Audio MP3Gain

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik had al eerder met MP3gain gewerkt zonder probleem. Het geeft goede resultaten.
Maar bij een nieuwe installatie is er bij mij een probleem, omdat Windows10 alweer zijn vinger in de pap wil hebben.
Ik ben ten rade gegaan bij hun website (gehost op host SourceForge) en heb daar gepost op de Wiki
https://sourceforge.net/p/mp3gain/wiki/Home/#dbc8

SourceForge geeft zelf aan dat de auteur(s) niet goed aanduiden hoe hulp te vragen.
Inderdaad draait men daar in rondjes. Ik heb weinig hoop daar een antwoord te krijgen. Het lijkt op een forum maar ik was daar eenzaam en alleen op de Wiki. Hopelijk moet ik mijn engels verhaal daar hier niet moeten vertalen.

Mocht iemand raad hebben voor het aldaar beschreven probleem, graag een suggestie. Opnieuw downloaden en installeren van de stabiele versie lukt wel maar app opstarten niet. Als iemand die goede app wil testen zal vermoedelijk het probleem dat zich hier stelt niet geproduceerd kunnen worden.
Bedankt
MP3Gain launch error.JPG
 
Als software niet goed werkt onder een bepaalde besturing of bepaalde versie besturing kunnen wij daar niet zoveel aan doen.
Dit zal de software maker op moeten lossen. Die zal zijn software werkend moeten krijgen onder een bepaalde besturing versie.

Wat je wel kunt proberen is met rechtermuisklik op het installatiebestand en dan kiezen voor Compabilitietsproblemen oplossen. Soms werkt dit, maar soms helaas ook niet.
Hier zal Windows een eventuele mogelijkheid onderzoeken om de software toch werkend te krijgen. Maar helaas dit kan niet altijd.
 
ik heb hier de mp3gain-win-full-1_2_5 ingebruik op mijn Windows 10 pro en deze doet het gewoon ..
krijg hier dus géén enkele foutmelding ..

ik voeg deze toe als bijlage..

de aanwezige bestanden in de installatie map ..
Ashampoo_Snap_donderdag 2 juli 2020_06h01m52s_002_.jpg
 

Bijlagen

  • mp3gain-win-full-1_2_5.zip
    1.9 MB · Weergaven: 258
Hier werkt versie 1.2.5 ook goed onder Windows 10 Pro 64 bits.

Maar ik lees wel het volgende, dus hoe lang dit goed zal blijven gaan weet niemand: MP3Gain wordt sinds 2005 niet meer actief ontwikkeld, maar doet zijn werk nog wel naar behoren.
 
wat noem je kleine hapjes en wat is in uw ogen dan een grote bestand ..kan hier zonder problemen te onder vinden een 100 mp3 tjes goed voor 245 MB's bewerken en de output (doelvolume) aanpassen ..
 
het ligt al zeker niet aan het progje ..
ik ken je systeempje niet maar het zou wellicht aan de rekenkracht van het systeempje kunnen liggen al dan niet of er genoeg ram geheugen beschikbaar is ..
 
Is een fout die tijdens de installatie optreed. Dit kan vanalles zijn. Bijvoorbeeld een registry sleutel niet kunnen aanmaken of updaten. Of een bestand niet kunnen aanmaken, verwijderen, of updaten... Ten gevolge van een vorige installatie die mogelijks niet 100% volgens de regels in orde zal zijn.
 
Opgelost !
Inderdaad SourceForge had toch meegegeven dat de auteurs onduidelijk zijn met manieren om hulp te krijgen.
Mijn vraag heb ik gewist en aldaar vervangen door een opmerking. Downloaden van FULL INSTALLER version is de oplossing en vermoedelijk zal die tevens perfect kunnen dienen voor elke Windows.

MP3Gain is geïnstalleerd en werkt ok. Toch zijn er zaken die in de Help niet duidelijk worden uitgelegd. De interface mag dan nog taalversie Nederlands als optie hebben, men vervalt wel in Engelse tekst voor het Help bestand.
 
Ik gebruik indien mogelijk altijd de portable versies die ik op een andere partitie zet.
mp3 gain staat hier ook al jaren bij en heeft dus ook al een paar windows versies gezien.
Werkt nog steeds probleemloos zonder enige install, enkel zip downloaden, uitpakken en werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan