Office Office 365 Personal 32-bits vervangen door 64-bits versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb Office 365 Personal (32-bits versie) geïnstalleerd.
Ik wens die versie te vervangen door de 64-bits versie.
Ik lees dat de 32-bits versie eerst moet gedeïnstalleerd worden, omdat dit niet anders kan.

Ik ga er van uit dat Microsoft dit weeral ingewikkeld maakt en verzilveren wil ; of kan men toch gratis de installer downloaden in dit geval ?

Logische vraag: blijft de huidige gebruikte productcode van Office 365 Personal nog bruikbaar voor de activatie ofwel nieuwe (gratis/betalend) ?

Bedankt voor toelichtingen en advies.
 
lees het artikel eens door.. en download het offline installatie programma in de portal van je account ..
er is een 32 bit als ook een 64bit setup.exe aanwezig .. je dient de 32 bit versie inderdaad te verwijderen ..en nadat je de 64 bit geinstalleerd heb dien je deze ook te activeren ..
hopelijk ben je nog in het bezit van deze gegevens ..
 
@Qtex Bedankt, zal ik doornemen. Maar heb momenteel geen tijd om er aan te beginnen.
Effen snel : Je laat al doorschemeren (onder "deze gegevens") dat activatie kan gebeuren zonder bijkomende kost of tussenkomst van M$ ?
 
zelf gebruikl ik géén Microsoft Office suite en aangezien deze onder je account geregistreerd staat en aangezien er 2 installers aanwezig zijn heb ik dus het sterk vermoeden dat je met eenzelfde licentie deze installers kunt activeren onder voorwaarde dat je nooit de beiden tegelijk gebruikt .m.a.w. of de 32 bit of de 64 bit
 
Je kan gewoon terug activeren met je code. Aangezien het gaat om een Office 365, ga je een abonnement hebben? Waarschijnlijk voor 5 gebruikers ofzo. Dus dan maakt dat allemaal niet zoveel uit.
Verwijderen van 32bit en terug installeren van de 64bit is niet meer dan normaal. Dit kan technisch niet anders. Ofwel appelen ofwel peren.
Maar er is eigenlijk zeer weinig tot geen reden om naar een 64bit Office te gaan. Waarom zou je dit willen/moeten?
 
Ik wens die versie te vervangen door de 64-bits versie.
Om te beginnen, maak niet de fout omdat je een Windows 64 bit hebt dat je de office 64 bit moet hebben, dit zijn 2 compleet verschillenden dingen.
Maar je moet ook weten dat Microsoft zelf afraadt om de 64 Bit te installeren als je geen office bestanden hebt die groter zijn dan 2 GB.
Ikzelf werk nog altijd met 32 Bit en geloof mij vrij,ik heb wat excel bestandjes draaien die wat rekenkracht vragen.
Ik raad het af, of leg anders eens uit waarom je het zou willen.
Edit:
Deze reactie van Dragon had ik niet gezien.
Maar er is eigenlijk zeer weinig tot geen reden om naar een 64bit Office te gaan. Waarom zou je dit willen/moeten?
Dit is duidelijk ook mijn mening.
 
Als je de Microsoft Office Suite wat uitgebreider wilt gaan gebruiken met com invoegtoepassingen om bijvoorbeeld taken in Excel te automatiseren kom je er achter dat er een aantal geschreven zijn voor 32 bits en niet werken op een 64 bits versie van Office.
Daarom hier ook een 32 bits versie op een 64 bits machine.
 
Bedankt voor al deze nuttige informatie.
De reden waarom ik wilde wisselen was omdat ik het taalpakket Nederlands wilde downloaden.
In mijn engelstalige versie Office 365 kwam bij het installatieproces die "Dutch" taalpakket meteen melding dat Windows het niet kon installeren voor de Office 32-bits versie. Maar zoals ik hier verneem, is er geen voordeel aan om te switchen.
Vermoedelijk is er ergens een ander taalpakket NL te downloaden, dat zo vriendelijk zal zijn om zich te laten installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan