Krijg Windows.old met geen stokken helemaal weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Vanalles heb ik al geprobeerd om 'windows.old' weg te krijgen. Een deel is weg, maar de rest krijg ik met Unlocker ook niet weg.

Wat valt er hier mee te doen?

WW
 
Win old weg gekregen met ccleaner "oude windows installatie"manueel aanvinken in opties. ;-)

1.jpg
 
een optie die aanwezig is in de Windows 10 is via Start > Instellingen > Systeem > Opslag ... te bereiken !

bij " Opslag " worden al de aanwezige media's vermeld ... selecteer hier " deze pc " C:
Ashampoo_Snap_2015.08.06_10h28m41s_002_.jpg

deze pc word daarop gescant en dit word in een tabel weergegeven ...
Ashampoo_Snap_2015.08.06_10h29m36s_003_.png

we klikken hier verder op " Tijdelijke bestanden "
Ashampoo_Snap_2015.08.06_10h54m09s_007_.png

ook nu weer klikken we verder op " Vorige Versie Verwijderen "
Ashampoo_Snap_2015.08.06_10h55m08s_008_.png

geef nog één maal de toestemming om door te gaan ..
Ashampoo_Snap_2015.08.06_10h57m25s_009_.png

laat de pc effe met rust en je zal bemerken dat deze verwijderd word ...
Ashampoo_Snap_2015.08.06_11h04m38s_010_.png

*** na het toepassen van deze optie blijft de map Windows.old nog wel aanwezig ...!
maar is deze aanzienlijk veel kleiner !!
na vast stelling kan ik de map zelf niet verwijderen !

eerst was deze pc (C:) 103 gb en nu nog maar 88gb

Ashampoo_Snap_2015.08.06_13h43m05s_002_.png Ashampoo_Snap_2015.08.06_13h42m07s_001_.png
 
Laatst bewerkt:
Q., Merci. Met alles wat ik op deze Windows.old heb losgelaten, icl. je laatste voorstel, blijft het nog maar 2.66 GB groot meer. Dat valt nog te verdragen. Met je laatste voorstel, draaien de puntjes een paar seconden en dan stop het.
Ondertussen zal ik het met deze 2.66 GB maar laten. We zien dan wel.
 
Vanalles heb ik al geprobeerd om 'windows.old' weg te krijgen. Een deel is weg, maar de rest krijg ik met Unlocker ook niet weg.

Wat valt er hier mee te doen?

WW

Vanalles al geprobeerd , maar nog niet alles . WaWa als jij persé echt die windows.old kwijt wil, start dan je computer op met een Ubuntu live schijfje. Hiermee kun je ook je harde schijf verkennen en windows.old verwijderen.
 
Oké, IEDEREEN MERCI.
Maar: ik heb het kunnen oplossen op volgende wijze:
Mijn eerste Herstelpunt teruggezet, die ik gemaakt had direct na Win10 geïnstalleerd te hebben.
Waarom het nu heeft gewerkt met Schijfopruiming en de suggestie om onderaan te klikken (8), weet ik niet, maar... 't is wég. Voorgoed..!

WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan