Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Mijn mediaplayer staat aangesloten op mijn TV, mijn pc staat in de andere plaats.
Bij mijn mediaplayer zat ook een Wi-fi USB connector Wireless 11n.
Ik kan deze op de mediaplayer aansluiten via usb, nu is mijn vraag, kan ik vanuit mijn pc-verkenner de harde schijf zien van de mediaplayer, en eventueel deze gebruiken voor eventueel wa muziek over te zetten?
Ik heb op mijn mediaplayer bij de instellingen voor het netwerk mijn ip adres en paswoord ingegeven, maar op mijn pc moet er geloof ik ook wat veranderd worden denk ik, heb er wel nie al te veel verstand van, daarom mijn vraag?
Bedankt voor een reply !!!
 
Deze is verbonden via het elektriciteitsnet, ik weet niet hoe het noemt maar deze witte kleine bakjes steek je in het stopkontakt, het 1 is verbondne met het ethernet bakje het andere in de kamer ernaast met de mediaplayer.
Het ip adres van de player heb ik automatisch laten zoeken, zodus dit zou moeten in orde zijn

Dat zijn powernet adapters. Zoals ik reeds zei, je digicorder is rechtstreeks verbonden met het externe netwerk (=internet). Je maakt via deze adapters hoogst waarschijnlijk geen verbinding met een intern netwerk (NAT secured)! Alle apparaten aangesloten hierop zijn rechtstreeks verbonden met het internet. Voor de digicorder welke verbonden is met je TV is dit een vereiste daar deze een public IP adres moet verkrijgen. Voor je computers is dit geen vereiste, en trouwens ook niet aan te raden wegens veiligheidsredenen. Zolang je geen duidelijk zicht en kennis hebt van je intern computernetwerk wordt dit moeillijk. De enigste NAT, welke gebruikt kan worden voor een intern thuisnetwerk bevind zich achter een router (zoals een WiFi router). Je moet eerst je thuisnetwerk op orde krijgen vooraleer je hier verder wilt op bouwen. Alles public op internet connecteren is ten sterkste af te raden (buiten de digicorder dan).
 
Ik kan wel op mijn tv de filmpjes afspelen of fotos bekijken die op mijn pc staan in gedeelde mappen, dit moet toch ook gaan via de powernet adapters dacht ik.

Met powernet adapters kan je een netwerk opbouwen. Maar je zou eerst exact moeten weten hoe dit netwerk opgebouwd is. Als je Telenet Digicorder verbonden is hiermee wilt dit zeggen dat deze zonder routering (NAT) verbonden zijn met het internet. Als je via je TV, foto's kan bekijken op je computer wilt dit zeggen dat je TV ook een netwerkverbinding heeft. Ik vermoed ook via een powernet adapter? (idem voor je computer?) Als deze niet achter een router staan (wat na te kijken is), wilt dit zeggen dat alles openbaar aan het internet hangt. Welliswaar aan hetzelfde netwerksegment waardoor die toestellen met elkaar kunnen communiceren. Wat ook wilt zeggen dat buitenstaanders hier ook gebruik van kunnen maken... wat dus niet goed/veilig is.
 
Zo zou het netwerk er ongeveer uit moeten zien.

Klopt niet helemaal, omdat je homeplugs / powernet adapters gebruikt, maar uituindelijk wil je wireless en dan klopt de afbeelding wel.

wireless-media-player-network.jpg
 
Zo zou het netwerk er ongeveer uit moeten zien.

Klopt niet helemaal, omdat je homeplugs / powernet adapters gebruikt, maar uituindelijk wil je wireless en dan klopt de afbeelding wel.

wireless-media-player-network.jpg

Daar zou ik wel eens een hele handleiding van willen. Wie van de leden heeft al zo iets in gebruik?
 
Ik was een tijd terug gestart met een handleiding voor thuisnetwerken. Deze bevat al aardig wat pagina's (28), maar door de "complexiteit" van computer netwerken zag ik al snel dat het een kleine boek zou worden. Ik ben zeker van plan die "manual" te vervolledigen. Door de drukkere periode ben ik er helaas nog niet toe gekomen. Het gaat echter wel enkel om wired TCP/IP computer netwerken. Wireless is een ander aspect waar ik iets minder sterk in ben daar de interne werking verschillend is. Al is de globale oppervlakkige werking wel hetzelfde, het is ook een TCP/IP netwerk...
 
Ik was een tijd terug gestart met een handleiding voor thuisnetwerken. Deze bevat al aardig wat pagina's (28), maar door de "complexiteit" van computer netwerken zag ik al snel dat het een kleine boek zou worden. Ik ben zeker van plan die "manual" te vervolledigen. Door de drukkere periode ben ik er helaas nog niet toe gekomen. Het gaat echter wel enkel om wired TCP/IP computer netwerken. Wireless is een ander aspect waar ik iets minder sterk in ben daar de interne werking verschillend is. Al is de globale oppervlakkige werking wel hetzelfde, het is ook een TCP/IP netwerk...

Heb ik wel intresse voor om eens te lezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan