OEM map en verwijderen van APP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik plaatste deze tekst:
Op mijn Acer Veriton Z4631G met Windows 10 Pro 64bits
staat reeds van bij de aankoop (2012) een map "OEM" met submap "PRELOAD" en submap "APP" en
daarin staan enkele programma's waarvan ik de meeste niet gebruik.
Zo staat er ook een versie van Nero nl. Nero Multimedia Suite 10 Essentials/NeroSmart.
Dit is een uitgeklede versie.
Ik bezit nog een oudere aangekochte versie van nero nl. nero 8. Ik wilde die
nu op mijn Z4631G installeren maar dat lukt niet omdat die OEM versie van nero Suite 12 er nog opstaat.
Nu is mijn vraag: mag ik die geïnstalleerde Nero Suite 10 verwijderen alsook files uit de OEM (APP) waar de
installatiefiles van de Suite staan?
Heeft dat geen invloed op de goede werking van mijn PC.
Zoniet, zou ik dan mijn nero 8 kunnen installeren?
 
Ik vraag me af of Nero 8 nog goed zal werken op Windows 10. Ik denk zelf dat het zich niet laat installeren onder deze besturing.
Ik meen eens gelezen te hebben dat dit dus niet meer gaat, maar ik kan dit mis hebben.

Uiteraard heeft het verwijderen van software geen invloed op de werking van een PC en in jouw geval zijn het proefversies. Deze zijn gewoon te verwijderen.
 
Mocht je het gaan proberen of Nero 8 nog werkend is te krijgen onder Windows 10 dan wil ik graag weten of dit daadwerkelijk gelukt is.
Dan gaat het mijn database in met oplossingen en kan misschien ooit eens bij een ander lid met hetzelfde probleem gebruikt worden.

Je kunt proberen om de compabiliteits modus te gebruiken.
 
Fijn bedankt.

Compabiliteits modus doe je met rechtermuisklik op het installatiebestand van Nero. Dit kan install zijn of Setup, of misschien noemen ze het anders.
Je ziet dan staan Compabiliteitsproblemen oplossen. Kies dan voor Problemen met programma oplossen en daarna aanvinken dat het programma met een oudere Windows versie wel werkte.
Soms lukt het en soms ook niet.
 
Ik heb op mijn Acer Veriton Z4631G getracht Nero 8 te installeren zowel gewoon als in de compabiliteitsmodus. Het lukt niet.
Nochtans wil dat niet zeggen dat nero 8 niet kan geïnstalleerd worden op een PC met Windows 10 want het lukte me wel op een
Acer TMP278-MG-77YD Windows 10Pro 64 bits. Deze laatste is wel veel recenter (2016).
 
normaal gezien zou je de Nero8 moeten kunnen installeren ...ik heb hier juist op een virtuele Windows 10 x64 bit de Nero 7 premium geinstalleerd en tijdens de installatie procedure gaf deze aan dat deze DirectX9 nodig had , vervolgens werd deze dan ook opgehaald en het besluit is dat zelfs deze oudere versie werkt op de Windows 10

a342b02a5f-Ashampoo_Snap_2017.07.27_20h41m00s_007_.png
 
Ja, het zou moeten lukken, want ik kon hem installeren op mijn nieuwere Acer. Het Cleaning Tool leverde niets op. Alle Nero files zijn verwijderd uit het systeem. Waar kan ik DirectX9 downloaden. dat wil ik nog eens proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan