Hardware Mijne laptop heeft een dubbel leven

Latitude_E6320_A22 ; W10 64 bit. Sticks die niet zichtbaar zijn. Sticks die bb muziek willen afspelen zomaar. Hij is zot geworden, ik ga die dumpen denk ik.
Juist opgestart werkt hij goed met alle sticks zichtbaar. Na een tijdje krijgt hij een inzinking en verdwijnen er sticks in de verkenner.
Het lijkt op't begin van IT voor mij, een chaos van liedjes en nog eens extra verpakt in een mapje ergens.
Oftewel kan hij de Hub niet aan, 16 poorten ztten erop.
Een nieuwe laptopwellicht kopen bij de solden of die onozele black friday.

en zitten er sticks in alle 16 poorten ? lijkt me niet haalbaar.
Je kan toch met testen proberen het probleem te localiseren hoor : andere laptop lijkt me ongewoon drastisch.

De toewijzing of inzinking van USB sticks is overigens een zaak van Windows en niet van je hardware, vermoed ik.

Ik ben toch van plan een nieuwe te kopen ook tov nummeriek toetsebord, usb A & C, een SSD 1 TB zit er ook op. Printer en ext cd rom speler hebben nog usb A.
Er zitten schakelaars op die HUB, bij uitschakelen van een bepaalde stick kwam de vermiste stick tevoorschijn. 'k Ben die nu aan't kopieren naar een stick die er altijd is.

Dat verklaart veel : je beschikbare USB-poorten binnen Windows zijn dus alle in gebruik.
Dat kan betekenen a) werkelijk in gebruik of b) niet vrijgegeven bij stoppen/verwijderen van apparaat of stick uit die poort.
Je zal dat ook (na enige tijd) moeten opvolgen op een nieuwe PC als je dit gedrag blijft verderzetten.

Ik krijg nu vb. dit :

1764153781801.png

Je ziet hierop (naast de interne poorten van mijn workstation) ook de poorten van mijn hub, genummerd van 1 tot ... (in mijn geval 6)
De poorten met een grijze stip vooraan zijn "verouderd" maar niet vrijgegeven.
Als hetzelfde apparaat of stick dan opnieuw in dezelfde poort wordt gestoken neemt USB die onmiddellijk aan en activeert die opnieuw.
Als ik een nieuw, nog onbekend apparaat inplug zal Windows zoeken naar eentje dat wel nog vrij is, vb. (niet niet zichtbaar, want nu niet gebruikt) #0006.
Als er nu niets meer vrij zou zijn krijg ik problemen om nog iets nieuws aan te sluiten en/of wordt een bestaande toekenning verbroken : dat proces is wat moeilijk beheersbaar.

PS : de download die ik hierboven gaf kan je gewoon downloaden, ergens zetten en uitvoeren - geen installatie nodig.

Met de knopjes op de HUB alles uitgezet en 1 voor 1 aangezet, vele sticks hebben bb dezelfde letter telkens.
Dat prog van je laat wat groen gekleurde sticks zien maar is chaos door dezelfde benaming stick. Ik heb ieder een eigen naam geven in't begin.
Acer Aspire Go 15 AG15-42P-R848 heeft een SSD 1TB. Hier de sticks plaatsen in juiste map steken 1 voor 1. De HDD 1,5 kan dan dienen als extra opslag. 800 gb aan muziek en foto's heb ik zo.

Terug
Bovenaan