Software MP3GAIN werkt niet meer op laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Verleden week gemerkt dat op mijn laptop MP3gain niet meer werkt. Ik heb het programma verwijderd.
Heb de nieuwste versie gedownload, maar er zit geen exe file meer in de download. Heb zelfs een portabele versie proberen te installeren maar die doet het ook niet.
Op mijn desktop, nog altijd versie 1.4.6, werk verder normaal.
Hoe krijg ik terug een werkende versie.
 
In de basisversie (Home & Student) van Office 2010 zit alleen Word, Excel en PowerPoint. Geen Outlook. Geen Access.
Je moet dus al een meer uitgebreide versie hebben gehad van Office 2010.

Natuurlijk kun je gaan speuren naar een (goedkope?) licentiesleutel voor Office 2010, maar die sleutel moet dan wel bij de juiste versie van Office 2010 horen.
Zelf zou ik toch voor een nieuwere versie van MS Office gaan. Dat wil zeggen voor een versie die nog ondersteund wordt, zoals Office 2016 of Office 2019. Beide versies zullen beveiligingsupdates krijgen tot 14 oktober 2025.
Is deze volgens U te vertrouwen en goed?
 
Ten eerste: de normale prijs (zoals die door Microsoft gerekend wordt) voor MS Office 2016 Professional Plus is een paar honderd euro. Als jij dan bij variakeys slechts € 17,89 hoeft te betalen, dan lijkt dat toch te mooi om waar te zijn. Ja toch?
Ten tweede verkoopt Microsoft MS Office 2016 Professional Plus alleen aan bedrijven op abonnementbasis. Er wordt dan met dat bedrijf een servicecontract afgesloten. Als jij dan als particulier zo'n versie van Office kan kopen, dan is dat een extra teken aan de wand dat er iets niet helemaal in de haak is.

Klik eens op de volgende link en lees dat topic eens helemaal door: https://community.consumentenbond.n...ope-office-2016-addertje-onder-het-gras-16463
Dan wordt een en ander waarschijnlijk wat duidelijker. Ik heb expres voor dat artikel gekozen omdat het gaat over de aanschaf van een goedkope licentie van MS Office 2016 Professional Plus.
In dat topic gaat het over de aanschaf van een goedkope licentie bij Varsio.nl. Ik stuitte vandaag pas op dat artikel. Zelf had ik toevallig eind 2017 voor € 38,99 ook zo'n relatief goedkope licentiesleutel aangeschaft bij Varsio. Ik had eerst nog zelf naar dat bedrijf gebeld met de vraag hoe zij zo goedkoop konden zijn en of het wel helemaal legaal was. Ja hoor, meneer, werd mij verzekerd, het zijn ongebruikte licenties van bedrijven. Die kopen wij op en wij kunnen ze daardoor goedkoop aan de klant leveren.
Nou, ik moet zeggen dat levering en activering prima verliep. En ik gebruik die versie nu (3½ jaar later) nog steeds zonder problemen. Maar na verder onderzoek kwam ik ik er wel achter dat ik een licentie had gekregen die afkomstig was uit het MSDN-programma van Microsoft. Deze licenties zijn alleen beschikbaar voor ontwikkelaars maar worden illegaal verkocht tegen lage prijzen.

Ik ben niet roomser dan de paus en ben na die ontdekking deze versie toch gewoon blijven gebruiken. Het bedrijf Varsio.nl was echter niet al te lang daarna plotseling opgeheven. Het blijft raden waarom. Had Microsoft hun gedreigd met een proces of hadden ze al genoeg winst gemaakt? Geen idee.

Ik kan niets zeggen over de betrouwbaarheid van het bedrijf variakeys. In de recensies las ik dat een door hun verstrekte sleutel soms niet werkt (niet leidt tot activering van het product), maar dat je dan een andere sleutel kunt krijgen.
Je kunt je in ieder geval voor een prijs van € 17,89 geen buil vallen aan deze aankoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan