Mac-virusscanners Avast, Avira en ZeoBit beste

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Een virusscanner is tegenwoordig ook op de Mac niet meer weg te denken, reden voor het Oostenrijkse AV-Comparatives om zeven verschillende anti-virusprogramma's te vergelijken. De programma's werden met 477 exemplaren van Mac-malware getest. De scanners van Avast, AVIRA en ZeoBit scoren 100%, gevolgd door Kaspersky met 98,5%. Alleen eScan scoort onder de 85%. De test is kleinschaliger dan de tests die met Windows-virusscanners worden uitgevoerd, zo ontbreekt bijvoorbeeld de gratis Mac-virusscanner van Sophos.

Volgens Andreas Clementi van AV-Comparatives is het belangrijk dat Mac-gebruikers beseffen dat ze bescherming nodig hebben. "Mac-gebruikers die denken dat ze zich geen zorgen over malware moeten maken leven in een illusie." Clementi erkent dat Mac-gebruikers minder aanvallen dan Windows-gebruikers te verduren krijgen, maar stelt ook dat dit snel kan veranderen.

Naast detectie keek AV-Comparatives ook naar features, gebruiksgemak en ondersteuning. Dan zijn het ESET, Kaspersky en ZeoBit die over de meeste mogelijkheden beschikken.

Uitslag test
  • Avast! Free Antivirus for Mac 7.0 - 100%
  • AVIRA Free Mac Security 1.0 - 100%
  • ZeoBit MacKeeper 2012 - 100%
  • Kaspersky Security for Mac - 98,5%
  • ESET Cyber Security Pro 5.0 - 96,9%
  • F-Secure Anti-Virus for Mac - 90,6%
  • eScan Anti-virus for Mac 5.5-5 - 83,4%
bron https://secure.security.nl/artikel/43374/1/Avast,_Avira_en_ZeoBit_beste_Mac-virusscanners.html
 
Ik gebruik zelf op Windows ook altijd Avast, en ben er zeer tevree over :)
 
Ik gebruik altijd MacKeeper, hoewel er veel klachten zijn over MacKeeper ben ik er wel blij mee, prijs is misschien wat hoog, maar de functionaliteit is groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan