Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Beste
Ik heb gisteren een update gehad van Firefox, van versie 17 naar 18, als ik mijn browser afsluit kan ik hem niet meer opstarten en het volgende bericht komt voor: "Firefox is al actief maar reageert niet, om een nieuw venster te openen moet je eerst het bestaande Firefox-proces afsluiten of uw systeem herstarten"

Ik heb dan het taakbeheer opgestart en daar de Firefox afgesloten, maar het probleem blijft na 1x opstarten, ik kan natuurlijk de vorige versie terugplaatsen via een herstelpunt, maar dan blijf ik toch met een oude versie zitten.
Heeft iemand een gemakkelijke oplossing?
Dank bij voorbaat
 
Volgens mij staat hier de oplossing: De foutmelding “Firefox is al actief maar reageert niet” - Het probleem verhelpen | Hulp voor Firefox

Het profielvergrendelingsbestand verwijderen

Als het herstarten van de computer of het beëindigen van Firefox-processen niet heeft geholpen, is het mogelijk dat Firefox eerder is afgesloten zonder het vergrendelingsbestand te verwijderen.

  1. Herstart uw computer. Probeer Firefox niet te starten nadat de computer is opgestart.
  2. Ga naar uw Firefox-profielmap - zie Uw profiel vinden zonder Firefox te openen.
  3. Verwijder het bestand parent.lock.parentlock.
    • Als u hebt geprobeerd het bestand parent.lock te verwijderen en de melding “Kan parent niet verwijderen: het bestand of de map is beschadigd en onleesbaar” ontvangt, herstart dan de computer en controleer uw harde schijf op fouten (zie Controleren op schijffouten in Windows XP of Een station op fouten controleren in Windows Vista/7).U dient een gratis hulpprogramma als Onyx of Maintain te gebruiken om verborgen bestanden als .parentlock zichtbaar te maken. Dit bestand bevat geen gegevens, en het verwijderen ervan zal het profiel ontgrendelen.U dient de weergave van verborgen bestanden in te schakelen. Selecteer het menu Beeld in het bestandsverkennervenster en zorg ervoor dat Verborgen bestanden tonen is aangevinkt.
 
Ik heb het bestand "parent.lock" verwijderd, maar na het opstarten van firefox en terug afsluiten, kwam de vermelding terug voor en was het niet opgelost, en als ik dan keek waar ik parent.lock verwijderd had, stond dit daar terug.
Toch bedankt voor de info, misschien doe ik naar een vorig herstelpunt en surf ik verder met firefox 17 ???
 
Waarschijnlijk heb je nu versie 18 over 17 geupdate.
Verwijder alles eens van Mozilla Firefox, dus versie 17 en versie 18.
Start opnieuw op en installeer versie 18
 
Nee, nog altijd hetzelfde, is zeer raar, ik gebruik firefox al zoveel jaren, met een aut. update, en nog nooit problemen gehad tot nu, ik zal morgen terug de 17 opzetten en geen update meer doen, ik denk dat dit het gemakkelijkst is voor mij, en wachten tot er nog eens eens een nieuwe update is en dan nog eens proberen.
Wel bedankt
 
Roxy , je bent niet de enige die problemen heeft na de laatste Update van Firefox. Het is wel vreemd dat de ene FF gebruiker problemen heeft na de Update en de andere niet.
Wat je wel kan proberen is FF in te stellen dat er automatisch een crashrapport word verzonden.
Klik op Extra > Opties > Geavanceerd en klik daar op Tab Algemeen
Bij standaardwaarden Systeem vink het vakje aan "crashrapporten verzenden"
Klik op OK
 
ja heb dit met mozilla ook voorgehad heb gewoon mijn pc opnieuw opgestart en had daarna geen problemen meer
ook kan het zijn dat je twee pagina;s hebt geopend waarna je gewoon op het rood kruisje hebt geklikt normaal vraagt hij of je beide tabladen wilt afsluiten mischien heb je per abuis op nee geklikt? dan worden deze niet gesloten en zijn ze nog reeds actief
 
Dit vakje stond aangevinkt
Roxy , je bent niet de enige die problemen heeft na de laatste Update van Firefox. Het is wel vreemd dat de ene FF gebruiker problemen heeft na de Update en de andere niet.
Wat je wel kan proberen is FF in te stellen dat er automatisch een crashrapport word verzonden.
Klik op Extra > Opties > Geavanceerd en klik daar op Tab Algemeen
Bij standaardwaarden Systeem vink het vakje aan "crashrapporten verzenden"
Klik op OK
 
Nee, er waren geen 2 paginas geopend.
ja heb dit met mozilla ook voorgehad heb gewoon mijn pc opnieuw opgestart en had daarna geen problemen meer
ook kan het zijn dat je twee pagina;s hebt geopend waarna je gewoon op het rood kruisje hebt geklikt normaal vraagt hij of je beide tabladen wilt afsluiten mischien heb je per abuis op nee geklikt? dan worden deze niet gesloten en zijn ze nog reeds actief
 
als dit probleem er nog is start je pc eens opnieuw op.dan is dat weg
heb dit ook al gedaan en verder liep het gesmeerd
firefox. already running.but is not responding.to open a new window you must first close the existing firefox or restart your computer
 
als ge firefox verwijderd moet je ook eens kijken in je c schijf of die map is verdwenen anders word deze overschreden
indien deze er nog staat terwijl je firefox hebt verwijderd dien je deze ook te verwijderen krijg je deze niet weg download dan unlocker deze verwijder die map dan wel
je moet met een schone lei beginnen(schone installatie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan