Status
Niet open voor verdere reacties.
We beginnen binnenkort met een onderlinge wedstrijd waarbij we tussentijds de standen willen bijhouden.
Kolom a t.e.m. j geven de wedstrijden weer met de uitslagen.
Kolom L en M tellen de punten per speler.
Kolom R moet dan de rangorde bepalen. Dat werkt goed totdat 2 spelers hetzelfde aantal punten heeft.
Daar krijg ik nog geen goede oplossing voor.

Wie kan mij helpen.
 

Bijlagen

  • Wedstrijdschema 9 spelers 01 2016 11 26.xlsx
    13.2 KB · Weergaven: 206
Maar over die kolom S

Ik heb dit aangepast wat jij nog niet gedaan had. Hopelijk is dit wat je bedoeld
 

Bijlagen

  • 23-12-2016 (1).xlsx
    42.8 KB · Weergaven: 103
Laatst bewerkt:
Geweldig. Het begint er al helemaal op te lijken. De namen staan nu keurig vermeld. Alleen valt op dat er nu 3 spelers zijn met 6 punten. De speler die dat heeft gehaald in 2 wedstrijden zou dus hoger geklasseerd moeten zijn als hij die er 3 wedstrijden over deed. De speler met 6 punten uit 4 wedstrijden moet van die drie als laagste genoteerd staan..

Let niet op de vreemde partijen want er is een 9e speler bijgekomen. De wedstrijden van hem heb ik buiten beschouwing gelaten.

groetjes
 

Bijlagen

  • voorbeeld23-12-2016 (1).xlsx
    44 KB · Weergaven: 117
Van spelregels hoef je ook geen verstand te hebben. Ik ben al blij dat je verstand van excel hebt want het komt erop neer dat qua stand eerst gesorteerd moet worden op Y en vervolgens op U. Zou er dan na afloop van het toernooi nog een gelijke stand zijn dan volgt een beslissingswedstrijd maar dat staat los van deze stand.

groet
en Prettige Kerstdagen.
 
Even snel een ruwe versie om te kijken of de berekening en formules kloppen.

Ben voor een deel opnieuw begonnen, maar ik kom vooralsnog niet onder een Macro uit. Komt omdat er meerdere sorteer bewerkingen gedaan moeten worden. Een enkele sorteerbewerking zou nog wel via verticaal zoeken op te lossen zijn.

Dit houdt wel in dat je na elke aanpassing even handmatig de sorteerbutton moet gebruiken. Lastig om dit automatisch te laten doen, omdat er zo veel verschillende cellen ingevuld moeten kunnen worden.

Probeer eens of dit goed rekent en alles goed invult. Daarna zou je een mooie layout kunnen maken zoals uit mijn voorbeeld in bericht #18. Als je de achtergrond wilt hebben hoor ik het wel.
 

Bijlagen

  • test 28dec.rar
    21 KB · Weergaven: 89
Toch nog even aan gesleuteld.

Als het goed is, sorteert het nu automatisch zodra in kolom K een waarde is ingevuld. Lijkt mij logisch omdat dat de laatste cel is die ingevuld moet worden na een uitslag tussen twee spelers. Vandaar mijn keuze voor deze kolom.

p.s. zet wel even je Macro's aan, omdat er een macro automatisch wordt uitgevoerd. Doe je dit niet dan werkt het niet.
 

Bijlagen

  • test 2 januari.xlsm
    23.5 KB · Weergaven: 101
OK, ik ben benieuwd, ik heb alles op goed geluk gemaakt omdat ik geen verstand van sport en uitslagen heb.

Wilt u er nog iets over weten wat ik zo ongeveer gedaan heb dan weet u het forum te vinden.
Uiteraard als de sheet voor meer spelers gebruikt moet gaan worden, zullen er wat aanpassingen gedaan moeten worden.

Ook zou ik een mooie opmaak gebruiken zoals ik als voorbeeld in bericht #18 heb gedaan. Dar wordt het wel mooi en duidelijk van. Uiteraard kun je daar alle kanten wat kleuren betreft mee op.
 
door verschuiven werkt het opeens niet meer.

door verschuiven werkt het opeens niet meer.

In de vorige bijlage werkte het volgens wens maar omdat de stand halverwege de pagina stond heb ik dit naar boven verplaatst door de bovenliggende cellen te verwijderen. En nu werkt het niet meer.
Het zal vast te maken hebben met VBA maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

De formule in kolom L heb ik de verwijzing naar kolom K gewijzigd in kolom J omdat de nu iemand met 0 (nul) punten ook als beurt wordt meegeteld.
 

Bijlagen

  • Buurtkamer toernooi 2017 01 04.xlsm
    23.1 KB · Weergaven: 113
Ja, zodra je zelf dingen gaat verplaatsen zal het niet meer werken tenzij je alles weer aan gaat passen zodat het weer werkt.

Het is nu eenmaal een geavanceerd bestand en niet zomaar even een paar rekensommetjes.

Maaaarrrrrr.... Je hoeft in principe niet zo erg veel van VBA te kennen, het script heb ik al voor je gemaakt en het zijn nu alleen wat kleine aanpassingen naar de cellen die jij zelf hebt verplaatst.

Dit is de code die ik gebruikt heb.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("[COLOR=#ff0000]K5:K50[/COLOR]")) Is Nothing Then Exit Sub
Range("[COLOR=#ff0000]N22:S30[/COLOR]").Select
    ActiveWorkbook.Worksheets("9 personen").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("9 personen").Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
        "[COLOR=#FF0000]S22[/COLOR][COLOR=#ff0000]:S30"),[/COLOR] SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xl[COLOR=#ff0000]Descending[/COLOR], DataOption:= _
        xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("9 personen").Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
        "[COLOR=#FF0000]O2[/COLOR][COLOR=#ff0000]2:O30")[/COLOR], SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xl[COLOR=#ff0000]Ascending[/COLOR], DataOption:= _
        xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("9 personen").Sort
        .SetRange Range("[COLOR=#ff0000]N22:S30[/COLOR]")
        .Header = xlGuess
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
        
    End With
End Sub

Dit betekend dus dat het sorteerscript uitgevoerd wordt zodra er een waarde in Cel K5 t/m K50 wordt ingevuld. Dit kan je zo laten.
Wordt daar niets ingevuld zal er niets gebeuren Is Nothing Then Exit Sub Had ik in bericht 25 gemeld waarom ik dit zo gedaan had.
Dan komt het sorteerscript. In mijn bestand eerst de selectie N22 t/m S30
Dan wordt er eerst gesorteerd op Punten S22 t/m S30 Descending dat is aflopend, dus hoogste bovenaan.
Daarna wordt er gesorteerd op kolom O, aantal wedstrijden cel O22 t/m O30 Ascending en dat is dan oplopend. Gelijke punten de minste aantal wedstrijden bovenaan.
En verder moet er dus op de selectie N22 t/m S30 gesorteerd worden.


Als je deze waarden dus veranderd naar de cellen die jij nu hebt, zal er goed gesorteerd gaan worden.

Probeer eerst zelf, kom je er niet uit, zal ik het voor je maken.

Dat van kolom K gewijzigd in kolom J is inderdaad een klein tikfoutje van mij, was er in de snelheid doorheen geglipt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan