E-mail Mozilla - Mails van Firefox-Webmail naar Thunderbird mailbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik werk als volgt :
* In FF open ik vooreerst "Webmail" en bekijk alle inkomende mails.
* Ik laat dan enkel diegene door naar mijn TH-mailbox die mij interesseren = "Postvak IN".
* Alle andere verwijder ik in "Webmail".

Ik heb 2 accounts op 2 verschillende namen :
* De 1ste op mijn naam : deze verloopt goed zoals hierboven beschreven en de behouden mails verschijnen in mijn TH-mailbox in "Postvak IN"

* De 2e op een andere naam :
--- Ik verkrijg daar mijn inkomende mails in.
--- Ik kuis die en de overgebleven verschijnen dan in mijn TH-mailbox - in "Postvak IN"
*********** Nu verschijnen die in mijn "Webmail" maar de overblijvenden verschijnen NIET meer in mijn TH-mailbox- "Postvak IN".
Ik doe nu het volgende :
* In mijn "Webmail" breng ik die dan over van "inkomende mails " van het 2e account naar de "Postvak IN" van mijn account.
* En dan verschijnen die in mijn mails in TH-mailbox "Postvak IN".

Wat moet ik nu weer aantippen en niet aantippen opdat dit terug zou keren naar het oude?

Flamingo
 
Hét cruciale ontbreekt ! Nl. waar zitten de mails in al die bestanden ?

Op de manier in de film kun je je ganse profiel terugzetten maar dat is nu nét NIET wat TS nodig heeft ...
Hij wil er enkel zijn mails uit importeren, niet het ganse profiel want dan is hij gewoon terug naar af...

--> VRAAG : @flamgen Je hebt toevallig géén 2de PC of laptop waar je Thunderbird op kan installeren ???? Dan zou je daarop precies kunnen doen wat in het filmpje wordt uitgelegd en dan een 'export' doen daar van je mails uit het oude profiel. Die verzameling mails zou je dan kunnen importeren in je nieuwe Thunderbird op je huidige, dagelijkse PC.
 
Als het goed is worden de oude backup of oude profiel samengevoegd met de nieuwe berichten.
Kan alleen gebeuren als deze mappen structuur totaal verschillend is je zelf even een reorganisatie moet doen van de puinhoop die je zelf gecreëerd hebt.
 
Ik zat ook te denken voor de volgende werkwijze :
  1. TS zijn accounts laten verwijderen die er nu inzitten - hopelijk wist hij Thunderbird dan niet weer ;
  2. oud profiel laten importeren - heeft hij de oude mails alvast terug ;
  3. dan de beide accounts in Thunderbird gewoon wijzigen naar IMAP
en aangezien aan de serverkant alles op IMAP staat komen die dan terug binnen.

Maar laat TS nu eerst maar eens reageren en zien hoe hij dat inschat ... veel heeft hij nu niet te verliezen, maar hij moet zich er goed bij voelen.
 
Beste PhilipV en Skippy,

Hartelijk dank voor al die moeite.
Ik zal dit alles de volgende dagen eens goed bekijken.
PhilipV ik heb een laptop en zal daar ook eens mee werken voor Thunderbird.

Tot later
Flamingo :geek: (y)
 
Beste PhilipV en Skippy,

!!!!!!! Ik heb goed nieuws - Ik heb ALLES terug kunnen plaatsen en mijn Thunderbird werkt terug als tevoren met alle mappen en info !!!!!!!!!

Ik heb er wel een nachtje over gedaan, want ik wilde dit absoluut in orde brengen.
Hij staat wel onder POP3.
Maar dat kan mij niet schelen. Het belangrijkste voor mij is dat ik alle mappen en inhoud volledig terug heb.
Want ik zat goed in de puree dat ik alles kwijt was en niet meer kon her instellen.
We zien later wel wanneer de POP3 zou verdwijnen en we noodgedwongen moeten overstappen naar IMAP.

Wat ik wel de volgende dagen ga doen is het gemelde filmpje nazien - maar wel op mijn laptop.
Want voor mij is het een beetje ingewikkeld.

In elk geval, HARTELIJK DANK voor alle moeite.
Maar het heeft me ook veel geleerd over alle inhoud en mogelijkheden.

Flamingo :geek: (y)😇
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Als je dat zo aanvoelt prima voor ons ...
Maar de stappen zijn eigenlijk héél eenvoudig om nu verder te gaan, nu of binnen enkele weken of maanden.
  1. Haal eerst alle mails nog eens binnen ;
  2. Ga naar de account-settings van beide mailaccounts op de Telenet server en zet ze op MAPI ;
  3. Ga naar de account-settings van beiden in je Thunderbird en zet ze op MAPI.
Vanaf dan werk je op MAPI, maar je merkt daar verder weinig van.
Alleen kan je dan mails lezen van op diverse apparaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan