Status
Niet open voor verdere reacties.

dendanny

Steunend lid
Vip Lid
Goede Morgen

ik ben op zoek naar goede OCR Software, en indien mogelijk in het NL
ik hoop dat mij hier iemand kan mee helpen

Beste groeten dendanny (y)

te gebruiken bij bewerkbare tekst
 
ben je op zoek naar OCR of ook ineens ICR? ICR moet je meestal kopen, maar OCR bestaat in goede freeware. degene die het meeste compatibel is met het windows OS is Simple OCR.(zie bijlage)Bekijk bijlage InstSocr(2).exe

maar we moeten misschien ook niet vergeten dat office ook zijn eigen OCR heeft, die doorgaans beter scoort dan downloadbare freeware.

1) onder je office tools heb je 'microsoft document imaging', waar je in je werkbalk een icoontje hebt van een oog om ocr te starten. beperking is wel dat die alleen .tiff leest

2_MS-Office-Doc-Img.png


2) ook in OneNote heb je ocr soft geïntegreerd zitten. doe een afbeelding van tekst open in onenote, klik met de rechtermuisknop erop en zeg: tekst kopiëren van afbeelding

1_OneNote.png
 
bedankt voor de reacties ik heb office 2007 Home en student daar staat microsoft document imaging niet in,
maar OneNote heb ik wel daar ga ik het eens met proberen.

prettige feestdagen en een gelukkig 2011 :5807:
 
Als ge een combinatie printer/scanner hebt, zit daar in veel gevallen dergelijke software bij. Ik heb bij mijn Epson ook ABBYY FineReader.
Werkt heel goed.
 
bedankt voor de reacties ik heb office 2007 Home en student daar staat microsoft document imaging niet in,
maar OneNote heb ik wel daar ga ik het eens met proberen.

prettige feestdagen en een gelukkig 2011 :5807:

als je de schijf hebt liggen van office moet je die eens insteken en je programmaonderdelen bekijken. MODI (document imaging) wordt niet standaard mee geïnstalleerd, maar zit er wel in:

modi_vista.jpg


voor office 2003 kan je trouwens gewoon van de site van MS afhalen HIER, en die is exact dezelfde als de 2007.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan