Malware IN Android maakt piraten belachelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Een Trojaans paard voor Android smartphones maakt mensen belachelijk die de illegale versie van een commerciële app downloaden en installeren. Android.Walkinwat is volgens Symantec de eerste mobiele dreiging die gebruikers aanpakt die illegale software downloaden. De malware doet zich voor als een niet bestaande versie van de Walk and Text applicatie die op de Android Marktplaats is te vinden. Het programma wordt echter ook op verschillende andere websites aangeboden.

Gierig
Eenmaal geïnstalleerd toont de applicatie een dialoogvenster dat de gebruiker laat geloven dat de app wordt gekraakt. In werkelijkheid probeert het programma gevoelige gegevens terug te sturen, zoals naam, telefoonnummer en IMEI informatie.

Daarnaast stuurt de app een sms-bericht naar alle contacten in de adreslijst waarin staat dat de gebruiker net een illegale app gedownload heeft. "Ik ben stom en gierig. Het kostte slechts 1 dollar. Steel niet zoals ik deed." Verder krijgen gebruikers de mogelijkheid om de originele versie via de Android Marktplaats te kopen.

Bron: security.nl
 
juist een beetje jammer van de terugkoppeling van gevoelige data, voor de rest wel een toffe knol, die trojan als je het mij vraagt :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan