Office MS Office Personal 365 op alle apparaten en overal mits inloggen met 1 uniek MS account ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Vraag betreffend licentie gebruik en aanbiedingen bijvoorbeeld HIER

"Microsoft" Office Personal 365 (binnenkort deze nieuwe benaming met toevoeging van Microsoft) is toch een 'abonnement' formule?
Ik ga er van uit dat die 49,95 euro voor 12 maanden geldig zal gelden ? Daarna ... het gewone tarief van Microsoft?

Vermits software producten tegenwoordig meestal via downloads aangekocht worden, zou theoretisch een gekochte licentiesleutel moeten werken voor elke download van versie 'Personal' (willekeurig vanuit eender welke bron) te installeren op een meerdere PC/Mac's (waarvan men al dan niet eigenaar van is) onder voorbehoud dat men telkenmale inlogt in Office met 1 eigen gekozen "Microsoft account" (b.v. een hotmail adres)

Ik vind het allemaal erg bevreemdend en traditioneel ingewikkeld bij Microsoft. Duidelijk is wel anders. Momenteel krijgt men die Office Personal gratis 1 maand op proef.
Ik zou het kunnen proberen, met maar één voorlopige licentie van 1 maand (op de desktop) te gebruiken op een laptop ; zou het kunnen ? Zou het met een abonnement wel kunnen, zoals ik het zo begrijp ?
 
In eerste instantie moet je je afvragen of je Microsoft Office echt nodig hebt.
Er bestaan hele goede gratis alternatieven.

Gebruik je bijvoorbeeld alleen een tekstverwerker en een simpele spreadsheet dan heb je helemaal geen betaalde software nodig.
 
Goed dat je dat zegt voor al onze leden.
Maar moet je mij niet zeggen. Ik heb 'Offices' suites in alle smaken en besturingsystemen zelf ook gebruikt.
Dan stoot je onvermijdelijk toch op layouts die niet zo fraai zijn of op compatibilteitsproblemen of op functies die onderling niet beschikbaar zijn.
Dat heeft M$ nu ook begrepen en stelt je met zijn Offices voor de keuze van Open Document opslag. (wie had dat ooit verwacht !)

Maar zoals je zelf kan lezen gaat deze topic niet over een simpele spreadsheet of tekstverwerker.
Ik zou in je plaats eerder eens heel grondig gaan piepen naar waarover ik het heb. Voorlopig lijkt het product wel prima te zijn.
Nog te zien of Microsoft zijn eigen bestandsformaten van weleer nog zal kunnen openen !
Bestanden die M$ niet meer kan openen (zogezegd corrupt) gaan praktisch altijd open zonder probleem onder Linux suites !!

De nieuwe Personal versie is gratis voor een maand (Nederland zal blij zijn). De prijs ligt in bereik.
Zelfs Access is inbegrepen met een heleboel shabloons die het gemakkelijker moeten maken om niet al teveel kopbrekens te hebben met het gebruik.

Dit topic gaat in hoofdzaak over het bevestigen van de aangekondigde mogelijkheden van deze licentie en bijkomend waarom de straatprijs lager kan zijn (voorbeeld)

Mogelijk stel ik soms wat te moeilijke vragen. Die zullen zich sneller klaren met persartikels te lezen eerder dan met op fora te zoeken naar enkelingen die met het product wat vertrouwd zijn.
 
@Merel
Ik heb die zelfde Licentie ook aangeschaft , het mooie ervan is ik kon ze op 3 Computers installeren.
de prijs is het zelfde gebleven, ge hebt wel een Microsoft account nodig om eventueel vragen en problemen opgelost te krijgen.
tot nu toe ben ik er zeer content mee , en de Updates houden alles mooi bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan