Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de laatste dagen vaak last van minidump-bluescreen-
Het volgend eheb ik kunnen achterhalen/

On Thu 1/08/2013 4:37:08 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\080113-34055-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x75C00)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFFFFFFFD0, 0x1, 0xFFFFF8000326D10D, 0x0)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.


Iemand een idee en oplossing.
 
Ik heb de laatste tijd geen nieuwe software geinstalleerd...
Het enige waaraan ik dacht was advance system care van Iobit. Maar dat heb ik inmiddels verwijderd omdat ik mogelijk daar een oorzaak zag.
Ik ben gisteren ook alle drivers na gegaan om eventueel te updaten maar die bleken allemaal de laatste mogelijke versie te hebben.
Verder zou ik het ook niet weten.
 
doe het volgende eens ...
1.. Open Start met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op "Eigenschappen."
2.. Klik op nu op de vermelding "Geavanceerd systeeminstellingen."
3.. klik verder op de tap " Geavanceerd "
3.. Klik onder Prestaties op "Instellingen."
4.. Klik op het tabblad "Geavanceerd."
5.. Onder Virtueel geheugen op " Wijzigen."
6.. selecteer hier nu " Aangepaste grootte " en zet je begin grootte en de maximale grootte groter dan het aanwezige geheugen . klik op instellen en ok
7.. herstart de computer opnieuw indien dit gevraagd word.

**je gaat het aanwezige geheugen virtueel vergroten zodat je minder vast lopers krijgt..

zelf heb ik maar 4GB geheugen maar heb ik het virtueel geheugen vergroot met
Ashampoo_Snap_2013.08.01_10h15m32s_001_.png
 
je sprak eerder over de advance system care van Iobit
vraagje heb jij voor al leer je deze van je systeem verwijderde de bewerking dat deze gedaan heeft ongedaan gemaakt door deze terug te zetten ?

indien niet en het probleem is daarna pas voorgekomen zet je best een herstelpunt terug van voor dat advance system care aanwezig was op je systeem.
 
Laatst bewerkt:
Is dat een laptop of desktop.
Mij lijkt het probleem iets te maken te hebben met één van de geheugenlatjes.
Voer eens Memtest uit.
Memtest86 - Wikipedia

Download Ubuntu en brand dit naar een DVD-schijfje

Start hiermee de computer/laptop op.
In het menu vind je memtest86+
Voer deze test eens uit. Deze test zal een paar uurtjes duren.

 
Laatst bewerkt:
@Swake
waarom beveel je ubuntu aan om de memtest te laten uitvoeren ...de kans is immers bestaande dat de TS ongewild de installatie daarvan opstart ...

de Memtest iso file voor Windows kan vanaf HIER gedownload worden ...dit is een zip bestand...

bron

het bijgevoegde filmpje verklaart veel ....deze stond er eerst niet bij ...
 
Kan een defecte geheugenmodule zijn. Valt te checken met Memtest86+ zoals eerder beschreven.

Of kan ook een falende harde schijf zijn. Voer volgende opdracht eens uit in een command prompt scherm;

Code:
CHKDSK C: /F /R

Waarschijnlijk gaat die vermelden dat hij dit niet kan uitvoeren op een vergendeld station en vragen of dit kan gebeuren tijdens de volgende boot.
Dus bevestigen en even herstarten dan.

Bron: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc957625.aspx
 
[FONT=Segoe UI, Arial]On Mon 2/09/2013 6:30:35 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: [FONT=Segoe UI, Arial]pffilter.sys[/FONT] (pffilter+0x32DF)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFFFFFFFD0, 0x1, 0xFFFFF800032B40DD, 0x0)
Error: [FONT=Segoe UI, Arial]PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA[/FONT]
file path: C:\Program Files (x86)\IObit\Protected Folder\pffilter.sys
product: [FONT=Segoe UI, Arial]Protected Folder[/FONT]
company: [FONT=Segoe UI, Arial]IObit Information Technology[/FONT]
description: Protected Folder filter driver
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: pffilter.sys (Protected Folder filter driver, IObit Information Technology).
Google query: [FONT=Segoe UI, Arial]IObit Information Technology PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
[/FONT]
[/FONT][FONT=Segoe UI, Arial]On Mon 2/09/2013 6:30:35 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\090213-34679-01.dmp
This was probably caused by the following module: [FONT=Segoe UI, Arial]ntoskrnl.exe[/FONT] (nt+0x75B80)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFFFFFFFD0, 0x1, 0xFFFFF800032B40DD, 0x0)
Error: [FONT=Segoe UI, Arial]PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA[/FONT]
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: [FONT=Segoe UI, Arial]Microsoft® Windows® Operating System[/FONT]
company: [FONT=Segoe UI, Arial]Microsoft Corporation[/FONT]
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

[/FONT] crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

[FONT=Segoe UI, Arial]pffilter.sys (Protected Folder filter driver, IObit Information Technology)[/FONT]

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.



[FONT=Segoe UI, Arial]Kan ik die pffilter.sys eventueel verwijderen?

[/FONT][FONT=Segoe UI, Arial]

[/FONT]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan