E-mail Mozilla - Mails van Firefox-Webmail naar Thunderbird mailbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik werk als volgt :
* In FF open ik vooreerst "Webmail" en bekijk alle inkomende mails.
* Ik laat dan enkel diegene door naar mijn TH-mailbox die mij interesseren = "Postvak IN".
* Alle andere verwijder ik in "Webmail".

Ik heb 2 accounts op 2 verschillende namen :
* De 1ste op mijn naam : deze verloopt goed zoals hierboven beschreven en de behouden mails verschijnen in mijn TH-mailbox in "Postvak IN"

* De 2e op een andere naam :
--- Ik verkrijg daar mijn inkomende mails in.
--- Ik kuis die en de overgebleven verschijnen dan in mijn TH-mailbox - in "Postvak IN"
*********** Nu verschijnen die in mijn "Webmail" maar de overblijvenden verschijnen NIET meer in mijn TH-mailbox- "Postvak IN".
Ik doe nu het volgende :
* In mijn "Webmail" breng ik die dan over van "inkomende mails " van het 2e account naar de "Postvak IN" van mijn account.
* En dan verschijnen die in mijn mails in TH-mailbox "Postvak IN".

Wat moet ik nu weer aantippen en niet aantippen opdat dit terug zou keren naar het oude?

Flamingo
 
Besten,

Het spijt me dat jullie niet begrijpen wat ik bedoel. Ik kan het niet anders uitleggen.
Maar ik zal het toch nog maar eens proberen.
  1. Toen ik wilde overstappen van POP3 naar IMAP hebt ik BackUps gemaakt - voor alle zekerheid -.
  2. Ik maakte een BackUp van mijn Profiles in mijn dan bestaande POP3 - kwestie van alle inhoud veilig te stellen - zekers mijn "Mail".
  3. Ik heb dan mijn Thunderbird afgesloten en volledig leeggehaald.
  4. Dan mijn PC afgesloten en terug heropgestart.
  5. Daarna heb ik Thunderbird heropgestart en heringevuld maar nu met IMAP om te zien hoe dit is geïnstalleerd en werkt.
  6. En alles werkte goed zodat mijn mails in account 1 & 2 binnenkwamen.
  7. Tot dusver verliep alles OK.
Maar dan diende ik mijn nieuwe accounts 1 & 2 in te vullen met alle info uit mijn oude vorige POP3.
Daarmee bedoel ik mijn :
  • "Mails" - "aBook" - DB Files "Key4 (vroeger 3) en "Cert9" (vroeger8).
  • JSon's
  • Sqlites's
  • enz.
Wanneer dit alles is overgebracht van mijn vroegere POP3; dan "zou" ik kunnen verder werken want dan had ik alle info.
Maar ik durfde die inhoud niet overbrengen want die was afkomstig van een POP3 en ik wilde nu werken met de IMAP.
En daar ben ik misschien verkeerd.

Ondertussen heb ik vandaag gezien dat alle mails van gisteren, die ik had verwijderd, van daag verdwenen zijn.
IMAP is een andere werkwijze van mee te werken, en dat vraagt natuurlijk een tijdje.

Besten,
Ik hoop dat jullie nu mij verstaan hebben wat ik heb gedaan en wat ik wil :
  1. Gedaan : mijn Thunderbird volledig herinstalleert met IMAP.
  2. Nu de "inhoud" van mijn aloude vorige POP3 overbrengen naar deze nieuwe IMAP.

Misschien nog een allerlaatste tip of uitleg ?

Flamingo :geek: (y) :love:
 
Maar een emailbericht is een emailbericht. Of die nu binnengehaald is met POP3 of IMAP. Het verschil zit in de twee verschillende protocollen hoe de mail wordt binnengehaald.

Geen goed voorbeeld, maar vergelijk het met een auto op benzine en een auto op diesel. Bij beiden moet je tanken en bij beiden zit er een gaspedaal in de auto en kun je van A naar B rijden. En toch is er veel verschil tussen deze twee. Maar je bereikt er uiteindelijk hetzelfde mee.
 
Begrijpen je heel goed hoor !
Maar wat we niet snappen is waarom je de mails uit die POP3 naar je account zou willen brengen. Laat ze toch gewoon staan, waar ze staan... Waarom je nu goed werkende IMAP installatie in Thunderbird terug 'besmetten' met oude berichten ?

Je kunt vermoed ik in Thunderbird (ik gebruik Outlook) ook gewoon die databestanden (DB Files) laten weergeven zonder dat ze aan een account hangen. Je kan er niet meer sturen, je kan er niet in ontvangen maar je kan ze nog lezen ... Je kan dan ook slepen en verplaatsen van die oude bestanden uit die oude DB naar je nieuwe accounts, maar ik zie eigenlijk niet in waarom je dat zou willen.
 
Besten,

OEF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat is dit een zware bevalling !!!!!!!!!!!!!!!!
??? Wordt ik op mijn ouderdom nog vader van een drieling ???

Ik kan het niet beter uitleggen dan dat ik hierboven heb gedaan.

In bijlage laat ik U enkele prints geworden van de inhoud van mijn Thunderbird.

Ik moet toch de bestaande (uit mijn oude POP3) inhoud kunnen overzetten naar mijn nieuwe IMAP ???
We hebben toch :
  • mijn Mails.
  • mijn Addons.
  • en alle andere inhouden.
Flamingo :geek: (n):devilish:
 

Bijlagen

  • 1 Inhoud - Flamingo.jpg
    1 Inhoud - Flamingo.jpg
    35.1 KB · Weergaven: 113
  • 2 Inhoud - Jean.jpg
    2 Inhoud - Jean.jpg
    20.8 KB · Weergaven: 107
  • 3 Inhoud POP3.jpg
    3 Inhoud POP3.jpg
    45.2 KB · Weergaven: 107
Nu maakt de 3de foto véél duidelijk !!!
Je hebt in die backup géén backup zitten van je POP3-mails ! Je hebt er de ganse INSTALLATIE van de software inzitten ...
Die kun je uiteraard niet importeren of overzetten of wat dan ook ... Je hebt nu een andere installatie.

Toen je de oude Thunderbird weg deed had je een backup moeten maken van de mails en niets meer : daar zit een funktie voor in Thunderbird, vermoed ik toch, zit in elke mailsoftware. Dat is iets heel anders dan een copie van een installatiefolder !

Nu komt het er dus op aan uit dat kluwen van folders en bestanden nét die bestanden die halen die je database van mails (en ev. van contacten) bevatten.
En al de rest GOOI JE WEG ...

Misschien kan een Thunderbird gebruiker van mijn collega's of van de leden hier je daarbij op weg helpen om die bestanden te vinden ...
 
Add-ons kan je niet copiëren of overdragen van een harde schijf naar je huidige installatie.
Die moet je gewoon opnieuw downloaden van waar ze kwamen en installeren binnen je huidige Thunderbird.
 
@Skippy Zie foto 3 van dit item in post 19 ! Weet jij welke bestanden uit welke folders in een Thunderbird installatie de 'content' bevatten ? Mails, contacten etc...

TS probeert de software van een oude installatie over te brengen, dat slaat uiteraard nergens op maar hij heeft geen échte backup, enkel een copie van de installatiefolders van Thunderbird. Ik hoop dat de 'data' daar ook inzitten want vb. in Outlook zou dat bot vangen - die staan in Appdata : ik hoop hier niet ?
 
Skippy liet me weten dat hij nu even geen tijd kan vrijmaken - even geduld : er wordt naar gekeken om te zien waar in dat kluwen je mails eventueel nog kunnen uitgehaald worden ...

Even geduld.... we komen erop terug.
 
Beste PhilipV,

OEF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat dat U allemaal doet voor mij
Ik ben U zo dankbaar hiervoor.

Maar....... had ik dat allemaal geweten , dan was ik gebleven bij mij aloude POP3.

Flamingo :geek: :mad:
 
Dat zou niet goed geweest zijn, want dan zat je binnen de kortste keren in grotere problemen. POP3 loopt op zijn laatste benen en zal verdwijnen op vrij korte termijn.

De foute aanpak is spijtig genoeg al helemaal bij het begin begonnen, wegens foute inzichten.
  1. Je hoefde helemaal Thunderbird niet te verwijderen maar enkel je 'account' bij de mail provider om te schakelen van POP3 naar IMAP.
  2. Als je voor de veiligheid je bestaande mails in je Thunderbird even veilig wou stellen had je die gewoon moeten 'exporteren'.
  3. Dan je account aanpassen van POP3 naar IMAP en kijken wat er gebeurd of als niet kan binnen Thunderbird (ben geen gebruiker) gewoon de account verwijderen en opnieuw aanmaken als IMAP.
  4. Wou je dan je oude mails er terug bij dan was een 'importeren' van het bestand dat je stap 2 had aangemaakt een fluitje van ne cent geweest.
Al dat copiëren van installatiemappen van software (zoals jij hebt gedaan - zie foto 3 van #19) is totaal onzinnig, géén idee waar je dat in je hoofd hebt gehaald of wie je dat heeft aangepraat als een 'backup'. Software kan je niet en moet je niet copiëren die moet je 'installeren'.
 
Beste PhilipV,

Ik volhard.
Ik heb mijn Thunderbird volledig heringesteld met POP3 en alle inhoud.
Deze werkt - al mijn zelfgemaakte mappen staan erin en mijn mails komen binnen.

Ik heb dan per toeval de instrukties van Telenet gevonden om het account POP3 om te vormen, in IMAP :
************ " https://support.mozilla.org/nl/kb/wisselen-pop-imap-account" **************
Ik heb dus de volledige inhoud van mijn POP3 laten staan, maar enkel en alleen de 2 accounts omgevormd van POP3 naar IMAP zoals in die instrukties staat en U hebt vermeld in uw Info in punt 3.
Ik heb dan de inhoud van mijn POP3 manueel overgebracht van zijn opslagplaats "in-telenet.be" naar "imap.telenet.be".
Want Uw melding van "exporteren" kan ik niet gebruiken, daar de plaatsen die daarin vermeld staan van waaruit ik deze inhoud zou moeten exporteren zijn voor mij onbekend.

Ik opende dat mijn Thunderbird en zag al mijn overgebrachte mappen verschijnen en...... floep..... ze waren terug weg.
Bij nazicht waren ze ook verdwenen in de opslagplaats van "imap.telenet.be".

In mijn Thunderbird heb ik staan :
  • mijn "2 accounts" met daarin hun "Postvak IN" en "Prullenbak"
  • "Lokale mappen" met daarin "Prullenbak en Postvak UIT".

Dus,
  • Mijn 2 accounts zijn OK en staan op IMAP.
  • Mijn mails komen binnen en alles werkt dus.
  • Maar enkel de mappen die ikzelf heb gemaakt - in den tijd van mijn POP3 - die willen niet definitief binnenkomen - ze verschijnen eens en floepen weg.
Dat zou dus een laatste obstakel zijn dat ik nog moet overwinnen.

Misschien nog een tip ?

Flamingo :geek: :unsure:
 
Ik heb dan de inhoud van mijn POP3 manueel overgebracht van zijn opslagplaats "in-telenet.be" naar "imap.telenet.be".
Want Uw melding van "exporteren" kan ik niet gebruiken, daar de plaatsen die daarin vermeld staan van waaruit ik deze inhoud zou moeten exporteren zijn voor mij onbekend.

Ik blijf mij verbazen over het onbegrip dat uit je antwoorden elke keer weer spreekt.
"De inhoud van mijn POP3 manueel ..." - Wat zou dat dan wel mogen zijn ? Wat is in godsnaam de inhoud van je POP3 ? Toch niet die backup die je in de foto's liet zien want dat is NIET DE INHOUD VAN JE POP3 maar de software van je vorige, oude, verwijderde Thunderbird installatie.

Probeer ook eens te begrijpen dat er een onderscheid is tussen je PC en de mailSERVER ! Met je software Thunderbird lees je mails van de server van Telenet af.
Ik zou niet weten waar je die "inhoud van je POP3" hebt proberen aan toe te voegen en hoe ! Je hebt niet de mogelijkheid om die rechtstreeks op de server van Telenet op te laten, dus ik vraag me echt af waar je denkt dat je die stopt ? Als het uit die backup is zijn het overigens géén mails, maar software, programmacode !

Ik heb ook niet gezegd dat je naar een melding exporteren moest zoeken : ik heb enkel gezegd dat je dat had moeten doen VOOR JE Thunderbird verwijderde, overigens was dat totaal onnodig ... maar nu zijn die mails dus niet meer te exporteren vanuit Thunderbird, natuurlijk niet ...

IMAP = synchronisatie tussen server en PC - dus het is absoluut normaal dat die mappen wegfloepen - ze staan nl. niet aan de andere kant.

--> Ik herhaal wat ik voorheen zei : ERGENS in dat kluwen van folders en bestanden dat in die backup staat zit er ook een bestand (waarschijnlijk 1 groot !) waarin al je vroegere mails zitten, nl. de copie die over al die jaren/maanden van de server had gehaald met POP3 en niet gewist.
Maar ik ben geen Thunderbird gebruiker dus ik kan je niet zeggen in welke folder en hoe dat bestand noemt. Enkel een Thunderbird gebruiker zou je kunnen helpen. Hopelijk leest er hier mee ... en ... zakt hem de moed niet meteen in de schoenen om te proberen je enig inzicht te geven hierin.
 
Ik begin hier ook een beetje af te haken wat de topicstarter nu precies wil.
Wat ik lees in de link naar Telenet zijn de normaal te maken configuratie instellingen voor IMAP Ik lees daar geen bijzondere dingen die ergens van afwijken.

Deze zin snap ik niet:
  • Maar enkel de mappen die ikzelf heb gemaakt - in den tijd van mijn POP3 - die willen niet definitief binnenkomen - ze verschijnen eens en floepen weg.

Waar staat deze map dan opgeslagen nu om deze überhaupt te laten binnenkomen ?? Mappen binnen laten komen zal zo wie zo niet lukken, berichten wel.
 
Ik vat samen :
  • TS stapt van POP3 naar IMAP - goede beslissing !
  • maar leest pas nu hoe dat moet en is er totaal fout aan begonnen nl. met het desinstalleren van zijn Thunderbird installatie
  • hij denkt een backup van zijn mails te hebben maar heeft de volledige PROGRAMMAFOLDER THUNDERBIRD gecopieerd, niet de mails
  • Herinstalleert Thunderbird en definieert zijn mailaccounts (2 dus...) nu na enkele pogingen correct als IMAP door de richtlijnen van Telenet te volgen...
maar ... nu wil hij zijn oude mails uit de POP3 tijd terug !
En hij zit ergens (hoe ???) met het idee dat hij dan folders, bestanden uit die ongelukkige, zogezegde backup ergens moet invoegen, toevoegen ???
Snap nog altijd niet wat hij probeert maar dat het niet lukt is wel zeker.

2 vragen nu blijven :
  1. Kan jij achterhalen waar in die ganse folderstructuur het bestand/bestanden staan waarin zijn mails van de voorbije jaren opgeslagen waren .... zie hogerop naar een foto in een topic ? Ik zie folders DB / mail / etc ... weet niet hoe Thunderbird dat doet ... staan die in de programmafolder .... Bij Outlook staan die in de Appdata van de Windows installatie dus hopelijk niet bij Thunderbird, anders zijn ze zeker al lang verdwenen na alle probeersels ...

  2. Stel dat de bestanden gevonden worden - kan je in Thunderbird gewoon een databestand visualiseren naast de actieve accounts ? Dat je zo iets krijgt in de navigatie als Account 1 (met alle folders) - Account 2 (met alle folders) - Oude mails (verwijzend naar het databestand van vroeger) .... ?
Als dat kan is TS gered of toch zeker op weg om het voor elkaar te krijgen - anders is het hopeloos geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan