E-mail Mozilla - Mails van Firefox-Webmail naar Thunderbird mailbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik werk als volgt :
* In FF open ik vooreerst "Webmail" en bekijk alle inkomende mails.
* Ik laat dan enkel diegene door naar mijn TH-mailbox die mij interesseren = "Postvak IN".
* Alle andere verwijder ik in "Webmail".

Ik heb 2 accounts op 2 verschillende namen :
* De 1ste op mijn naam : deze verloopt goed zoals hierboven beschreven en de behouden mails verschijnen in mijn TH-mailbox in "Postvak IN"

* De 2e op een andere naam :
--- Ik verkrijg daar mijn inkomende mails in.
--- Ik kuis die en de overgebleven verschijnen dan in mijn TH-mailbox - in "Postvak IN"
*********** Nu verschijnen die in mijn "Webmail" maar de overblijvenden verschijnen NIET meer in mijn TH-mailbox- "Postvak IN".
Ik doe nu het volgende :
* In mijn "Webmail" breng ik die dan over van "inkomende mails " van het 2e account naar de "Postvak IN" van mijn account.
* En dan verschijnen die in mijn mails in TH-mailbox "Postvak IN".

Wat moet ik nu weer aantippen en niet aantippen opdat dit terug zou keren naar het oude?

Flamingo
 
Hét cruciale ontbreekt ! Nl. waar zitten de mails in al die bestanden ?

Op de manier in de film kun je je ganse profiel terugzetten maar dat is nu nét NIET wat TS nodig heeft ...
Hij wil er enkel zijn mails uit importeren, niet het ganse profiel want dan is hij gewoon terug naar af...

--> VRAAG : @flamgen Je hebt toevallig géén 2de PC of laptop waar je Thunderbird op kan installeren ???? Dan zou je daarop precies kunnen doen wat in het filmpje wordt uitgelegd en dan een 'export' doen daar van je mails uit het oude profiel. Die verzameling mails zou je dan kunnen importeren in je nieuwe Thunderbird op je huidige, dagelijkse PC.
 
Als het goed is worden de oude backup of oude profiel samengevoegd met de nieuwe berichten.