Varia Lage bassen weghouden van HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trance draai ik soms, een subwoofer 10' heb ik ook staan. Een dubbel gevouwen handdoekje heb ik onder mijn Medion HDD 2 gB gestoken.
Dat ding staat op een houten bureau,. Er zitten rubber topjes onder maar is meer voor anti-slip ipv trillingen denk ik.
Een usb stick kan er beter tegen tegen dreunen omdat er geen schijf & naald inzit.
Wat denken jullie, beter voorkomen dan stukmaken?
 
Hij staat dus op de grond.

Dan zou ik me niet zo druk maken om dat 10 inch subwoofertje. Dat ding zal bijna geen luchtverplaatsing leveren op vol vermogen om hiermee een harddisk te vernietigen.
Heb je het nou over een sub systeem met 18" cardioïde array's en enkele duizenden tot tienduizenden watt's aan versterkervermogen zou ik me pas druk gaan maken. Als je dat aan zet op vol vermogen kunnen je broekspijpen gaan wapperen door de luchtverplaatsing en dat vind ook een harddisk niet fijn.
Ik heb zelfs wel eens iemand meegemaakt die daar misselijk van werd.

Martin-Audio-MLX.jpg


sub-arena-cpps-with-delay-31hz.png
 
in het verleden durfde ik mijn subwoofer wel eens een derde open te zetten ..nu helaas niet meer aangezien de naasten geburen meermaals de politie langs stuurden ..
men klaagde steeds dat men de trillingen konden waarnemen via de vloer.... het zijn hier aanpalende woningen met elk een kruipkelder .
 
in het verleden durfde ik mijn subwoofer wel eens een derde open te zetten ..nu helaas niet meer aangezien de naasten geburen meermaals de politie langs stuurden ..
men klaagde steeds dat men de trillingen konden waarnemen via de vloer.... het zijn hier aanpalende woningen met elk een kruipkelder .
Dan moet je juist in plaats van een kwartje open zetten hem half open zetten. Overdag moeten ze niet te veel klagen vind ik.
 
Maar met wat contactgeluiden of trillingen krijg je geen harddisk stuk die enkele decimeters hoger op een bureau ligt.

Kijk dit is wat een speaker doet, het verplaatst kort samengevat, lucht. Deze luchtbeweging wordt in ons oor door de trommelvliezen omgezet in bijvoorbeeld muziek of spraak.

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan