Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hey Tutters,

enkele jaren geleden kocht ik mij een storex multimedia disk van 1TB om films en familie foto's op te bewaren, als werkte perfect tot vorige week ik de HDD aan de pc aansloot, ik kreeg de vraag van windows dat het aanbevolen was om de schijf te controleren op fouten en deze te automatisch te herstellen, ik zag hier geen probleem in en ging akkoord, problemen begonnen dan dus wel, de harde schijf wordt niet meer herkend door de pc en andere pc ook niet, nochtans kan ik wel naar alles kijken als ik de disk aansluit aan mijn tv, ik zou het spijtig vinden dat ik alles kwijt ben dus formatteren is geen optie.

iemand een idee?
 
zou het mogelijk zijn om de juiste gegevens neer te zetten over deze externe opslag media want er zijn der zoveelle uitgebracht ....
als deze is aangesloten op de pc , en je klik op computer : zie je hem daar vermeld staan ! ...of niet ?
indien je met rechts op computer klik en je selecteer beheer : vervolgens open je schijf beheer ...word hij daar dan gezien !..of niet ?
 
Is een storex Mpix-457HDMI
Als ik deze aansluit op de pc staat er verwisselbare schijf F: , vroeger stond er storex met een blauw balkje onder die de capaciteit nog aangaf, ik zie bovenaan wel dat hij probeert de schijf in te lezen maar dat duurt enorm lang en als het voltooid is krijg ik geen toegang tot de schijf
 
je heb waarschijnlijk de fout gedaan deze los te koppelen terwijl deze aangesloten was en actief ...zonder deze eerst uit te zetten !

indien deze aangesloten is ..open je schijf beheer ..
klik met rechts de F aan en kies eigenschappen ..
vervolgens ga je naar de tap beveiliging ....
selecteer nu bewerken en vink het vinkje aan bij volledig beheer ..
je ziet vervolgens al de vinkjes aangevinkt worden ...
bevestig je keuze met toepassen en ok ..

ook de naam kun je aanpassen , dit doe je ook in schijfbeheer ...
ook weer rechts klik op de F en kies naam wijzigen "hier kun je dan terug "storex " ingeven
 
z+EITID2C6TkQAAAABJRU5ErkJggg==


Onderaan zie ik de melding schijfconfiguratie laden, dit staat zoal een 20min, is dat normaal??
 
Laatst bewerkt:
je afbeelding !!! is fout opgeladen !!!

** ik zei in schijf beheer ***
rechts klik op computer en kies beheer ..vervolgens zie je links de optie schijf beheer vermeld staan ...klik daarop...er gaat een ander scherm open ...
selecteer hier de F schijf en pas het eerder vermelde toe !
 
ben effe aan het zoeken geweest ....
echter de enige optie die voorhanden is , is dan ook hetgene wat steeds opnieuw vermeld word !!!!!
ten nadele van u , moet ik u meedelen dat de schijf wel degelijk opnieuw geformateerd dient te worden ....
je zou echter met een linux(ubuntu) de schijf kunnen benaderen en zodoende alles overzetten op een andere schijf ! het grootte nadeel is indien je niet over 2de externe schijf bezit met dezelfde grootte je dit niet kunt verwezenlijken !!

je kan de schijf formateren naar nfts en een recovery tool nadien er op los laten maar of deze dan ook alles kan terug halen ???
het recovery tool bij uitstek om geformateerde schijven te onder zoeken is...
iCare data recovery neem deze in elk geval mee , er word immers een free activerings code meegeleverdt !
of
easeus data recovery free ....
 
Laatst bewerkt:
Hey Tutters,

enkele jaren geleden kocht ik mij een storex multimedia disk van 1TB om films en familie foto's op te bewaren, als werkte perfect tot vorige week ik de HDD aan de pc aansloot, ik kreeg de vraag van windows dat het aanbevolen was om de schijf te controleren op fouten en deze te automatisch te herstellen, ik zag hier geen probleem in en ging akkoord, problemen begonnen dan dus wel, de harde schijf wordt niet meer herkend door de pc en andere pc ook niet, nochtans kan ik wel naar alles kijken als ik de disk aansluit aan mijn tv, ik zou het spijtig vinden dat ik alles kwijt ben dus formatteren is geen optie.

iemand een idee?

Hoi caztan, ja ik heb een idee?
Windows zal nooit zomaar vragen om je externe schijf te scannen naar fouten en automatisch te herstellen.
Dat je alles kan bekijken op TV is heel normaal, omdat je TV niet op windows werkt. Ik denk dus in de richting van valse systeem software.
Een stappenplaan vind je hier
 
je zou echter met een linux(ubuntu) de schijf kunnen benaderen en zodoende alles overzetten op een andere schijf ! het grootte nadeel is indien je niet over 2de externe schijf bezit met dezelfde grootte je dit niet kunt verwezenlijken !!

Zelf vind ik dit geen ideaal idee. Als er zich besmette bestanden op de externe HD bevinden, ga je die naar een andere schijf kopiëren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan