Excel Office365 Excel - Cellen opgehaald uit ander(e) werkboek(en).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Het updaten van cellen of gebieden, waarvan de inhoud komt vanuit van andere werkboeken gebeurt normaal.
Mijn formules werken dus correct. Met versie 365 kregen die formules vooraan een bijkomend @ teken, zonder invloed op de functie.

Hoe kan men deze cellen gezamenlijk op een of andere manier visueel markeren 'opvallend maken'', of toch op zijn minst detecteren met de zoekfunctie ?

Ik heb daar reeds lang een vraagteken over. Ik verifieer de doelcellen op de waarden van broncellen/gebieden van de bron, om zekerheid te hebben dat de waarden juist gesynct zijn. Eerst de doelcellen gaan opzoeken in de externe bron !
Wat omslachtig wel.

Bedankt
 
Ik betwijfel alles !
Ik heb ooit vastgesteld dat er een 1 dag verschil was tussen Excel datums en andere spreadsheet softwares, vanaf een bepaald jaar op einde februari.

Dus de transfers tussen toepassingen gingen ook fout inzake datum. Welnu, na enig zoekwerk kwam ik er op uit dat Microsoft doodleuk in een bepaald jaar een schrikkeljaar had uitgevonden of vergeten over te slaan. Je moet het maar doen!

Om het even hoe de foutdetails. welke ik vergeten ben. Maar ik moest toen wel een correctie maken voor alle dagen die volgden op die vergeten of onbestaande dag, indien de datums nog wilden kloppen tussen Microsoft en andere toepassingen. Nog straffer: het duurde wel een hele tijd vooraleer ze er zelf van bewust werden.
 
Tada ... het ging al mis bij de geboorte.
http://hjgsoft.nl/tips-trucs-artikelen/tips-trucs-en-artikelen-excel/werken-datums-excel/

" En het wordt nog erger: Volgens Excel bestaat 29-2-1900, terwijl we eerder gezien hebben dat 1900 géén schrikkeljaar is. Microsoft zegt zelf dat ze dit gedaan hebben vanwege compatibiliteits- redenen ten opzichte van Lotus 1-2-3 (zie ook het artikel van Microsoft hierover). Dit heeft gevolgen voor de functie WEEKDAG die vanaf 1-1-1900 tot 29-2-1900 een verkeerde uitkomst geeft."

Maar kan tevens fout zijn voor alle volgende dagen !!
Komaan zeg, wie maakt er nu met opzet zulke grove fout ?
En dan nog willen beweren dat ze het voor import van/export naar ... concurrenten ! Slechte verliezers.

Heb een code moeten moeten neerpennen om een andere 'suite' compatibel te kunnen maken.
Microsoft is een zegen voor corrigerende en aanvullende softwares.
De toen nog jonge Peter Norton kon er al van leven.

Geen nood, want volgende Windows is er steeds en die is uiteraard telkenmale stukken beter (behalve de known issues die jaar na jaar onopgelost er moeten in blijven)
 
Dat a-typische niet schrikkeljaar 1900 is al lang berucht. Microsoft heeft dat zo overgenomen toen ze met Excel probeerden de concurrentie te verpletteren (en daar zijn ze behoorlijk in geslaagd) ... Lotus had met zijn 1-2-3 zelfs geen aandacht daarvoor gehad en had maar een fraktie van de funkties die Excel nu heeft.
Maar als MS toen iets anders had gedaan, dan hadden ze de 'overstap' voor iedere professionele gebruiker extra moeilijk gemaakt want er zouden verschuivingen ontstaan zijn en ze betrachten een 'naadloze' overstap, dus ... inclusief afwijkingkes.

Overigens op dat moment was te kunnen bepalen welke dag van de week een datum uit de eerste maanden van het jaar 1900 al lang niet meer interessant voor de praktijk, enkel voor wetenschappelijke theoretici en die gebruiken/gebruikten nog wel andere software dan Office.
 
Dat a-typische niet schrikkeljaar 1900 is al lang berucht. Microsoft heeft dat zo overgenomen toen ze met Excel probeerden de concurrentie te verpletteren (en daar zijn ze behoorlijk in geslaagd) ... Lotus had met zijn 1-2-3 zelfs geen aandacht daarvoor gehad en had maar een fraktie van de funkties die Excel nu heeft.
Maar als MS toen iets anders had gedaan, dan hadden ze de 'overstap' voor iedere professionele gebruiker extra moeilijk gemaakt want er zouden verschuivingen ontstaan zijn en ze betrachten een 'naadloze' overstap, dus ... inclusief afwijkingkes.

Overigens op dat moment was te kunnen bepalen welke dag van de week een datum uit de eerste maanden van het jaar 1900 al lang niet meer interessant voor de praktijk, enkel voor wetenschappelijke theoretici en die gebruiken/gebruikten nog wel andere software dan Office.
Goed, als je daarmee kan leven, weet dan dat de aarde plat is.
Zomaar iets uit de lucht grijpen is misdadig, zeker als anderen trachten de tijd zo accuraat mogelijk te meten op onze planeet, al is die elders in een zwart gat gevallen.
Zo was er de aankondiging op de franstalige RTBF dat Vlaanderen zijn onafhankelijkheid had uitgeroepen. Bedoeld als grap ? Als joernalist op een nationale zender doet men daar niet aan mee, punt. Het echte punt is dat ik Excel daarom niet kan vertrouwen.

In tussentijd heb ik vermoedelijk de oplossing op de topicvraag wel zelf gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan