Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik gebruik zelf altijd ABBYY FineReader. Ooit eens gelezen dat dit het beste programma voor OCR is.
Ik zou zeggen probeer het eerst eens uit met een gratis probeer versie en als het bevalt, moet je het kopen of via een illegale weg aan het programma zien te komen.
Op deze officiele pagina staat een link nar de Try versie, ergens rechtsmidden. ABBYY FineReader - award-winning OCR software for text recognition and document conversion
ben je op zoek naar OCR of ook ineens ICR? ICR moet je meestal kopen, maar OCR bestaat in goede freeware. degene die het meeste compatibel is met het windows OS is Simple OCR.(zie bijlage)Bekijk bijlage InstSocr(2).exe
maar we moeten misschien ook niet vergeten dat office ook zijn eigen OCR heeft, die doorgaans beter scoort dan downloadbare freeware.
1) onder je office tools heb je 'microsoft document imaging', waar je in je werkbalk een icoontje hebt van een oog om ocr te starten. beperking is wel dat die alleen .tiff leest
2) ook in OneNote heb je ocr soft geïntegreerd zitten. doe een afbeelding van tekst open in onenote, klik met de rechtermuisknop erop en zeg: tekst kopiëren van afbeelding
bedankt voor de reacties ik heb office 2007 Home en student daar staat microsoft document imaging niet in,
maar OneNote heb ik wel daar ga ik het eens met proberen.
Als ge een combinatie printer/scanner hebt, zit daar in veel gevallen dergelijke software bij. Ik heb bij mijn Epson ook ABBYY FineReader.
Werkt heel goed.
bedankt voor de reacties ik heb office 2007 Home en student daar staat microsoft document imaging niet in,
maar OneNote heb ik wel daar ga ik het eens met proberen.
als je de schijf hebt liggen van office moet je die eens insteken en je programmaonderdelen bekijken. MODI (document imaging) wordt niet standaard mee geïnstalleerd, maar zit er wel in:
voor office 2003 kan je trouwens gewoon van de site van MS afhalen HIER, en die is exact dezelfde als de 2007.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.