Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Timo

Gast
[Phoronix] Microsoft Looking At Office For Linux In 2014

M.i. een goede ontwikkeling. De .doc ondersteuning van LO is niet je van het, dus tot dat verbeterd is ben ik voor! :)

EDIT: Wat ik wel moet zeggen, is dat het waarschijnlijk niet zonder licentiegehannes wordt. Dat is jammer, zeker voor de distrohoppers. Ik ben benieuwd hoe MS dat op gaat lossen. Voor bedrijven is het mooi, maar voor particulieren... Ik citeer: "Ik zie MS dit met enige problemen overzetten naar Linux; je mag niet vergeten dat Office veelvuldig gebruik maakt van onderliggende services, dewelke niet in Linux aanwezig zijn. En mocht het dan toch haalbaar zijn: welke ongewenste troep ga je nog installeren om Office draaiende te krijgen. Vergeet niet dat een layer als Crossover noodzakelijk was om MSO redelijk draaiende te krijgen.

Dit is voor de 'gewone' gebruiker in mijn ogen een negatieve tendens; vooral illegale MSO's zullen hun weg vinden in Linux, en daarmee doen WIJ aan slechte reclame voor Linux.

LO blijven ontwikkelen is de boodschap. In ieder geval stappen wij niet over naar een MS-product net nu we volledig omgeschakeld zijn op Open Source, en licentie-vrije software.", waar ik toch ook wel wat inzie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan