Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb een Nexus 7 (2012) met daarop een fors aantal boeken. Kan ik die boeken, om ruimte op mijn Nexus te besparen, op een Sandisk Cruzer Edge zetten die ik via een OTG-koppeling, met die Nexus heb verbonden. Ik stel me dan voor dat ik, als ik wil lezen, die Sandisk koppel. Waarbij de boeken dan vanaf die Sandisk te lezen zijn. Als dat kan, hoe ga ik mijn tablet vertellen dat de boeken op die sandisk staan, of ziet hij dat zelf?-m-
 
Heb de App geinstalleerd. Moet nu weg, maar ga het vanavond laat of anders morgen direct uitproberen en laat het je zsm weten. Als dit werkt is het SUPER!! Bedankt to zover in ieder geval! En tot later!
 
Heb de App geinstalleerd. Moet nu weg, maar ga het vanavond laat of anders morgen direct uitproberen en laat het je zsm weten. Als dit werkt is het SUPER!! Bedankt to zover in ieder geval! En tot later!

Eerste testen werken prima! Geweldig, ook voor andere dingen! Reuze tip en dankjewel.

Als ik nog problemen tegen kom (wat ik niet geloof) hoor je nog, dus ik wil de post nog even open laten staan. Eind van de week sluit ik hem. Goed?

Groet van

Kees
 
Wat later dan verwacht: het werkt goed! Ik heb alle boeken die ik kon vinden van mijn Nexus heb gehaald en bij elkaar gezet op mijn PC als een soort backup. Daarna heb ik ze op een Cruzer Edge 32 GB gezet. Als ik nu op de Nexus Aldiko premium opstart en kijk wat er nog beschikbaar is krijg ik op de boekenplank wel de vermeldingen van die boeken, als een soort lege kaft, alleen zie ik niet de omslag, maar een soort mapvermelding. Als ik daarna het boekenbestand via een OTG koppeling aan mijn Nexus hang en vanuit die Cruzer het boek opstart met Aldiko, wordt het boek naar binnen gehaald. Dat scheelt dus een hoop ruimte op de Nexus. Alleen de boeken die ik op die manier heb opgestart (en eventueel aan het lezen ben) staan dan op mijn boekenplank. Precies wat ik beoogde dus, behalve het onder vet vermelde verschijnsel. Dit is in wezen onnodig en daarom zou ik er eventueel nog vanaf willen. Het voordeel ervan is wel dat ik, als ik Aldiko opstart, weet wat ik voor boeken ik ter beschikking heb. Kortom een geslaag project (hoewel ik nog niet weet of alle boeken op te starten zijn, maar daar kom ik vanzelf achter. Wie weet kom ik dus nog met een vraagje, maar dat zien we dan wel weer (Of niet ;=))

Heel erg bedankt, want met deze Media IMporter kan ik dus ook foto´s en wellicht muziek/videos extern opslaan en op mijn Nexus afdraaien. Super tip, dus nogmaals bedankt voor je hulp, die zoals gewoonlijk weer zeer doeltreffend was!

Tot volgende keer!!

Cees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan