Netwerksymbool onderaan rechts krijgt een kruisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste,

Sinds gisteren staat hardnekkig een rood kruisje voor mijn netwerk-symbool. Desktop_Links_Onder.JPG Zie foto. Niettemin werkt alles correct. Wat is dan de oorsprong er van?

Walter
 
Misschien heb je 2 netwerkkaarten.
1 Bedraad en 1 draadloos.

Als het internet via een kabeltje, bedraad dus via het modem loopt, kan het gebeuren dat de draadloze kaart een rood kruis geeft.

Maar het kan natuurlijk ook andersom. Als internet draadloos loopt, geeft de kaart die niet bedraad is aangesloten een rood kruis.
 
dat is allezins raar dat je dan een internet verbinding heb !!
heb je al eens je netwerk centrum geopent om te zien wat er in het rood aangeduid staat ..

probeer eens het volgende :
netwerk centrum openen / klik dan op adapter instellingen / klik op lan-verbinding / en zet deze effe uit
na 30seconden zet je deze terug aan ...en normaal gezien moet dat kruisje verdwenen zijn ...

is dat niet het geval ligt de oorzaak in je internet verbinding gezien vanaf de modem naar je provider toe...
en dien je de modem eens te resetten ...d.w.z. stroom er af en met een paperclib de reset button indrukken..
wacht weer 30seconden vooralleer je de stroom terug aan sluit op de modem..
laat de modem zich instellen .... aangeraden wordt om de pc pas aan te zetten nadat de modem zich gereset heeft
 
Heb dit in het verleden al een paar keer gemerkt.
Ga eens na hoeveel netwerk adapters er geinstalleerd staan. De enigste oplossing die ik ken is eerst alle netwerk adapters verwijderen, (reboot etc...) en daarna terug installeren. Meestal is dit niet de moeite omwille van het werk/last dat dit meebrengt.
 
dat is allezins raar dat je dan een internet verbinding heb !!
heb je al eens je netwerk centrum geopent om te zien wat er in het rood aangeduid staat ..

probeer eens het volgende :
netwerk centrum openen / klik dan op adapter instellingen / klik op lan-verbinding / en zet deze effe uit
na 30seconden zet je deze terug aan ...en normaal gezien moet dat kruisje verdwenen zijn ...

is dat niet het geval ligt de oorzaak in je internet verbinding gezien vanaf de modem naar je provider toe...
en dien je de modem eens te resetten ...d.w.z. stroom er af en met een paperclib de reset button indrukken..
wacht weer 30seconden vooralleer je de stroom terug aan sluit op de modem..
laat de modem zich instellen .... aangeraden wordt om de pc pas aan te zetten nadat de modem zich gereset heeft

Is geen routing fout van je modem ofzo hoor, ligt aan Windows. Beetje in de knoop gedraait. Kan gebeuren....
 
De default routing krijgt voor wired verbindingen een lagere metric waarde. Hierdoor krijgt deze voorang op een routering met een hogere metric waarde (wireless). Normaal gaat dit zonder problemen werken. In de praktijk kan het wel gebeuren dat dit moeillijk doet. Meestal werkt dit correct.
 
Ik heb hier 3 netwerkadapters in de PC
1 Wireless
1 fast internet 10/100 op het moederbord
en 1 bijgeplaatst 1gig kaartje

De fast intenetkaart geeft ook een rood kruis, omdat deze niet is aangesloten. Maar dit is volgens mij wel ergens in te stellen zodat deze niet meer weergegeven wordt.
 
Netwerk kruisje

Netwerk kruisje

AHA, we komen er nog. Ik heb gisteren mijn Bluetooth driver voor mijn draadloze verbinding naar mijn Logitech ontvanger aan mijn HiFi systeem geinstalleerd. Zie bijlage beeldje:
Lan.JPG

Wat nu? laten zoals het is, lijkt me jammer - want dan denk ik altijd dat er iets verkeerd is. Ook kan ik lijn Bluetooth toch niet altijd laten aanstaan?

M.V.G. |||||||||||||||||||||| Walter
 
klik eens op de taakbalk en kies eigenschappen ..
ga verder dan naar aanpassen..
zet het vinkje uit vanonderen zodat de in het grijs vermelde " meldingen " in het zwart verschijnen ..
selecteer nu het netwerk-2 pictogram en stel deze in op " pictogram en melding verbergen "
zet het vinkje terug aan en klik op ok
 
Alles precies gedaan en het kruisje blijft. Opnieuw opstarten helpt niet. Het kruisje blijft. Misschien moet ik eens een bluetooth verbinding naar mijn HiFi audio maken?

WW
 
ok ik was niet volledig met de uitleg ...
dus je heb de systeem pictogrammen te voorschijn gehaald ...
klik dan op " systeem pictogrammen in of uit schakelen "
je zou dan dit moeten zien ...Bekijk bijlage 9535
hier kun je de desbetreffende pictogram uitzetten ...
bevestigen met ok
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan