt Unlocker, maar hééééél traag, met CPU aan 90% en RAM aan 94%.
 
Je zou het met de oude Dos opdrachten kunnen proberen.

Bijvoorbeeld: deltree c:\Windows.old

Doe dit dan met een dos prompt met admin rechten.
Let op: Dit zijn krachtige opdrachten en niet meer terug te draaien. Het oude Dos blijft tot op heden nog steeds krachtiger dan het slappe Windows.
 
je dient de machtigingen over deze map over te nemen wil jij deze absoluut kunnen verwijderen ...
de opdracht deltree c:\Windows.old blijkt niet juist te zijn !
 
hier met windowds 10 pro getest

Ga naar zoeken en typ schijfruimte vrijmaken

2015-08-05_22-36-32.gif

Dan krijg je dit

2015-08-05_22-38-00.gif

Neem nu Systeembestanden opschonen en vink aan wat je wil verwijderen.

2015-08-05_22-35-26.gif

Als je wil verder gaan krijg je dit

2015-08-05_22-47-08.gif
 
Laatst bewerkt:
Dze truc heb ik ook al geprobeerd. Lukt ook niet. Achteraf staat de map er nog steeds. Met Unlocker is het wat kleiner geworden, maar nog steeds vele GB groot.

Unlocker loopt nog steeds met af en toe een wis-vensterke. Ik kan gaan slapen en het laten aanstaan.
 
En als je wat hoger in de tree gaat. Dus Windows.old openen en dan zie je waarschijnlijk andere mappen staan. Open zo'n map en dan zie je weer andere mappen staan.
Het is een hele klus, maar probeer op deze manier eens de individuele mappen 1 voor 1 te verwijderen.
 
Dat lukte gedeeltelijk. Hierdoor is Windows.old nu al kleiner.

Ondertussen heb ik al vernietigen/schredden toegepast en nu vind ik een middel om te verplaatsen naar een stick, waarna ik hoop de stick te formatteren. Maar: dat gaat ook traag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan