Nieuwe Telecommunicatiewet treedt 5 juni 2012 in werking in Nedrland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je inlogt op het forum word er ook gebruik gemaakt van Cookies staat te lezen in FAQ forum
Ik ben deze week ook online geweest op nl website en vind het wel storend dat je dit krijgt.
 
Ik vind het juist een geweldige ontwikkeling. Door deze wet moet je misschien wel een venstertje wegklikkerdeklakken, maar je krijgt er openheid voor terug. En dat is juist wat gebrekkig is bij het internet: openheid. Ik vind het fijn, dat je inzicht krijgt. :)
 
Ik heb een hekel aan popups op een website.
Wat er nu bereikt is, is dat de wereld van schadelijke popups vrij spel hebben gekregen.
Een verkeerde popup kan heel je systeem om zeep helpen. Voor mij niet erg, maar voor de nietsvermoedende leek wel.
 
Men heeft het woord cookies horen vallen in negatieve zin en men gaat dmv een bende politiek gemotiveerde, onwetende mensen hier een wet laten over stemmen om zichzelf weer populairder te maken. Denken ze nu echt dat dit het internet veiliger gaat maken? Politiek, het begin van het einde...
 
Kijk, en dat is het niet. Het zijn geen popups. Het is gewoon een html bestandje dat door een bbeetje javascript geknutsel naar boven komt. Of de site moet geinfecteerd zijn, anders is er geen risico. Maar ach, ik gebruik toch Linux dus... :p
 
Kijk, en dat is het niet. Het zijn geen popups. Het is gewoon een html bestandje dat door een bbeetje javascript geknutsel naar boven komt. Of de site moet geinfecteerd zijn, anders is er geen risico. Maar ach, ik gebruik toch Linux dus... :p

Precies en daar schuilt nu net het gevaar.
Als mijn vader nog geleefd zou hebben, dan had hij het verschil niet gezien tussen een goede en een kwade popup. De beste man had totaal geen verstand van computers en hoe internet in elkaar steekt. Maar hij deed wel mee en surfde de gehele wereld rond.
 
Kijk, en dat is het niet. Het zijn geen popups. Het is gewoon een html bestandje dat door een bbeetje javascript geknutsel naar boven komt. Of de site moet geinfecteerd zijn, anders is er geen risico. Maar ach, ik gebruik toch Linux dus... :p

De popup gaat over de verplichte melding voor het gebruik van cookies. Cookies op zich vormen geen enkel risico voor je systeem veiligheid. Het kan hooguit wat informatie vasthouden over je surfgedrag. Dus wat willen ze in godsnaam hiermee bereiken? En waarom zou Linux geen veiligheid risico inhouden? Dit is een systeem dat aan hetzelfde protocol moet voldoen om verbindingen te maken met het internet. tcp/ip blijft tcp/ip en de bovenliggende lagen (ssh, http, ftp,...) zijn overal gelijk, of je nu met Linux werkt of met Windows.
Ik heb op men werk 2 servers op Linux draaien die rechtstreeks verbonden zijn met het internet. Wel, deze krijgen dagelijks de volle lading te verduren... Veiligheid zit niet enkel in het systeem, wel de configuratie daarvan.

Edit: @ Pluis. Zeer goede opmerking. De meeste mensen gaan dit nietmeer lezen na verloop van tijd en mogelijk de goedkeuring van bijvoorbeeld een ActiveX control loslaten op je systeem met serieuze gevolgen. Dit werkt gewoonweg die dingen in de hand.
 
Als je inlogt op het forum word er ook gebruik gemaakt van Cookies staat te lezen in FAQ forum
Ik ben deze week ook online geweest op nl website en vind het wel storend dat je dit krijgt.

Het schijnt dus zelfs Europese wetgeving te zijn. Hoe staat het hiermee in Belgie ?
 
De popup gaat over de verplichte melding voor het gebruik van cookies. Cookies op zich vormen geen enkel risico voor je systeem veiligheid. Het kan hooguit wat informatie vasthouden over je surfgedrag. Dus wat willen ze in godsnaam hiermee bereiken? En waarom zou Linux geen veiligheid risico inhouden? Dit is een systeem dat aan hetzelfde protocol moet voldoen om verbindingen te maken met het internet. tcp/ip blijft tcp/ip en de bovenliggende lagen (ssh, http, ftp,...) zijn overal gelijk, of je nu met Linux werkt of met Windows.
Ik heb op men werk 2 servers op Linux draaien die rechtstreeks verbonden zijn met het internet. Wel, deze krijgen dagelijks de volle lading te verduren... Veiligheid zit niet enkel in het systeem, wel de configuratie daarvan.

Edit: @ Pluis. Zeer goede opmerking. De meeste mensen gaan dit nietmeer lezen na verloop van tijd en mogelijk de goedkeuring van bijvoorbeeld een ActiveX control loslaten op je systeem met serieuze gevolgen. Dit werkt gewoonweg die dingen in de hand.

Precies, voor je het weet klikt men op een knop of button en je zit bijvoorbeeld met een Flashback Trojan opgescheept.
De makers en verspreiders van kwaadaardige software krijgen vrij spel.
De ellende is niet meer te overzien als dit Europees verplicht gaat worden.
 
Nee, NEE, nee! Het is geen Pop Up! :p

Het is gewoon een stukje html. Niks meer niks minder. De kans dat je door een stukje html een trojan oploopt is miniem. Echt miniem.

@Dragon: In het kader van privacy en volg mij niet.
 
Nee, NEE, nee! Het is geen Pop Up! :p

Het is gewoon een stukje html. Niks meer niks minder. De kans dat je door een stukje html een trojan oploopt is miniem. Echt miniem.

@Dragon: In het kader van privacy en volg mij niet.

Een cookie is geen popup, correct. En de kans op een trojan dmv een cookie is onbestaande, correct.
De goedkeuring van de gebruiker voor de toelating van cookies op een website, welke aangeboden wordt in een popup daarentegen, is wel te misbruiken!
 
Ik kan ook een button maken die je naar een virus leidt
Klik er maar eens op, ik weet niet hoe Linux er op reageert.

controleer.gif

Wat ik hier plaats installeert niets, maar dit test alleen de virusscanner en is geheel onschuldig.

Maar helaas bestaan er mensen die zo'n button op een website kunnen plaatsen en zeggen dat je er op moet klikken om cookies toe te staan.
Voor je het weet kan er malware geinstalleerd worden dat code installeert in de Browser en jouw wachtwoorden onderschept en doorsluist naar mensen die daar op uit zijn en misbruik van kunnen maken.

Op dit forum kan ik het niet plaatsen, maar ik zou dit voorbeeld gemakkelijk op een website in de vorm van een popup d.m.v. html kunnen plaatsen.
Het is allemaal niet van echt te onderscheiden.

Kijk, daar ben ik nou bang voor dat dit gaat gebeuren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, NEE, nee! Het is geen Pop Up! :p

Het is gewoon een stukje html. Niks meer niks minder. De kans dat je door een stukje html een trojan oploopt is miniem. Echt miniem.

@Dragon: In het kader van privacy en volg mij niet.

Het is een stukje code of script dat een popup genereerd is de juiste bewoording.
Hierin staat een button met de vraag om wel of niet cookies te accepteren.
Aan zo'n button kun je vanalles hangen. Al wil je daar na het klikken een virus door installeren. Het is gewoon heel simpel mogelijk.
Je kunt alles aan zo'n link hangen wat je wilt.

Ik ben de naam even kwijt maar enkele maanden terug was er een site dat iets installeerde na het afsluiten van de site via het rode vlak met het kruisje rechtsboven. Deze actie kwam uit het Oostblok
 
Ik ben af van veel vervelende pop-ups met AdBlocker van ik-weet-niet-meer-wie.
Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan